W pierwszym dziesięcioleciu funkcjonowania w Polsce, sieć dała się poznać jako solidna marka, oferująca atrakcyjne produkty w dobrej cenie i kierująca się zasadami odpowiedzialności społecznej. Proces wdrożenia nowej strategii ALDI poprzedzony był cyklem przebudów i modernizacji wszystkich sklepów w całej Polsce. Aktualnie sieć wkracza w kolejny etap działalności, podkreślając swoją tożsamość sprzedażową i marketingową, a przede wszystkim zmieniając komunikację kierowaną do klientów. Pierwszym etapem kampanii marketingowej są działania wizerunkowe skupione wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI. Slogan nawiązuje do jednej z cech tożsamości marki, definiującej ALDI jako „sklep ulubionych produktów”. Hasło zastąpi dotychczasowe „Wysoka jakość w dobrej cenie”, które ponad 10 lat przyświecało sieci w jej działaniach.
- Wprowadzenie kampanii zostało poprzedzone gruntowną analizą rynku polskiego oraz rynków zagranicznych, na których działa ALDI. Przeprowadzone przez nas badania jakościowe i ilościowe, a także pogłębione wywiady z konsumentami, badania fokusowe czy etnograficzne pozwoliły nam określić nisze rynkowe i zdefiniować mocne strony ALDI, będące filarem nowej komunikacji marketingowej – komentuje Oktawian Torchała, Dyrektor Generalny ALDI w Polsce.
Wyniki tych badań pozwoliły sieci na postawienie tezy, że oprócz komfortu zakupów i atrakcyjnych cen, jednym z istotniejszych czynników wyróżniających ALDI na tle konkurencji są produkty marek własnych, które mają swoich fanów wśród klientów. ALDI jest sklepem ulubionych produktów – sygnowanych marką własną, a więc takich, których nie ma w innych sklepach.
- Często to właśnie ulubiony produkt decyduje o wyborze sklepu na codzienne zakupy. Ulubiona kawa, ukochany serek dziecka czy najlepsze przekąski na wspólny wieczór z przyjaciółmi. To właśnie te unikatowe artykuły najwyższej jakości i w atrakcyjnej cenie są naszą siłą i po nie klienci chętnie wracają – komentuje Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji ALDI w Polsce.
– Wystarczy zakupy w ALDI zrobić RAZ, aby przekonać się o ich zaletach i wracać po nie już ZAWSZE. Dlatego główne hasło reklamowe naszej kampanii brzmi: RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI – tłumaczy Barańska.
Produktami, od których ALDI zaczyna kampanię wizerunkową, są kiełbaski norymberskie HoWe, jaja z wolnego wybiegu Hofland, kawa Mild Markus, czekolada alpejska śmietankowa Château, pieczywo ALDI - brioszka, owoce - jabłka, masło extra Milsani oraz ser Le COQ de France - camembert.
Kampania marketingowa ALDI rozpoczęła się od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI i składać będzie się z kilku etapów, o których sieć będzie sukcesywnie informowała. Komunikacja prowadzona jest w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru, a wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Wzmocnieniem komunikacji jest także zaproszenie do współpracy aktorki Soni Bohosiewicz obdarzonej niezwykłym poczuciem humoru, która doskonale komponuje się z prowadzoną przez sieć narracją marketingową wokół produktów. Dokładną rolę aktorki w kampanii ALDI ujawni w kolejnych odsłonach komunikacji. Więcej informacji na temat całej kampanii klienci znajdą na dedykowanej stronie internetowej pod adresem:
www.zawszealdi.pl.
W kwietniu tego roku ALDI wystartowało także z akcją Okazyjnych Piątko-Sobót, jako odpowiedzią na niedziele niehandlowe. Dzięki akcji klienci mogą skorzystać z licznych promocji w obrębie asortymentu spożywczego. Promocje obowiązują w każdy piątek, sobotę i niedzielę handlową, a ich celem jest wzmocnienie atrakcyjności weekendowej oferty. Od 19 sierpnia klienci ALDI mogą śledzić sieć także na oficjalnym profilu facebookowym, być na bieżąco z ofertą, dzielić się swoimi opiniami i uzyskiwać szybki dostęp do interesujących ich informacji.
Za opracowanie i wdrożenie koncepcji oraz kreacji odpowiada Agencja Scholz&Friends, zakupem mediów zajął się dom mediowy U2 Media (radio, prasa, outdoor) i agencjaBooost (internet). Wszystkie działania online’owe oraz prowadzenie profilu ALDI w Social Mediach powierzono agencji The Digitals.