Celem Ambry na najbliższe lata pozostaje umocnienie pozycji w branży oraz dalsze wzmacnianie pozycji przedsiębiorców rynku niezależnego w kategorii chemia-higiena-kosmetyki. Realizujemy ten cel m.in. poprzez stały rozwój formatu drogerii Koliber oraz projekt Shelf Program. Polega on na kompleksowym wspieraniu przedsiębiorców w zarządzaniu tymi kategoriami – od projektowania półki, przez indywidualny dobór asortymentu, polityki cenowej, ekspozycję towarów na sklepie, a także analizowanie danych sprzedażowych czy organizowanie promocji i akcji konsumenckich – mówi Klaudia Rudewicz, Dyrektor Generalny Ambry.
Przedsiębiorcy przystępujący do Shelf Programu otrzymują gotowy koncept – indywidualny planogram, projekt półki wraz z towarem i wskazaniem, jak go eksponować, aby dobrze rotował. Klienci mogą liczyć również na bieżące wsparcie doradców klienta oraz analityków Ambry. Dzięki temu, właściciele sklepów nie muszą „zamrażać kapitału” i magazynować produktów chemiczno-kosmetycznych w swoich placówkach. Dane Ambry pokazują, że Shelf Program pozwala obniżyć zapas klienta średnio o 25%.
Półka od Ambry to także oszczędność czasu pracy. Pracownicy sklepu nie muszą umieszczać produktów na półkach czy dbać o ich odpowiednią ekspozycję towarów – to zapewnia Ambra. Ich jedynym zadaniem jest tylko stałe uzupełnianie półki produktami zgodnie z rekomendacją Ambry i umieszczenie cenówek w odpowiednich miejscach.
Do sierpnia 2021 r. w programie Shelf Program uruchomiono ponad 200 półek z asortymentem Ambry. Efekty w postaci wyższych obrotów widać od razu po wdrożeniu – sklepy notują nawet dwucyfrowy wzrost sprzedaży z półki. Z kolei dynamika sprzedaży sklepów objętych Shelf Programem jest średnio o 8 pp. wyższa niż dynamika rynku .
Najwięcej półek chemiczno-kosmetycznych od Ambry znajduje się w sieciach Lewiatan, PSD i Euro Sklep.
Obecnie, w związku ze swoim 30-leciem, Ambra prowadzi również akcję „Jubileuszowe Igrzyska Ambry” czyli konkurs lojalnościowy z nagrodami dla klientów. Więcej szczegółów na stronie
https://ambra.expert/.