Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Unilever mówi NIE słowu „normalny” i TAK pozytywnemu pięknu
Unilever mówi NIE słowu „normalny” i TAK pozytywnemu pięknu
Wtorek, 09 marca 2021
Unilever, właściciel m.in. takich marek jak: Dove, Rexona, Love Beauty and Planet, Tresemme czy Schmidt’s, zaprezentował dziś nową inicjatywę „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”, której celem jest walka z dyskryminacją i wykluczeniem. Firma usunie słowo „normalny” z opakowań i reklam wszystkich swoich marek z segmentu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej oraz nie będzie dokonywała cyfrowych przeróbek w reklamach.
Z badania przeprowadzonego przez Unilever wśród 10 tys. ankietowanych z 9 krajów wynika, że aż 7 na 10 osób negatywnie odbiera słowo „normalny” umieszczone na opakowaniach kosmetyków. Ponad połowa konsumentów (56 proc.) uważa, że określenie to może powodować poczucie wykluczenia, a sześciu na dziesięciu ankietowanych jest zdania, że branża beauty kreuje tylko jeden kanon tego, kto lub co jest „normalne”.
Naturalność, czyli pozytywne piękno
W odpowiedzi Unilever proponuje nowe podejście: „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”. Pierwszym krokiem będzie usunięcie słowa „normalny” z opakowań produktów oraz reklam i materiałów marketingowych. Unilever nie będzie też cyfrowo przerabiał kształtu ludzkiego ciała: rozmiaru, proporcji czy koloru skóry. Jednocześnie firma planuje zwiększenie liczby materiałów przedstawiających ludzi z niedostatecznie reprezentowanych grup. Działania te realizowane będą przez marki takie jak: Dove, Lifebuoy, Axe czy Sunsilk.
- Każdego dnia z naszych produktów do pielęgnacji urody i środków higieny osobistej korzysta miliard osób, a jeszcze więcej ogląda nasze reklamy. Dlatego wiemy, że nasze marki mają moc dokonania prawdziwej zmiany w życiu wielu ludzi. W ramach tej inicjatywy zobowiązujemy się do walki ze szkodliwymi normami i stereotypami oraz kształtowania szerszej, znacznie bardziej sprzyjającej włączeniu definicji piękna. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że samo usunięcie słowa „normalny” nie spowoduje, że problem zniknie. Wierzymy jednak, że jest to ważny krok. Celem naszej wizji „Positive Beauty – Pozytywne Piękno” jest nie tylko czynienie mniejszego zła, ale także zrobienie więcej dobrego zarówno dla ludzi, jak i dla planety. Wierzymy, że dzięki programowi „Positive Beauty – Pozytywne piękno” staniemy się silniejszym i odnoszącym większe sukcesy przedsiębiorstwem – powiedział Sunny Jain, prezes działu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej w Unilever.
Kreowanie pozytywnych zmian dla ludzi i dla planety
„Positive Beauty – Pozytywne Piękno” to także działania związane z wprowadzeniem globalnego zakazu przeprowadzania badań kosmetyków na zwierzętach do 2023 roku. Obecnie już 23 marki Unilever z segmentu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej otrzymało certyfikat fundacji PETA, potwierdzający brak testowania na zwierzętach, a kolejne starają się o uzyskanie takiego certyfikatu.
Unilever do 2030 roku podejmie także działania, których celem jest poprawa zdrowia i dobrego samopoczucia oraz zwiększenie sprawiedliwości i włączenia, obejmujących 1 miliard osób rocznie. Programy marek nieustannie się rozwijają. Organizowane są kolejne edycje kampanii edukacyjnych dotyczących np. mycia rąk, higieny jamy ustnej, zdrowia fizycznego czy samopoczucia psychicznego. Jedną z nich jest „Dove Self-Esteem” – kampania, której celem jest budowanie pozytywnej samooceny wśród nastolatków. Program realizowany jest także w Polsce. Marka Dove realizuje obecnie jego 3. edycję. Dotychczas, dzięki inicjatywie „Dove Self-Esteem” tylko w Polsce wyedukowano 200 tys. nastolatków z klas IV-VIII, którzy uczestnicząc w zajęciach budowali pozytywną samoocenę, dzięki odkrywaniu swoich umiejętności i mocnych stron oraz pracy nad ich rozwojem.
Trzecim ważnym elementem planu Unilever jest pomoc w ochronie i regeneracji 1,5 miliona hektarów gruntów, lasów i oceanów do 2030 roku. To więcej niż jest potrzebne do uprawy odnawialnych składników zawartych w produktach kosmetycznych i środkach higieny osobistej firmy na całym świecie.
Wizja i działania „Positive Beauty – Pozytywne piękno” bazują na najnowszych globalnych zobowiązaniach Unilevera w zakresie budowania bardziej sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społeczeństwa poprzez podnoszenie standardów życia w całym łańcuchu wartości oraz kreowanie większych możliwości dla grup niedostatecznie reprezentowanych. Stanowią również uzupełnienie dotychczasowych działań podejmowanych w całej firmie w zakresie gospodarki odpadami plastikowymi oraz wspierają inwestycje spółki w specjalny Fundusz Klimatyczno-Przyrodniczy o wartości 1 miliarda euro, który utworzono w celu rozwiązywania szeregu problemów środowiskowych, takich jak ochrona wód, rekultywacja krajobrazu, ponowne zalesianie i ochrona dzikiej przyrody.
1 Brazylia, Chiny, Indie, Indonezja, Nigeria, Arabia Saudyjska, Republika Południowej Afryki, Wilka Brytania, Stany Zjednoczone Ameryki
DHL i New York University Stern School of Business...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.