Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wywiad z Tomaszem Tarczyńskim, Dyrektorem Marketingu, Tarczyński S.A.

Wywiady

Wywiad z Tomaszem Tarczyńskim, Dyrektorem Marketingu, Tarczyński S.A.

Wtorek, 17 listopada 2020 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 11/177. Listopad 2020
Innowacyjne projekty i podążanie za trendami to credo firmy Tarczyński. Jak w ostatnich miesiącach radziła sobie branża wędliniarska? Jakie wyzwania przed nią stoją? O tym jak wygląda obecny rynek i jakie są plany firmy rozmawiamy z Tomaszem Tarczyńskim, Dyrektorem Marketingu w Tarczyński S.A.

Jak aktualnie radzi sobie branża wędliniarska w Polsce? Jak kształtują się trendy konsumenckie?

Ten rok, ze względu na pandemię koronawirusa, możemy podzielić na dwa etapy. W pierwszej fazie konsumenci dokonywali zakupów na zapas, wybierając produkty z długim terminem przydatności. W tym okresie nasze przekąski rotowały rekordowo – proszę pamiętać, że produkty takie jak kabanosy są mocno wysuszone i nie wymagają chłodzenia, dzięki czemu są łatwe w przechowywaniu poza lodówką, w której w tym czasie było naprawdę ciasno.

Nie sposób nie wspomnieć w tym miejscu o znaczącym wzroście sprzedaży online, który jest coraz bardziej widoczny również wśród produktów spożywczych. Dzięki temu, pomimo ograniczeń, które pojawiały się w okresie pandemii, nasi konsumenci mają zawsze dostęp do naszych produktów niezależnie od obostrzeń nakładanych na sklepy spożywcze.

W drugiej fazie, kiedy wszystko wracało „do normy” sytuacja na rynku unormowała się i wróciła do – znanej z poprzednich lat – sezonowości sprzedaży. Pandemia sprawiła, że wygodne i funkcjonalne opakowania jak doypack czy duopak zyskały jeszcze bardziej na znaczeniu. Konsumenci uświadomili sobie, jak ważne w obecnych czasach jest zdrowie. Teraz zwracają jeszcze większą uwagę na jakość i pochodzenie produktów. Te aspekty dla naszej firmy są kluczowe od samego początku jej działalności, dlatego też uważamy, że zwrot konsumentów w kierunku produktów najwyższej jakości wpłynie pozytywnie na dalszą budowę pozycji rynkowej naszej firmy. Dowodem intensywnej realizacji wspomnianego filaru naszej strategii jest rozwój linii Tarczyński Naturalnie – produktów, które charakteryzuje prosty skład i brak dodatku konserwantów.

Na tle konkurencji wyróżniacie się bardzo nowoczesnym podejściem do produktów. W portfolio Tarczyński znajduje się m.in. innowacyjna kolekcja propozycji dla najmłodszych – proszę o nich opowiedzieć.

Z badań i obserwacji rynku wiemy, że parówki i kabanosy należą do grupy najchętniej spożywanych produktów wśród najmłodszych. Obserwujemy ten trend już od dawna. Dlatego w trosce o naszych najmłodszych konsumentów oferujemy linię Gryzzale – produkty dla dzieci, które wyróżnia prosty skład, najwyższej jakości mięso bez dodatku konserwantów oraz w przypadku kabanosków obniżona zawartość soli i tłuszczu. Wiemy również, że dla dzieci, smaczny i jakościowy produkt to nie wszystko. Konieczne jest zbudowanie odpowiedniego „świata przeżyć”, by spożywane przekąski kojarzyły się z doskonałą zabawą. Do niej zapraszają nasi Gryzzalowi bohaterowie. Mocu, Lool i Mega symbolizują odpowiednio Siłę, Humor oraz Naukę – trzy filary pełniące bardzo ważną rolę w życiu i rozwoju każdego dziecka. Nasze produkty dostępne są w nowoczesnych opakowaniach, umożliwiających zarówno łatwe dzielenie się nimi z rówieśnikami, jak i wygodny podział na mniejsze, odpowiedniej wielkości porcje, co pozwala na zachowanie dłuższej świeżości produktu.

Mogłoby się wydawać, że firma zajmująca się produkcją wędlin nie jest w stanie odpowiedzieć na rozwijający się silnie trend wege. A jednak – w Waszym portfolio znalazła się wyjątkowa pozycja – kabanosy Rośl-Inne. Jak powstał pomysł stworzenia produktu „bez kęsa mięsa” i jak wygląda jego sprzedaż?

Misją naszej firmy jest „Inspirowanie do mądrego odżywiania, żeby zmieniać życie na lepsze”, z której wywodzi się idea marki Tarczyński – „JESZ LEPIEJ, ŻYJESZ LEPIEJ”. Według badań 58% konsumentów mięsa planuje jego ograniczenie w diecie jednocześnie poszukując nowych źródeł białka. Stanowi to dla nas potencjał do jeszcze większego rozwoju i daje motywację do poszukiwania nowych rozwiązań zgodnych z aktualnymi trendami. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się wprowadzić na rynek nową linię produktów roślinnych, które odpowiadają na to zapotrzebowanie, oferując doskonały smak, z którego jesteśmy znani, ale bez kęsa mięsa. Jeszcze za wcześnie na jednoznaczną ocenę sprzedaży tych nowości, ale na pewno mogę powiedzieć, że spotkał się on z bardzo dobrym przyjęciem przez konsumentów i już w pierwszych dniach wywołał bardzo duże poruszenie, szczególnie w internecie. Linia Rośl-Inne będzie poszerzana o kolejne produkty.

Oferta przekąsek mięsnych również robi wrażenie – chipsy mięsne, suszona wołowina i szynka. Czy są popularne wśród polskich konsumentów?

Naszym celem jest bycie liderem nie tylko w samej kategorii kabanosów, ale także pozostałych przekąsek mięsnych, których potencjał jest olbrzymi i stale rośnie. Jest to długofalowa wizja rozwoju firmy, którą konsekwentnie realizujemy. Jednym z filarów naszej firmy jest innowacyjność, dlatego stale pracujemy nad nowościami, które wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów. Jednak, zdajemy sobie sprawę z faktu, że do budowy pewnych przyzwyczajeń konsumentów potrzeba czasu. Dokładnie taka sytuacja miała miejsce kilka lat temu, kiedy konsekwentnie uczyliśmy polskiego konsumenta innowacji rynkowej w postaci cienkich kabanosów, tak teraz dotyczy to Chipsów Mięsnych i linii Tarczyński Protein. Popularność tych produktów cały czas rośnie. Jak wspomniałem wcześniej polscy konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na jakość i skład produktu, co na pewno stanowi siłę naszych innowacyjnych przekąsek.

Jak wygląda obecnie działalność eksportowa firmy? Czy sytuacja epidemiczna wpłynęła na plany?

Zachowanie ciągłości łańcucha dostaw było priorytetem już od pierwszych dni pandemii w Polsce i innych krajach. Wyszliśmy z tego wyzwania obronną ręka i nie zatrzymaliśmy rozwoju na rynkach eksportowych. Dotyczy to nie tylko dostępności w sklepach, ale też działań e-commerce, czego efektem jest np. dostępność na Amazonie w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Mogę śmiało powiedzieć, że staramy się każdą potencjalnie kryzysową sytuację traktować jak wyzwanie i bodziec do dalszego rozwoju naszej marki.

A jak kształtują się plany firmy na najbliższe miesiące? Nowości, kampanie promocyjne, a może rozwój działalności eksportowej?

Nie mogę zdradzić wszystkich planów, ale mogę powiedzieć, że nie przestaniemy zaskakiwać innowacyjnymi nowościami. Jeśli chodzi o marketing i komunikację jesień pokazała, że mimo pandemii jesteśmy aktywni na tym polu, czego najlepszym przykładem jest oczywiście kampania Linii Tarczyński Naturalnie wraz z nowym, realizującym naszą platformę komunikacji spotem reklamowym. Jesteśmy na etapie planowania roku 2021 i podsumowań aktualnego, który był wyjątkowy. Sytuacja na rynku niejako wymusiła przeniesienie wydatków z działań ambientowych czy eventowych do telewizji oraz internetu, ale rozwój tych kanałów stanowił dla nas jeden z głównych, długofalowych celów, więc byliśmy na to przygotowani. Natomiast w kwestii eksportu, cały czas się rozwijamy. Obecnie nasze produkty są dostępne w blisko 30 krajach na 3 kontynentach i na pewno na tym nie poprzestaniemy. Kluczowy jest dla nas rozwój na rynku amerykańskim i azjatyckim.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska


tagi: Tomasz Tarczyński , Tarczyński S.A. , wędliny , rynek spożywczy , trendy , wyzwania , innowacje , technologie , sprzedaż , handel , hurt , detal , eksport , konsument ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51