Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Marek Lipka o trendach convenience

Wywiady

Marek Lipka o trendach convenience

Czwartek, 14 grudnia 2017 HURT & DETAL Nr 12/142. Grudzień 2017
„Naszym celem jest podtrzymanie w kolejnych latach osiągniętej do tej pory dynamiki wzrostu naszej sieci” – Marek Lipka, Dyrektor ds. sklepów convenience Carrefour Polska w rozmowie z Moniką Górką.
Jak na przestrzeni ostatnich lat zmienia się rynek detaliczny w Polsce i jak ewoluują potrzeby zakupowe Polaków?

Potrzeby zakupowe Polaków ulegają stałym przemianom, dlatego tak istotne dla właścicieli sklepów jest posiadanie partnera biznesowego, który ma szeroką wiedzę o rynku i śledzi te zmiany. W ostatnich latach jako Carrefour wdrażaliśmy nowe koncepty i rozwiązania sprzedażowe, aby odpowiedzieć na ewoluujące potrzeby konsumentów. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na zdrowe produkty implementujemy rozwiązania znane z super- i hipermarketów Carrefour, czyli na przykład „Zdrową Półkę” albo bakalie na wagę. Dodatkowo, wiemy że klienci sklepów convenience bardzo wysoko cenią ofertę jedzenia na wynos, dlatego nieustannie usprawniamy naszą strefę bistro i asortyment food to go. Rośnie też zainteresowanie produktami regionalnymi, ponieważ klienci poszukują dobrze znanych sobie smaków. Wielu naszych franczyzodawców ma lokalnych dostawców, którzy dostarczają właśnie takie wyroby. Oprócz tego testujemy również inne usługi i rozwiązania, o których będziemy informować w 2018 roku. Jesteśmy przekonani, że wpłyną one na komfort i szybkość robienia zakupów, co jest szczególnie ważne w małopowierzchniowych sklepach.

Zdaniem analityków rynku systemy franczyzowe i partnerskie mają korzystne prognozy. W jakim kierunku zmierza franczyza w Polsce?

Prowadzenie własnego biznesu w ramach sieci franczyzowej jest łatwiejsze i bezpieczniejsze, gdyż franczyzodawca daje wsparcie przedsiębiorcy na każdym etapie – między innymi prowadzi analizy rynku i identyfikuje oraz dostosowuje swoją strategię do nowych trendów konsumenckich. Sieci franczyzowe rosną, a przedsiębiorcy poszukują rozpoznawalnych partnerów z dużym i profesjonalnym zapleczem. Franczyzodawcy konsekwentnie wzmacniają swoje wsparcie dla partnerów w zakresie logistyki, planu marketingowego oraz doradztwa opiekuna regionalnego i pakietu szkoleń. To sprawia, że przedsiębiorca prowadzący swój biznes na zasadach franczyzy ma większe szanse na sukces, ponieważ im większą wiedzą dysponuje – tym lepsze decyzje może podejmować. Na znaczeniu zyska również elastyczność i multiformatowość oferty franczyzodawców, zarówno w modelach sklepów, jak i wariantach ich prowadzenia. Wszystkie te czynniki przyczynią się do wzrostu liczby placówek działających na zasadzie franczyzy.

Statystyczny właściciel sklepu detalicznego to mężczyzna w wieku 41-50 lat, aktywny zawodowo od ponad 20 lat, a handlem detalicznym zajmujący się od ponad 5. Jak dotrzeć do młodego pokolenia i zachęcić do biznesu franczyzowego? Czy otworzenie własnego sklepu we franczyzie to dobry pomysł na pierwszy własny biznes?

Młody człowiek zainteresowany otworzeniem swojego pierwszego biznesu w modelu franczyzy powinien bardzo dokładnie porównać ze sobą dostępne na rynku oferty. Dla przedsiębiorców poszukujących pomysłów na własny biznes, lub zainteresowanych dołączeniem do dużej sieci franczyzowej, Carrefour oferuje trzy sprawdzone koncepty sklepów – Carrefour Express minimarket, Carrefour Express convenience i Globi – które cieszą się dużym zainteresowaniem u handlowców. Zostały one przygotowane tak, aby spełnić oczekiwania klientów robiących zakupy w różnych lokalizacjach: centrach dużych miast, osiedlach mieszkaniowych i przedmieściach oraz średnich miastach i mniejszych miejscowościach, a także terenach wiejskich. Dysponując tak elastyczną ofertą, połączoną ze wsparciem otwarciowym, inwestycją w sklep oraz późniejszym zapleczem marketingowym i logistycznym, chcemy przekonać młode pokolenie, że franczyza jest ciekawą i pewną opcją prowadzenia własnego biznesu. Aby dotrzeć do tych osób korzystamy ze zróżnicowanych kanałów – social mediów, współpracy z uczelniami, targów i konferencji, a także tradycyjnych reklam.

Jakie modele biznesowe oferuje Carrefour? I do jakich odbiorców są skierowane?

Carrefour Polska posiada trzy główne formaty sklepów osiedlowych: Carrefour Express minimarket (z zielonym logo) to oferta dla właścicieli sklepów o powierzchni sprzedaży od 100 do 500 mkw. Koncept przeznaczony jest do lokalizacji miejskich i wiejskich. Carrefour Express minimarket to sklepy samoobsługowe ze stoiskiem tradycyjnej sprzedaży mięs i wędlin oraz bogatym asortymentem produktów świeżych. Carrefour Express convenience (z pomarańczowym logo) to koncept przeznaczony dla sklepów o powierzchni do 100 mkw. i lokalizacji o dużym natężeniu ruchu w centrum dużych miast – tu kluczowa jest oferta jedzenia na wynos i doskonale skonstruowany asortyment. Natomiast Globi jest propozycją współpracy dla właścicieli sklepów osiedlowych i na terenach wiejskich. Nowym formatem sklepu dostępnym od niedawna w ofercie Carrefour jest supermarket franczyzowy przeznaczony dla lokalizacji o powierzchni od 500 do 2000 mkw.

W jakich rejonach Polski najlepiej rozwijają się małe, a w jakich duże formaty sklepów Carrefour?

Dla sklepów franczyzowych to nie powierzchnia jest najważniejszym kryterium, ale dopasowanie oferty do lokalizacji i potrzeb klientów. Przykładowo Carrefour Express convenience najlepiej rozwijają się w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu pieszego, czyli np. w centrach dużych miast, kompleksach biurowych czy w punktach węzłowych komunikacji miejskiej. Natomiast Sklepy Carrefour Express minimarket, które mają większą powierzchnię, bardziej rozbudowany asortyment oraz szeroką ofertę produktów świeżych w tym wędlin, mięsa i nabiału, dostosowane są do lokalizacji na osiedlach oraz w mniejszych miejscowościach.

W Polsce w sieciach convienience widoczne są trendy z zachodu – między innymi powiększająca się oferta dodatkowych usług w placówkach detalicznych. Jak sieć Carrefour odpowiada na takie potrzeby rynku?

W Carrefour dostrzegamy te trendy i rozwijamy nowe usługi, zwłaszcza w zakresie obsługi i oferty jedzenia na wynos. Przygotowujemy między innymi specjalne stanowisko kasy samoobsługowej, znanej z naszych hipermarketów. Będzie ono odpowiednio mniejsze i dostosowane do potrzeb sklepów convenience. Jest to rozwiązanie stworzone z myślą o klientach, którzy robią małe i szybkie zakupy. Dodatkowo rozwijamy strefę bistro i jedzenie na wynos. Nasi klienci mogą nie tylko kupić przygotowywanego na miejscu hot-doga, ale też podgrzać u nas produkty food to go, zalać wrzątkiem tzw. błyskawiczne kubki czy też owsiankę albo umyć zakupione owoce.

W pierwszych miesiącach 2017 roku do sieci dołączyło 26 sklepów franczyzowych. Jak to wygląda teraz – pod koniec roku? Prosimy o wstępne podsumowanie roku 2017 oraz plany rozwoju na najbliższe lata.

2017 rok, tak samo jak dwa poprzednie lata, Carrefour powinien zakończyć z około setką nowo otwartych sklepów. W minionych miesiącach przetestowaliśmy różne, nowe pomysły na funkcjonowanie sklepów. Latem sprawdziliśmy na przykład sklepy sezonowe w popularnych, wypoczynkowych miejscowościach. Rozwijamy też minikoncepty handlowe. Naszym celem jest podtrzymanie w kolejnych latach osiągniętej do tej pory dynamiki wzrostu naszej sieci.

Dziękuję za rozmowę.

tagi: Carrefour Polska , Marek Lipka ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51