Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Rynek lodów: To był dobry sezon dla nowych produktów

Z rynku FMCG

Rynek lodów: To był dobry sezon dla nowych produktów

Piątek, 21 października 2016
Producenci lodów w mijającym sezonie postawili na produkty, które jeszcze do niedawna można było uznać za niszowe. To ryzyko się opłaciło.
Coraz mocniejszy rynek

Rynek lodów w Polsce rośnie w siłę, a ostatni sezon go jeszcze umocnił.   Już dziś wartość rynku ocenia się na ponad 1,67 mld złotych. Z kolei jak szacuje Euromonitor International, tylko w 2016 roku urośnie on o 2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zdaniem znawców branży, spora w tym zasługa nowych produktów, które wiosną i latem 2016 pojawiły się na rynku.

- Rynek stał się bardziej zróżnicowany, a oferta ciekawsza. Wielu producentów zdecydowało się w tym roku na wprowadzenie nowych kategorii deserów lodowych, pojawiły się także nowe smaki. Wzrosła także popularność lodów rzemieślniczych, a także innowacji np. lodów dla alergików czy mrożonych jogurtów. To znacznie poszerzyło rynek i grupę konsumentów - mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy Anita.

Co to oznacza w praktyce? Producenci zawalczyli o konsumenta, który do tej pory z różnych względów stronił od deserów lodowych. - Rynek zaczął wsłuchiwać się w zmieniające się gusta konsumentów. Za tym ruszyła produkcja nowych kategorii deserów. Pod tym względem mijający sezon był rekordowy. Wśród popularnych nowych produktów znalazły się m.in. mrożone jogurty, sorbety lody smoothies czy lody mleczne bezlaktozowe, czyli alternatywy dla tradycyjnych lodów - mówi Mordalski.

Więcej nowości

Na takie zróżnicowanie oferty w minionym sezonie zdecydowała się m.in. działoszyńska Anita. Tylko wiosną i latem firma wprowadziła na rynek aż 12 nowych produktów, w tym kilka nowych kategorii deserów lodowych. Anita wprowadziła do sprzedaży m.in. mrożone jogurty na bazie jogurtu greckiego, a także lody mocno owocowe smoothies.

Producent sięgnął także po bardziej niszowy deser, rozpoczynając produkcję jedynych w Polsce lodów posiadających licencję przyznaną przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Deser stworzony na bazie płynnego mleka jest bez glutenu i bez laktozy, a co za tym idzie jest bezpieczny dla alergików i osób z nietolerancją laktozy.

- Nasza oferta jeszcze nigdy nie była tak szeroka i innowacyjna jak w mijającym sezonie. Z jednej strony zdecydowaliśmy się wprowadzić na rynek zyskujące na popularności mrożone jogurty, z drugiej postawiliśmy na produkty dotąd niszowe m.in. lody bez laktozy - mówi Mordalski.

Mocny plus

Taki ruch się Anicie opłacił. Firma zanotowała w tym roku aż 9 proc. wzrost sprzedaży produktów pod marką własną i aż 12 proc. wzrost sprzedaży produktów pod markami sieci handlowych. Najlepiej lody Anity sprzedawały się Carrefourze, gdzie stały się produktem nr 1 w opublikowanym przez sieć rankingu, wyprzedzając lody bardziej znanych marek.

Dobrze przyjęły się także lody bez glutenu i to do tego stopnia, że producent planuje sukcesywne wprowadzenie łącznie aż 13 różnych lodów z licencją Polskiego Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. - Wśród nowości ten produkt cieszył się w tym sezonie największą popularnością. Rynek bardzo dobrze zareagował na produkt, który jeszcze do niedawna można by uznać za marginalny i niszowy. Popularność diet bezglutenowych, a także większa świadomość tego, co jemy sprawiła, że znajduje on obecnie swojego odbiorcę - mówi Mordalski.



tagi: lody , rynek , produkty , sprzedaż , konsument ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51