Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wiadomości Hurt i Detal Portal Kupców Polskich (str. 2 z 374)

Wiadomości

  • Polacy myślą o gospodarce z coraz większym optymizmem, choć wciąż z niepokojem patrzą na stan swojego portfela. Ponad połowa respondentów spodziewa się wzrostu swoich przychodów w ciągu roku, a 42 proc. oczekuje poprawy sytuacji finansowej. Jednocześnie wciąż odczuwamy skutki inflacji. Jak wynika z najnowszej edycji badania „Consumer Signals” firmy doradczej Deloitte przed... Czytaj więcej »

  • Z badania Grupy BLIX i Proxi.cloud wynika, że tydzień przed Wielkanocą najwięcej konsumentów miało wyruszyć do sklepów po art. spożywcze na święta – 29,7%. Na kilka dni przed terminem zaopatrzy się 21,8% shopperów. To bardzo podobny wynik do odnotowanego rok temu. Autorzy raportu podkreślają, że Polacy zostawiają zakupy niemal na ostatnią chwilę, bo spodziewają się wtedy... Czytaj więcej »

  • Wiadomo już, ile pieniędzy Polacy chcą przeznaczyć na świąteczną żywność, w tym na napoje, w przeliczeniu na jedną osobę. 17,3% badanych wyda średnio 200-300 zł. 13,9% ankietowanych jest gotowych na kwotę powyżej 500 zł. 13,4% respondentów jeszcze nie wie, jak głęboko sięgnie do portfela. Z kolei 12,5% rodaków chciałoby się zamknąć w przedziale 150-200 zł, a 10,7% –... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w lutym 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była nieco wyższa niż rok wcześniej. Czytaj więcej »

  • W tym roku 17,3% Polaków zamierza wydać 200-300 zł na wielkanocną żywność w przeliczeniu na jedną osobę. To najczęściej wskazywana kwota w sondażu UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Przeważnie deklarują ją konsumenci zarabiający 3000-4999 zł netto miesięcznie. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się najwyższy próg finansowy w badaniu, wynoszący ponad 500 zł. Został... Czytaj więcej »

  • Według najnowszego raportu Grupy BLIX, 47,5% aktywnych konsumentów planuje ograniczyć tegoroczne wydatki na zakupy wielkanocne względem zeszłorocznych. W ub.r. grupa osób chcących mocniej zacisnąć pasa niż w 2022 roku była aż o 20,2 p.p. większa. Tym razem nie planuje cięć 31% osób, co stanowi wzrost rdr. o 12,7 p.p. Przybyło też osób niezdecydowanych w tej kwestii i... Czytaj więcej »

  • W dniach 20-22 marca w warszawskiej Hali EXPO XXI odbyły się SMAKKi GASTROTARGI – targowy event B2B dla firm i osób zaangażowanych w rozwój branży HoReCa. Na imprezie nie zabrakło przedstawicieli działu Food Service Hochland Polska. Czytaj więcej »

  • 21 marca br., w Bukareszcie, na mocy umowy warunkowej z dnia 20 grudnia 2023, doszło do finalizacji transakcji zakupu większościowego pakietu udziałów rumuńskiej firmy DOMENIILE BOIERU SRL, przez spółkę JNT Group z Dobronia, jednego z największych producentów i dystrybutorów win w Polsce. JNT Group rozpoczęło budowę silnego podmiotu winiarskiego na rynku rumuńskim, a także... Czytaj więcej »

  • Ponad 55% Polaków oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, żeby zrobić tańsze zakupy wielkanocne. Tak wynika z najnowszego badania. Na zaostrzoną rywalizację między sklepami najbardziej liczą Polacy w wieku 45-55 lat oraz 35-44 lat. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy miesięcznie zarabiają na rękę poniżej 1000 zł, 1000-2999 zł, ale także 5000-6999 zł. Natomiast... Czytaj więcej »

  • Grupa Maspex, właściciel m.in. takich marek jak Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Żubrówka czy Soplica, wyda na inwestycje produkcyjne w 2024 roku około 650 mln zł. Ich priorytetem będzie rozwój obszarów produkcji i logistyki oraz wdrożenie nowoczesnych technologii, mających na celu zwiększenie efektywności i elastyczności operacyjnej firmy. Po wielu latach spółka wraca... Czytaj więcej »

  • Współczesne sklepy nie przypominają tych, które pamiętamy sprzed lat. Nawet największe sieci dyskontów, które początkowo kojarzyły się nam ze sprzedażą wprost z palet, przeszły ogromne zmiany. Stają się coraz bardziej eleganckie, przyjazne dla klienta i świadomie budujące doświadczenia konsumentów. Projekty dotyczą choćby sklepów z odzieżą, które zmieniły się w... Czytaj więcej »

  • W tym roku Polacy planują przeznaczyć średnio 568,8 zł na święta wielkanocne. To o 30 zł mniej niż w zeszłym roku. Niemal połowa z nich przewiduje, że koszty zbliżającej się Wielkanocy będą porównywalne do tych w poprzednich latach, a więcej niż co czwarty spodziewa się większych wydatków. Czytaj więcej »

  • Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom największych oraz... Czytaj więcej »

  • Niemal 75 proc. Polaków negatywnie ocenia hodowlę klatkową. Podobny odsetek uważa, że firmy powinny publicznie informować o postępach w wycofywaniu jaj klatkowych. W ślad za rosnącą świadomością społeczną firmy coraz częściej rezygnują ze sprzedaży jaj od kur w klatkach. Do końca 2023 r. 161 firm działających w Polsce, w tym wszystkie największe sieci sklepów,... Czytaj więcej »

  • Co trzeci Polak spośród regularnie kupujących online dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Tak wynika z najnowszego badania. Nieco ponad 10% ankietowanych robi to nieustannie, blisko 11% – niezbyt często, a przeszło 12% – bardzo rzadko. Z kolei osoby, które w ogóle tego nie praktykują, jako najważniejszy powód wymieniają obawę o ewentualny zwrot towaru. Następnie... Czytaj więcej »

  • Z analizy blisko 14,5 tys. gazetek promocyjnych wynika, że w ub.r. sieci handlowe wydały ich o 4,1% więcej niż w 2022 roku. Jednak trzy z ośmiu badanych formatów zaliczyły spadki. Wśród nich największy rdr. zanotowały sklepy typu DIY – o 21,7%, a najmniejszy – hipermarkety – o 4,1%. Z kolei pięć segmentów zwiększyło liczbę gazetek. Najmocniejszy przyrost rdr. uzyskały... Czytaj więcej »

  • Hala Selgros w Lubinie już otwarta!

    Czwartek, 14 marca 2024

    Tysiące artykułów w promocyjnych cenach, najszerszy asortyment produktów z całego świata, najwyższej jakości mięso przygotowywane na miejscu, codzienne dostawy ryb i owoców morza oraz ponad 300 gatunków warzyw i owoców. Nowa hala Selgros w Lubinie robi ogromne wrażenie, a pierwsi klienci pojawili się w niej 14 marca o świcie! Czytaj więcej »

  • Grupa Kapitałowa Specjał - polski operator franczyzowy i właściciel takich sieci jak Nasz Sklep, Livio czy Rabat Detal, przebił barierę 13 000 sklepów. Tylko w styczniu i lutym bieżącego roku Specjał powiększał liczbę swoich placówek o średnio o 5 sklepów dziennie. Czytaj więcej »

  • W lutym w sklepach było średnio o 3,9% drożej niż przed rokiem. Tak wynika z analizy blisko 60 tys. cen detalicznych. Na 17 monitorowanych kategorii 10 wykazało rdr. jednocyfrowe wzrosty, a 2 grupy towarów zaliczyły dwucyfrowe skoki cen. Natomiast 5 kategorii odnotowało spadki. Liderem drożyzny są teraz dodatki spożywcze, tj. ketchupy, majonezy, musztardy i przyprawy z cenami... Czytaj więcej »

  • Tuż obok Fabryki Czekolady E.Wedel w Warszawie, w której produkowane są kultowe słodycze, powstaje wyjątkowa przestrzeń. – Odwiedzający będą mogli odkrywać fascynujący świat produkcji czekolady, który dostarczy wrażeń angażujących wszystkie zmysły – zapowiada Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel. To jedyne miejsce o takiej skali w Europie Środkowo-Wschodniej... Czytaj więcej »

  • Odpowiednio długie okresy przygotowawcze przed wejściem w życie powinny obowiązywać nie tylko dla nowych aktów prawnych, lecz także w przypadku wszystkich decyzji ważnych dla gospodarki. Tak kluczowe postanowienia jak te dotyczące nieprzedłużenia zerowego podatku VAT na żywność nie powinny być ogłaszane na dwa tygodnie przed wygaśnięciem rozporządzenia, ale powinny być... Czytaj więcej »

  • Jeden z rejestrów dłużników podaje, że w ub.r. odsetek zadłużonych w sektorze rolnym wzrósł o 1,1%. Z kolei inny podmiot wskazuje, że spadł on o 5,3% rdr. Łączna kwota zaległości – w zależności od bazy danych – zwiększyła się rdr. od 0,1% do 4%. Natomiast przeciętny dług zmniejszył się o 1% rdr. bądź urósł o 9,8% rdr. Krajowy Rejestr Długów wskazuje, że na... Czytaj więcej »

  • W pierwszym półroczu roku obrotowego 2023/2024 ilościowa sprzedaż Grupy AMBRA zmniejszyła się o 1,5%. Nadal wysoka inflacja negatywnie wpływała na nastroje i zachowania konsumentów wina i alkoholi. Wzrost przychodów ze sprzedaży o 3,8% w tym okresie wynikał głównie z podwyżek cen sprzedaży wprowadzonych w poprzednich kwartałach. Czytaj więcej »

  • Analiza blisko 60 tys. cen detalicznych wykazała, że w lutym br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio o 3,9% rdr. Tym samym spadek jednocyfrowej dynamiki wzrostu cen utrzymał się kolejny miesiąc z rzędu. Z siedemnastu analizowanych kategorii tylko dwie zdrożały dwucyfrowo. Dziesięć wykazało jednocyfrowe wzrosty, a pięć – spadki. W całym zestawieniu na największym... Czytaj więcej »

  • W dniach 6-7 marca 2024 w Krakowie odbyła się XVI edycja Konferencji Utrzymanie Ruchu w Przemyśle Spożywczym. Takie spotkanie stwarza doskonałe warunki do wymiany doświadczeń, nawiązania kontaktów oraz zapoznania się z nowościami niezbędnymi do funkcjonowania działów utrzymania ruchu. W tym roku firma Hochland Polska przedstawiła referat „Wyzwania w utrzymaniu ruchu. Adaptacja... Czytaj więcej »

  • Według najnowszego sondażu, łącznie 33,2% konsumentów regularnie kupujących online nabywa produkty w zagranicznych e-sklepach. Ale tylko 10,2% z nich stale robi takie zakupy, a 10,9% niezbyt często to praktykuje. Z kolei 12,1% przyznaje, że naprawdę bardzo rzadko korzysta z ww. możliwości. Ponadto 1,9% respondentów nie pamięta, czy im się to zdarza. Do tego największa grupa... Czytaj więcej »

  • Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz praca w przyjaznym, wspierającym i stwarzającym możliwości rozwoju środowisku sprzyja czerpaniu satysfakcji i radości z życia. Motywuje też do podejmowania działań, które przyczyniają się do budowania lepszej przyszłości. Wiedzą o tym pracownicy grupy spółek DANONE - w cyklicznym badaniu opinii aż 91%* z nich... Czytaj więcej »

  • Choć producenci cukru zdają sobie sprawę z zagrożeń klimatycznych, jakie grożą nam i kolejnym pokoleniom, to zwracają uwagę na potrzebę zastanowienia się nad drogą dojścia do celów, w taki sposób, by nie uderzać w uprawy. Z tego powodu producenci cukru liczą na weryfikację założeń Zielonego Ładu. – Drastyczne ograniczanie środków ochrony roślin czy też nawozów nie... Czytaj więcej »

  • Kobiety zmieniają świat produkcji

    Czwartek, 07 marca 2024

    Mondelez Polska od lat konsekwentnie realizuje działania z zakresu Różnorodności, Równości i Włączenia (DEI). Dla firmy DEI to nie tylko trend, lecz integralna część kultury organizacyjnej, a także świadomy wybór i codzienna praca, aby na każdym etapie działalności promować te wartości. Pracując nad inkluzywnością, firma aktywnie wspiera wszystkich pracowników,... Czytaj więcej »

  • System kaucyjny do poprawki

    Wtorek, 05 marca 2024

    Organizacje reprezentujące branżę napojową oraz handel detaliczny, czyli podmioty zobowiązane do realizacji postanowień ustawy o systemie kaucyjnym, apelują o przyjęcie kluczowych poprawek legislacyjnych mających na celu zapewnienie szczelności i efektywnego działania ogólnopolskiego systemu kaucyjnego na opakowania po napojach. Polski system będzie drugim największym dotychczas w... Czytaj więcej »

więcej artykułów


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51