Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Produkt dobrze zapakowany

Kategorie produktów

Produkt dobrze zapakowany

Środa, 17 sierpnia 2022 HURT & DETAL Nr 08/198. Sierpień 2022
Opakowanie informuje konsumentów o tym, do kogo produkt jest skierowany. Działa to oczywiście także w drugą stronę – projektując opakowanie w dany sposób, marketingowcy mogą sprawić, że trafi on do konkretnej grupy odbiorców. Na rynku pojawiają się kolejne innowacje, a oczekiwania konsumenckie rosną. Jak na obecne trendy odpowiadają producenci?
Żaden produkt nie istnieje bez opakowania, a opakowanie – bez produktu. Te współistniejące ze sobą elementy muszą być dopracowane w każdym calu tak, by przyciągnąć uwagę klienta stojącego przed decyzją zakupową. Rynek opakowań wciąż ewoluuje i napędza kolejne trendy. Obecnie bardzo ważną kwestią jest ekologia, ochrona środowiska oraz zrównoważony rozwój. Widocznymi trendami są także customizacja oraz upcykling.

Idealne opakowanie

W badaniu1 przeprowadzonym przez SW Research w lipcu 2022 roku zapytano respondentów jak duże znaczenie przy zakupie produktu spożywczego ma dla nich jego opakowanie. 48% badanych uznało, że ma to dla nich duże znaczenie (w tym 9,7% uznało to znaczenie za bardzo duże, a 38,3% za raczej duże). Z kolei 40,6% badanych stwierdziło, że opakowanie produktu ma dla nich małe znaczenie (w tym 8,7% uznało to znaczenie za bardzo małe, a 31,9% za raczej małe).

„Opakowania produktów spożywczych pełnią wielowymiarową rolę. Poza podstawową ochronną funkcją, coraz istotniejsze jest kryterium odpowiedzialności środowiskowej. Myśląc o aspiracjach i planach na 2022 rok, dane Mintel wskazują, że 28% respondentów w Polsce deklaruje chęć wybierania produktów w opakowaniach przyjaznych środowisku” – mówi Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Na rynku opakowań mamy wiele innowacji, jednak należy pamiętać, że przede wszystkim idealne opakowanie musi doskonale spełniać funkcję ochronną produktu, który jest w nim transportowany. Tutaj niezastąpione okazują się sprawdzone, przetestowane rozwiązania. Modyfikacje i ulepszenia powinny wyjść naprzeciw klientowi poszukującemu ułatwień w codziennym życiu.

„W ramach zdrowia osobistego, konsumenci poszukują pomocnej dłoni i ułatwień, stąd marki powinny mocniej angażować się w kwestię graficzną opakowań z naciskiem na prostą i czytelną komunikację benefitów produktowych. Jednym z elementów komunikacyjnej układanki mogą być wizualne systemy oznaczania wartości odżywczych takie jak Nutri-Score. Niemal jedna trzecia Polaków (32%) zgadza się ze stwierdzeniem mówiącym o tym, że systemy oceny wartości odżywczej typu Nutri-Score pomagają im znaleźć zdrowsze produkty na półce” – komentuje Honorata Jarocka.

Przyciągnij uwagę!

Bardzo kolorowe i krzykliwe opakowania powoli odchodzą w niepamięć na rzecz neutralnych kolorów kojarzących się z naturalnością i ekologią. Jednocześnie rynek stopniowo zaczął ograniczać ilość zużywanego plastiku. W zamian pojawiło się wiele zielonych alternatyw, w tym opakowania, które można poddać recyklingowi oraz biodegradowalne. Jak więc przyciągnąć uwagę potencjalnego kupującego? Na opakowaniu warto wspomnieć o ciekawej inicjatywie czy konkursie.

„Kolejnym istotnym aspektem jest rozrywka i zabawa. Opakowania mogą wpisać się w potrzebę wokółproduktowego zaangażowania, na przykład poprzez łączenie elementu zabawy ze zrównoważonym rozwojem. Przykładem może być akcja Nestlé: ‘Zasiej nasiona, ratuj pszczoły’, w ramach której zakup wybranych płatków śniadaniowych umożliwiał konsumentom otrzymanie saszetki nasion roślin miododajnych. Tym samym zachęcano do sadzenia nasion w doniczkach, ogrodach lub na łąkach” – analizuje Jarocka.

Ciekawą alternatywą jest przekazanie na opakowaniu treści edukacyjnych czy przepisu z wykorzystaniem danego produktu.

„Myśląc o dodatkowej interakcji z marką warto nadal inspirować do nowych doświadczeń kulinarnych za pomocą nieszablonowych przepisów umieszczanych na opakowaniach, co pozostaje pożądaną przez konsumentów, zwłaszcza polskich, praktyką” – dodaje ekspertka.

Daj drugie życie

Na popularności zyskuje również trend tzw. upcyklingu, czyli dawania drugiego życia produktom. Jest on obecny w wielu dziedzinach życia, także w kwestii opakowań. Na rynku FMCG takie rozwiązania można na ten moment znaleźć głównie w kategoriach drogeryjnych. Niektóre firmy wprowadziły możliwość powtórnego uzupełniania butelek ich produktami w specjalnie zaprojektowanych do tego stacjach. Przykładem może być marka YOPE, która swoje urządzenia refillujące ustawiła w wybranych drogeriach sieci Super-Pharm. W punktach tych można uzupełnić opakowanie wielokrotnego użytku m.in. mydłem w płynie, żelem pod prysznic, szamponem czy płynem do naczyń.

Opakowanie powinno dobrze wyglądać, przyciągać wzrok i informować – nie tylko o produkcie, ale także o zastosowanych materiałach, inicjatywach i podejściu firmy. A przede wszystkim – chronić produkt w całym łańcuchu dostaw.

Weronika Nowak
Redaktor




1 Badanie przeprowadzone metodą CAWI w lipcu 2022 r. na grupie osób N=812.




tagi: opakowania , produkty spożywcze , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , przemysł spożywczy ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51