Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
W trakcie pandemii 62 proc. Polaków chętniej wybiera małe sklepy

Wiadomości

W trakcie pandemii 62 proc. Polaków chętniej wybiera małe sklepy

Czwartek, 02 lipca 2020
W obliczu bezprecedensowej sytuacji wszyscy musieli dostosować swoje dotychczasowe nawyki do nowej codzienności, wykazując się w tym czasie kreatywnym podejściem oraz altruizmem. Skłoniło nas to do refleksji na temat stylu życia, który prowadziliśmy do tej pory. Europejskie badanie przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie PayPal potwierdza zmianę, jaka zaszła w zachowaniach konsumenckich – szczególnie w zakresie solidarności społecznej i wzmacniania lokalnego ducha.
Mimo że podczas okresu powszechnej samoizolacji Polacy wciąż okazują lojalność dużym markom, to zdecydowanie chętniej korzystamy z usług oferowanych przez MŚP. Polacy dostrzegli znaczenie małych i średnich firm we wspieraniu lokalnej gospodarki. Prawie dwie trzecie respondentów (62 proc.) badania robiło zakupy w małych lub lokalnych sklepach, a 28 proc. kupowało online u małych i średnich marek. Dla jednej trzeciej ankietowanych powodem do takiej decyzji była możliwość wsparcia zarówno miejscowej, jak i krajowej gospodarki. Nawet po kryzysie 79 proc. Polaków deklaruje, że będzie jeszcze chętniej kupowało lokalne produkty.

77 proc. osób w wieku 65+ wierzy, że to klucz do przezwyciężenia obecnego kryzysu. Blisko dwie trzecie (59 proc.) czuje się odpowiedzialne za wspieranie małych biznesów w ich sąsiedztwie.

Już przed kryzysem gotówka zaczęła być powoli wypierana przez inne metody płatności, ale pandemia tylko przyśpieszyła ten proces.
  • 61 proc. Millenialsów wolałoby unikać dotykania terminala płatniczego
  • 51 proc. osób w wieku 65+ mogłaby w ogóle zrezygnować z gotówki
Również inne czynności, do tej pory utożsamiane z gotówką, powoli przenoszą się do Internetu. Podczas kwarantanny prawie połowa Polaków (47 proc.) opłaca rachunki w sieci lub za pośrednictwem aplikacji mobilnych. 75 proc. respondentów deklaruje, że po okresie samoizolacji będzie uiszczało rachunki wyłącznie przez Internet.

– Od czasu pandemii Covid-19 ludzie unikają płacenia gotówką z obawy przed zakażeniem. Polacy niechętnie korzystają z ekranów dotykowych w sklepach. Ten nowy trend nie zniknie – wręcz przeciwnie, będzie częścią nowej rzeczywistości – stwierdza Efi Dahan, dyrektor generalny PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej.

– Aż 8 na 10 Polaków odkryło zalety zakupów online podczas okresu samoizolacji, m.in. brak kolejek (64 proc.) czy dostępność dostawy do domu (62 proc.). Gdy cały świat utknął w czterech ścianach, głód zakupów stał się jeszcze większy. Przez ostatnie lata widoczny był trend powolnego porzucania gotówki na rzecz płatności cyfrowych, ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy zaobserwowaliśmy zwiększenie tempa tej zmiany. Podczas pandemii dokonał się postęp, który w zwykłych okolicznościach zająłby nawet 3-4 lata – dodaje Efi Dahan.

Wśród artykułów nabywanych online znalazły się: odzież, buty, akcesoria (46 proc.), artykuły domowe i ogrodnicze (37 proc.) oraz kosmetyki i produkty związane z urodą (35 proc.).

Widoczne były pewne różnice między pokoleniami – młodsi konsumenci częściej kupowali usługi online i byli bardziej otwarci na sprzedaż produktów lub usług w sieci, podczas gdy seniorzy w wieku 65+ najbardziej docenili dostęp do sklepów czy artykułów poza domem oraz dostawę prosto pod drzwi.

Kryzys rozbudził także w Polakach ducha altruizmu i chęci wzajemnej pomocy. Co dziesiąty ankietowany w trakcie pandemii zaczął angażować się w wolontariat lub przekazywać darowizny. 90 proc. respondentów woli przekazywać je online.



tagi: handel , koronawirus , sklepy małoformatowe ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51