Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Pupil na wakacjach

Kategorie produktów

Pupil na wakacjach

Wtorek, 06 lipca 2021 HURT & DETAL Nr 07/185. Lipiec 2021
Posiadacze psów i kotów dobrze wiedzą, że wakacje to wyjątkowy czas również dla ich pupili. Żywienie czworonogów należy odpowiednio dostosować do pory roku, a więc i na sklepowej półce powinny pojawić się dedykowane propozycje. Jednak letnia oferta dla pupili to też przekąski, środki do pielęgnacji, a także repelenty na owady i kleszcze. Warto mieć je w swoim sklepie jeszcze przed sezonem.
Żywność dla zwierząt to istotna kategoria na rynku FMCG. Jej wartość wciąż rośnie, co nie dziwi patrząc na dane Euromonitor International wskazujące, że liczba zwierząt domowych w naszym kraju dynamicznie rośnie. Jeszcze w 2019 roku znajdowała się poniżej poziomu 20 mln, ale już rok później wynosiła 20 mln 350,3 tys. Co więcej, do końca bieżącego roku przewidywany jest dalszy wzrost1. Jak wskazują dane CMR, w okresie od stycznia do marca 2021 roku odnotowano ponad 6% wzrost w wartości sprzedaży oraz blisko 9% w liczbie sprzedanych opakowań karm dla zwierząt w porównaniu do takiego samego okresu w roku 2020. Oznacza to, że pandemia nie odbiła się negatywnie na branży produktów dla zwierząt domowych. Według Euromonitor International wzrost r/r w 2020 roku był na poziomie 4,3 p.p., natomiast szacuje się, że w 2021 roku wyniesie on 5,7%2.

Kocia dieta

Na rynku dostępne są głównie karmy mokre (w postaci kawałków w sosie czy w galaretce oraz pasztetów) i karmy suche. Ciężko ocenić, który rodzaj jest lepszy dla domowych czworonogów, jednak w przypadku stosowania suchej żywności należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu pupila.

W przypadku kotów najpopularniejszym wyborem ich właścicieli są karmy mokre. Według danych CMR w okresie od stycznia do marca 2021 roku stanowiły one blisko 80% udziałów w liczbie sprzedanych opakowań oraz ponad 70% wartości sprzedaży żywności dla kotów. Sama kategoria natomiast wzrosła w analizowanym czasie wartościowo o 9% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej.

Liderem wśród producentów jest firma Mars z markami Whiskas i Kitekat, która w pierwszym kwartale 2021 r. wygenerowała ponad 40% wartości sprzedaży i odpowiadała za około 30% sprzedanych opakowań żywności dla kotów. Na drugim miejscu z blisko 20% w wartości sprzedaży i liczbie sprzedanych opakowań uplasował się producent Nestlé z markami Purina, Felix, Purina Gourmet oraz Purina Friskies. Istotną rolę w kategorii odgrywają również marki własne sieci lub dystrybutorów. W analizowanym okresie odpowiadały one za blisko 30% udziałów w wartości sprzedaży i niemal 40% w liczbie opakowań. Warto zwrócić uwagę także na innych producentów jak na przykład P.T.H. Certech z marką Super Benek dla kotów, czy PUPIL Foods.

Psie żywienie

Jak wskazują dane CMR, w okresie styczeń-marzec 2021 roku wartość sprzedaży żywności dla psów odnotowała niewielki spadek w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Podobnie jednak jak w przypadku kotów, właściciele psów częściej stawiają na wybór karmy mokrej i na tzw. batony – w pierwszym kwartale 2021 roku produkty te stanowiły blisko 80% udziałów w liczbie sprzedanych opakowań oraz ponad 60% wartości sprzedaży tej kategorii.

„Największe znaczenie w sprzedaży żywności dla psów mają produkty Mars (Pedigree, Chappi oraz Frolic) – od stycznia do marca 2021 r. firma odpowiadała za blisko 30% wartości sprzedaży i około 25% sprzedanych opakowań tej kategorii. Karmy sprzedawane pod marką sieci bądź dystrybutora odpowiadają natomiast za 40% udziałów w wartości sprzedaży i ponad 40% udziałów w liczbie sprzedanych opakowań żywności dla psów. Wśród produktów, które osiągnęły najwyższe udziały w wartości są Chappi Adult z wołowiną, drobiem i warzywami w torebce 500 g oraz Pedigree Adult Pełnia Życia z wołowiną w galaretce w puszce 400 g” – komentuje Ewa Pikuła, ekspertka CMR. Warto także zwrócić uwagę na producentów takich jak chociażby PUPIL Foods czy Partner In Pet Food, a także Butcher’s Pet Care. Firmy te mogą poszczycić się ciekawą ofertą dla małych i dużych czworonogów.

Wygodnie i zdrowo

Rosnąca świadomość konsumencka jest widoczna nie tylko na rynku żywności, ale także pośród kategorii karm i przekąsek dla zwierząt. Właściciele czworonogów poszukują produktów o dobrym składzie, pozbawionych zbędnych ulepszaczy jak sztuczne barwniki czy aromaty. Czysta etykieta to obecnie wyznacznik zdrowia i bezpieczeństwa, a uważne czytanie składów produktów to podstawa.

Jadąc na wakacje ze swoimi pupilami należy się odpowiednio przygotować. Wybrane produkty powinny tworzyć pełną, zbilansowaną dietę, a dodatkowo być wygodne w transporcie i przechowywaniu. Dobrym formatem w podróży są między innymi saszetki zawierające jedną porcję pożywienia. Warto zaopatrzyć się również w niewielkie przekąski i smakołyki, które umilą wakacyjny czas czworonogów.

Zwierzęce przysmaki

Przysmaki to produkty uzupełniające codzienną dietę pupili. Właściciele często stosują je w ramach nagrody za posłuszeństwo czy wykonanie komendy. Zdecydowanie popularniejsze są przekąski dla psów – tutaj znaleźć można m.in. produkty wspomagające utrzymanie higieny i pielęgnację psich zębów. Poza tym na rynku dostępne są różnego rodzaju ciasteczka, kąski, kabanosy czy kiełbaski. Wiele z nich występuje w specjalnych kształtach wskazujących na ich adresatów, czyli zwierzaki.

Według CMR za większość udziałów w wartości sprzedaży kocich przekąsek odpowiadają producenci Nestlé (Purina Felix) oraz Mars (Dreamies, Whiskas, Sheba). Natomiast niekwestionowanym liderem psich przekąsek jest producent Mars (Pedigree), który odpowiada za większość udziałów w wartości sprzedaży tej kategorii. Warto pamiętać także o takich producentach jak np. Butcher’s Pet Care, który w swojej ofercie posiada m.in. przekąski dbające o higienę psich zębów.

Akcesoria

Według badania Euromonitor International w 2020 r. akcesoria odpowiadały za 17,88% udziałów w rynku artykułów dla zwierząt3. Jest to kategoria całoroczna, jednak w sezonie letnim koniecznie należy uzupełnić ofertę o repelenty dla pupili. Ciepłe dni to czas wzmożonej ilości owadów, głównie komarów, pcheł i kleszczy. Ochrona czworonogów jest możliwa dzięki odpowiednim środkom zapobiegawczym, które powinny znaleźć się w pobliskim sklepie.

Właściciele czworonogów wybierając się na wakacje poszukują także wygodnych, często małych lub składanych misek na jedzenie czy butelek na wodę przeznaczonych właśnie dla psów i kotów. Na ciepłe dni przydatne są także specjalne chłodzone maty, a na podróż – transportery, przede wszystkim wodoodporne. Podczas wyjazdu przydadzą się także specjalnie dedykowane szelki czy mata ochronna do samochodu. Należy pamiętać również o wszelkiego rodzaju zabawkach i gryzakach.

Taka oferta na pewno przyciągnie klientelę ze swoimi pupilami. Poza takimi produktami w stałej ofercie powinien znaleźć się m.in. żwirek dla kota, a także artykuły higieniczne, czyli głównie dedykowane szampony do kąpieli.

Letnia półka z artykułami dla zwierząt to nie tylko klasyczne karmy, ale także szereg innych artykułów. Smakołyk w ramach pochwały za dobre zachowanie, przekąska dbająca o higienę zębów, a może akcesoria ułatwiające letnie upalne dni i podróże? Podczas wakacyjnych wyjazdów należy szczególnie zadbać o komfort czworonożnych przyjaciół, dlatego też konsumenci będą poszukiwać odpowiednich preparatów i wygodnych rozwiązań. Kategoria przysmaków idealnie uzupełni ofertę dla pupili, a także może wydłużyć paragon o kolejną pozycję.

Weronika Nowak
Redaktor




1 „Jak pandemia wpłynęła na wielkość sprzedaży? Najnowsze dane Euromonitor International!”, zoobranza.com.pl.
2 Tamże.



tagi: zwierzęta , pies , kot , karma dla zwierząt , produkcja , sprzedaż , handel , konsument , FMCG ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51