Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wywiad z Januszem Cieplińskim, Prezesem firmy MAGO

Wiadomości

Wywiad z Januszem Cieplińskim, Prezesem firmy MAGO

Piątek, 13 września 2019
O tym, w jaki sposób firma, która swoje początki miała w garażu – w ciągu trzech dekad stała się międzynarodową grupą, co jest kluczem do takiego sukcesu oraz czym zaskoczy nas branża retail – rozmawiamy z Januszem Cieplińskim, Prezesem firmy MAGO.

MAGO ma już 30 lat – jakie były początki działalności firmy?
Pomysł na firmę wynikał, tak naprawdę, z konieczności zaspokojenia własnych potrzeb. Jeden z akcjonariuszy MAGO szukał wyposażenia sklepu, miał trudności ze znalezieniem odpowiedniego produktu, stąd pomysł.
Na początku firma funkcjonowała w garażu i zaczęła produkować regały dla lokalnych sklepów. Zmiany ustrojowe, dynamika lat 90., otwarcie na kapitał zagraniczny i inwestycje dużych graczy handlu detalicznego w Polsce – to wszystko wpłynęło na dynamiczny rozwój firmy.


Dziś MAGO to nie tylko jedna spółka a międzynarodowa grupa?
Zgadza się. Centrala jest w Nadarzynie, firma produkcyjna MGL w Rawie Mazowieckiej, zakład produkcyjny w Kaliningradzie. Mamy biura handlowe w Rosji, Ukrainie, Niemczech oraz Francji. W skład grupy MAGO wchodzą również spółki: HemiTech i Hemilab (nowe technologie), Danler (oświetlenie) oraz Perfect Data (nowe technologie, big data). Posiadamy sieć dystrybucyjną w Polsce i na świecie. W ciągu 30 lat zdobyliśmy doświadczenie i pozycję lidera nie tylko w produkcji najwyższej klasy wyposażenia dla wszystkich obiektów handlowych i magazynowych, ale też poprzez wspieranie interesów naszych klientów na każdym etapie realizacji projektu. Zapewniamy doradztwo, przygotowanie projektu i profesjonalny montaż regałów. Poza tym gwarantujemy serwis naszych rozwiązań oraz przeglądy eksperckie. Zatrudniamy ponad 800 osób, dostarczamy nasze produkty do ponad 70 krajów.


Jakie są plany rozwoju?
W ciągu ostatnich 30 lat firma przeszła ogromne zmiany, zarówno w sposobie myślenia, jak i w samym podejściu do rynku. Zmieniliśmy wiele procesów wewnętrznych i udoskonaliliśmy masę produktów, co pozwala nam patrzeć z optymizmem w przyszłość.
Zarówno nasza oferta, jak i kompetencje pracowników MAGO, a także zdobyte doświadczenie dają nam pewność, że jesteśmy w stanie obsłużyć naszych klientów od A do Z, w tym nawet najbardziej złożone projekty, łącznie z projektami pod klucz.
Mamy wielu klientów na całym świecie: na rynkach Bliskiego Wschodu, Azji, obu Ameryk, w Afryce. Nasze długoterminowe plany zakładają ekspansję poza Polskę, dotyczą nie tylko emerging markets (rynków wschodzących), ale także związane są ze strategią up sellingu (podwyższenia wartości sprzedawanego klientowi produktu i usługi) na najbardziej wymagających rynkach, takich jak np. rynek niemiecki czy francuski.
Podkreślę, że filozofią MAGO nie jest walka cenowa i monopolizacja rynku. Naszym nadrzędnym celem jest koncentracja na kliencie i jego potrzebach. Skupiamy się na optymalnych, kompleksowych rozwiązaniach. Oczywiście, najpierw antycypując wschodzące trendy rynkowe, których wczesne wykrycie i odpowiednio szybkie dostosowanie do własnej oferty produktowej wraz z komunikacją przystosowaną do zmieniających się potrzeb klientów – wpływają na podejmowanie właściwych decyzji biznesowych. Równocześnie chronimy naszych klientów przed pojawieniem się ewentualnych problemów dzięki stosowaniu wypracowanych, dobrych praktyk. Trzeba mieć na uwadze, że w dzisiejszych dynamicznych czasach najważniejsze to zapobiegać problemom, ponieważ ich rozwiązywanie jest z reguły kosztownym procesem.


Czym firma wyróżnia się na tle konkurencji krajowej i międzynarodowej?
Konkurencyjność odzwierciedla potencjał firmy, a takim na pewno jest: 30-letnie doświadczenie MAGO i wszystko co z niego wynika: referencje, portfel klientów i ich retencja, jak również wykwalifikowany kapitał ludzki.
Z całą stanowczością mogę stwierdzić, że na rynku wyróżniamy się niestandardowymi pomysłami, elastycznością oraz przewagą technologiczną. Stąd kilka lat temu MAGO zainwestowało w startupy zajmujące się nowymi technologiami, takimi jak: Hemilab i Perfect Data. I to nie jest jeszcze koniec inwestycji w rozwój. Przewidujemy dalsze inwestycje w kolejne spółki, które uatrakcyjnią i rozszerzą naszą ofertę. W odpowiedzi na potrzeby klientów, poza standardową formą współpracy i dostarczaniem naszych rozwiązań, oferujemy również doradztwo w poprawie customer experience. Zarządzanie doświadczeniami klientów przekłada się bezpośrednio na wyniki ekonomiczne naszych nabywców – np. sieci handlowych, w szczególności w warunkach intensywnej konkurencji jaka jest obecnie na rynku.


Jakie są główne innowacje, które zostały wprowadzone przez firmę kiedyś a jakie są wprowadzane obecnie?
Od wielu lat rozwijamy naszą działalność badawczo-rozwojową: zatrudniamy nowych specjalistów, inwestujemy w już istniejące spółki technologiczne, czy też zawieramy partnerstwa strategiczne z rożnymi firmami. Dzięki temu cały czas opracowujemy coraz lepsze systemy do sprawnego i efektywnego zarządzania produktami w obiekcie handlowym oraz tworzymy rozwiązania do ulepszania jakości obsługi klienta w sklepie.
Opatentowanym przez nas rozwiązaniem, z którego jesteśmy bardzo dumni jest boks kasowy z głowicą Spinakerr, który w zależności od potrzeb może pełnić funkcję kasy tradycyjnej lub samoobsługowej. Innym, równie ważnym jest strefa płatności MAGO zbudowana z czterech kas samoobsługowych – DAISY. Wszystkie obsługują transakcje bezgotówkowe, ale także dają możliwość płacenia gotówką. Można to zrobić w dodatkowej stacji, dzięki czemu w placówce zakupy zrobią także ci, którzy nie chcą płacić kartą. Rozdzielenie płatności gotówkowych od bezgotówkowych to oszczędność dla sklepu, ponieważ obsługa płatności gotówką to najdroższy element kas samoobsługowych, ze względu na konieczność częstej konserwacji tego typu urządzeń. Poza tym do nadzoru nad kilkoma boksami potrzebny jest tylko jeden pracownik – tzw. asystent sprzedaży.
Stworzyliśmy też system do zarządzania asortymentem sklepu – DSM. Jest to zintegrowane rozwiązanie dla wzrostu efektywności sprzedaży, które wspiera zarządzanie przestrzenią sklepową. Jednak przede wszystkim, w znaczący sposób, wpływa na obniżenie kosztów prowadzenia sklepu m.in. poprzez automatyzację wielu procesów na sali sprzedaży.


Jakie są główne biznesowe wyzwania w branży wyposażenia sklepów?

Rynek retail zmienia się w oszałamiającym tempie, firmy muszą dostosowywać się do zmian, trendów, oczekiwań konsumentów, i żeby utrzymać konkurencyjność – muszą adaptować nowe technologie.
Problemy sieci handlowych z pracownikami, rosnące koszty pracy, zmieniające się trendy konsumenckie oraz łatwiejszy i tańszy dostęp do technologii sprawiły, że nasze technologiczne rozwiązania, takie jak samoobsługowe czy dwufunkcyjne boksy kasowe – są obecnie instalowane już nie tylko w hiper – czy supermarketach, ale i w małych sklepach typu convenience.
Niekończącym się wyzwaniem dla naszej branży jest skupienie się na kliencie sklepu i jego potrzebach, co wymaga złożonej cyfrowej transformacji biznesowej. Jej głównym celem jest podniesienie poziomu Customer Experience w kluczowych punktach styku. Ta modyfikacja wiąże się z przebudową procesów obsługi, szczególnie w wybranych interakcjach w ramach podróży klienta (Customer Journey), pociągając za sobą konieczność dokonania gruntownych zmian na wielu płaszczyznach i dostosowania ich do wymogów omnichannel.


Jak rysuje się przyszłość branży retail? Przewidywane trendy, nowoczesne rozwiązania to…
Detaliści muszą zrobić kolejny krok w stronę nowych źródeł wiedzy o konsumentach i dostępnych rozwiązaniach. Przyszłość należy do tych graczy, którzy będą w stanie wpłynąć na rozwój trendów, zmienić je lub zaproponować nową, niepowtarzalną okazję rynkową.
MAGO chce pomóc detalistom zarówno w obszarze zagospodarowania powierzchni handlowej oraz Costumer Experience.
Najważniejsze trendy na rynku retail to m.in.: personalizacja oferty sklepów z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji, rozwiązania w punkcie handlowym wspierane sztuczną inteligencją oraz optymalizacja procesów biznesowych.


MAGO jest również producentem i dostawcą systemów zapewniających niemal pełną kontrolę nad produktami?
MAGO ze swoimi spółkami technologicznymi wspólnie opracowali i wdrożyli na rynek innowacyjne rozwiązania takie jak: DSM – zintegrowany system do zarządzania produktami na sali sprzedaży, czy np. inteligentne rozwiązania ekspozycyjne. Nasze rozwiązania technologiczne wpływają na wzrost przychodów, optymalizację kosztów oraz budują satysfakcję klientów.
Innowacyjne rozwiązania w postaci inteligentnych półek tworzone z myślą o handlu, pomagają w zdobyciu nowych klientów poprzez budowanie Customer Experience w przestrzeni sklepowej. Jednocześnie wspierają obsługę i kierownictwo w zapewnieniu, że produkty są dostępne i ustawione zgodnie z planogramami. Wraz z inteligentnymi półkami dostarczamy całościowo system informatyczny obejmujący różnego rodzaju aplikacje mobilne, które umożliwiają zbieranie i analizowanie danych dotyczących zapasu i sprzedaży w czasie rzeczywistym. Nasi klienci za pomocą aplikacji mogą błyskawicznie sprawdzić poziom zapasów na półce, porównać go z przewidywaną sprzedażą na dany okres czasowy oraz dowolnie skonfigurować powiadomienia o zmianach, które są wysyłane jako SMS lub e-mail.
W zależności od potrzeb, nasze produkty wyposażane są w dodatkowe oświetlenie LED oraz ekrany multimedialne, a obsługa i zarządzanie treściami marketingowymi oraz oświetleniem odbywają się zdalnie. Nasze systemy inteligentne integrujemy w urządzeniach ekspozycyjnych zgodnie z oczekiwaniami klientów.


Do kogo kierujecie swoją ofertę?
Zarówno do producentów, jak i sieci retail – od najmniejszych sklepów po supermarkety i hipermarkety, aż po sklepy convinience i stacje benzynowe. Naszymi klientami są już topowe firmy z sektora FMCG, producenci napojów, alkoholi, piwa, artykułów spożywczych oraz elektroniki użytkowej.
Wspominanie przeze mnie rozwiązania to tylko niewielka część produktów z obszaru digital MAGO.
Nie boimy się wyzwań i wkrótce zaprezentujemy kolejne nowatorskie projekty, które zrewolucjonizują branżę retail.


Bardzo dziękuję za rozmowę.
Tomasz Pańczyk

tagi: retail , mago , firma , sukces , grupa , janusz , ciepliński , wywiad , prezes , projekty , rynek , spożywczy , rozwiązania , handel ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51