Abarth 595 Scorpioneoro to limitowana edycja wyprodukowana w liczbie zaledwie 2000 sztuk, która składa hołd i inspirowana jest ekskluzywnym A112 Abarth „Gold Ring ", lepiej znanym miłośnikom pod nazwą A112 Abarth „Targa Oro". Był to naprawdę elitarny samochód, wyprodukowany w 1979 roku w zaledwie 150 egzemplarzach. Oba charakteryzują się czarnym kolorem nadwozia, pozłacanymi detalami, wyrafinowanym wnętrzem i bogatym wyposażeniem standardowym, zgodnie z tradycją „włoskiego granturismo".
Druga seria specjalna, Abarth 595 Monster Energy Yamaha, to doskonała kwintesencja wartości wspólnych dla marki z logo Skorpiona i marki Yamaha: osiągów, rywalizacji, technologii i zabawy.
W ten sposób kontynuowana jest współpraca obu marek, która narodziła się w 2015 roku i która wyszła poza granice sportu i torów wyścigowych „na ulice" z wyzwalającymi adrenalinę seriami specjalnymi, jak: Abarth 595 Yamaha Factory Racing Edition (2015), Abarth 695 Yamaha Factory Racing Edition (2015) i Limited Edition Abarth 695 XSR Yamaha (2017).
A dziś kolej na nowego Abartha 595 Monster Energy Yamaha, też wyprodukowanego w limitowanej edycji 2000 sztuk, by kontynuować dotychczasową wspólną podróż, tym razem z nowym zastrzykiem energii, dzięki nowej współpracy z producentem słynnego napoju energetycznego Monster Energy, z którym Abartha i Yamahę łączy miłość do sportu, poszukiwanie wyzwań i emocji.
W Salonach Abartha można zamówić dwie nowe serie specjalne, korzystając z finansowania oferowanego we współpracy z FCA Bank i Leasys, które wspierają sprzedaż samochodów marki Abarth, oferując szeroki wachlarz rozwiązań finansowych dla Klientów zainteresowanych kredytem, leasingiem lub wynajmem nowego ekskluzywnego Abartha 595 Scorpioneoro i porywającego Abartha 595 Monster Energy Yamaha. Każdy kto zechce zasiąść za kierownicą limitowanej wersji specjalnej Abartha będzie mógł wybrać spersonalizowany produkt finansowy w zależności od swoich indywidualnych potrzeb: niskie miesięczne raty, elastyczny okres finansowania, brak konieczności wnoszenia opłaty inicjalnej, brak konieczności przedstawiania dokumentów rejestrowych firmy oraz szybki proces akceptacji to nie jedyne zalety oferty FCA Bank i Leasys. Bogaty pakiet promocji finansowych z pewnością pomoże Klientom zainteresowanych kupnem nowego Abartha w finalizacji planów zakupowych.
Kompleksowa oferta FCA Bank&Leasys zawiera również bogatą gamę usług ubezpieczeniowych. Każdy z Klientów, w ramach jednej raty kredytu/leasingu, może skorzystać atrakcyjnej oferty ubezpieczenia Bezpieczny Kredyt/Leasing lub GAP, których szeroki zakres zabezpieczy zarówno Klienta, jak i jego bliskich. Oferta Leasys zawiera dodatkowo ubezpieczenie komunikacyjne.
Atrakcyjna oferta finansowa FCA Bank i Leasys to nie jedyne udogodnienie dla Klientów, którzy dzięki kredytowi/leasingowi mogą zakupić wymarzony samochód zupełnie zdalnie, bez wychodzenia z domu! Wszystkie czynności począwszy od wyboru samochodu po jego sfinansowanie odbywają się cyfrowo!
Ponadto po uruchomieniu kredytu/leasingu Klienci mogą korzystać z Portali Klienta zawierających szereg udogodnień. Klient ma stały dostęp do danych umowy: 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, bez wychodzenia z domu, na komputerze, tablecie lub smartfonie, dzięki nowym aplikacjom w sklepie Google lub Play! Poza godzinami pracy Biura Obsługi Klienta, Klienci mają możliwość m.in pobrania faktur leasingowych (Klienci Leasys); elektronicznego składania wniosków, weryfikacji statusu płatności i zmiany danych w umowie, oszczędzając czas i pieniądze przeznaczane na papier i opłacenie przesyłek pocztowych.
Abarth 595 Scorpioneoro
Ekskluzywny Abarth 595 Scorpioneoro łączy w sobie styl życia i osiągi. Przeznaczony jest dla tych, którzy stawiają na komfort w codziennym użytkowaniu samochodu, wyrafinowane detale i nie chcą rezygnować z osiągów. Pod maską kryje się silnik o mocy 165 KM, ze stosunkiem mocy do masy 6,5 kg/KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Silnik 1.4 T-jet zestawiony jest z mechaniczną skrzynią biegów lub, na zamówienie, ze zrobotyzowaną, sekwencyjną skrzynią biegów Abarth z łopatkami na kierownicy. Podnoszące poziom adrenaliny osiągi doskonale współgrają z wyrazistym i niepowtarzalnym wyglądem, będącym hołdem dla ekskluzywnego A112 Abarth „Gold Ring" z 1979 roku, bardziej znanego jako A112 Abarth „Targa Oro", który wyróżniał się czarnym kolorem nadwozia, opasującą nadwozie ozdobną linią w złotym kolorze oraz aluminiowymi felgami, które również polakierowane były na efektowny złoty kolor. Obecnie niezwykle rzadkie egzemplarze tego samochodu są bardzo poszukiwane przez hobbystów.
Również seria specjalna Abartha 595 Scorpioneoro to autentyczny kolekcjonerski „przedmiot", produkowany w limitowanej edycji, z cenną, numerowaną tabliczką wewnątrz kabiny pasażerskiej. Nowa seria wyróżnia się ekskluzywnymi detalami. Z zewnątrz można ją rozpoznać po lakierze Czarny Scorpione (dostępny jest również kolor Niebieski Podio, Biały Race i Szary Record) oraz po matowym dachu w szachownicę, który doskonale komponuje się z wykończeniem klamek, obudów lusterek oraz osłon przednich i tylnych. Ponadto, podkreśleniu niesamowitego charakteru nowej serii specjalnej służą pozłacane detale: skorpion na pokrywie silnika, linia opasająca samochód oraz 17-caowe felgi z wykończeniem w kolorze złota lub, opcjonalnie, 17-calowe czarne felgi ze złotym skorpionem.
Wewnątrz znajdują się nowe fotele sportowe Abarth „Scorpionflage" z czarną skórzaną tapicerką i oparciem wykonanym z technicznego materiału, by lepiej przytrzymywać kierowcę podczas bardziej sportowej jazdy.Na zagłówkach przednich foteli wyhaftowano „Scorpioneoro", flagę włoską oraz nazwę Abartha. Nowe fotele komponują się z deską rozdzielczą Scorpion Black z matowymi czarnymi detalami oraz złotą tabliczką na tunelu centralnym i specjalnych dywanikach.
Ponadto, Abarth 595 Scorpioneoro oferuje najlepsze obecnie dostępne systemy informacyjno-rozrywkowe: z jednej strony, w standardzie jest 7-calowy system HD UconnectTM wyposażony w Apple CarPlay i Google Android AutoTM*, szybka platforma multimedialna z wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości, GPS i radiem cyfrowym DAB. Z drugiej strony, wyrafinowany system BeatsAudio™ o łącznej mocy 480 watów i 8-kanałowy głośnik cyfrowy zapewniający doskonały dźwięk. Jego najnowocześniejszy algorytm korekcji może odtworzyć całe spektrum dźwięku w studiu nagrań.
Ponadto, Breil opracował specjalny chronograf z limitowanej edycji, dedykowany nowej serii specjalnej Abarth 595 Scorpioneoro. Szlachetny zegarek przedstawia fragment logo złotego skorpiona.
Abarth 595 Monster Energy Yamaha
Nowa seria specjalna Abarth 595 Monster Energy Yamaha jest skierowana przede wszystkim do młodych Klientów, fanów sportów motorowych i oferuje, podobnie jak wszystkie modele Abartha, ekscytujący, ekskluzywny produkt o wyjątkowych osiągach. Seria specjalna, wyprodukowana w limitowanej liczbie 2000 sztuk, jest wynikiem silnej więzi między markami Abarth i Yamaha. To niezwykłe partnerstwo, rozpoczęte w 2015 roku, opiera się na wspólnych wartościach, jak osiągi, rywalizacja, wyścigi, innowacyjne technologie i maksymalna przyjemność z jazdy.
Koncepcja stylistyczna serii specjalnej została zainspirowana kolorystyką YZR-M1 motocykla Monster Energy Yamaha MotoGP 2020. Nowy Abarth 595 Monster Energy Yamaha wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem w kolorze Czarnym Scorpione i Niebieskim Podio (na zamówienie dostępny jest również w czarnym kolorze) i logo „Monster Energy Yamaha MotoGP” umieszczonym powyżej logo „595”.
Serię specjalną zdobi „pazur” Monstera na masce silnika symbolizujący nową współpracę między marką z logo Skorpiona i producentem znanego napoju energetyzującego. Ten dodatkowy „przypływ energii” nowej serii specjalnej podkreśla sportowy charakter samochodu i marki Abarth. Ciemne kolory kontrastują z matowymi szarymi elementami, jak klamki drzwi oraz spojlery przedni i tylny.
W kabinie znajdują się nowe sportowe fotele Abarth z niebieskimi akcentami i napisem „Monster Energy Yamaha” na zagłówku. Niebieskie elementy na desce rozdzielczej wyróżniają się na tle czarnego podkładu, nawiązując do dwukolorowego lakieru nadwozia, a tunel środkowy zdobi numerowana tabliczka.
Abarth 595 Monster Energy Yamaha jest wyposażony w silnik 1.4 T-jet o mocy 165 KM współpracujący z manualną skrzynia biegów. W razie potrzeby można go również zamówić z zautomatyzowaną skrzynią biegów Abarth i łopatkami do zmiany biegów.
W standardzie, sportowa spłaszczona u dołu kierownica, inspirowana samochodami wyścigowymi i pasek centrujący w górnej części koła kierownicy, szczególnie przydatny podczas sportowej jazdy. Przycisk „Sport” kontroluje maksymalny moment obrotowy, kalibrację układu wspomagania kierownicy i pedału przyspieszenia, a także dźwięk wydechu Record Monza z aktywnym zaworem. Opracowany przez Abartha układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami o średnicy 284 milimetrów z przodu i 240 milimetrów z tyłu zapewnia maksymalne bezpieczeństwo. Standardowe wyposażenie obejmuje również tylne zawieszenie Koni z innowacyjną technologią FSD (Frequency Selective Damping), optymalizujące wrażenia z jazdy, zapewniając jeszcze lepsze trzymanie się drogi, bardziej zwinne prowadzenie i maksymalną stabilność.
Ponadto, Abarth 595 Monster Energy Yamaha ma system UconnectTM 7" HD wyposażony w Apple CarPlay i Google Android AutoTM* oferujące najlepsze rozwiązania w zakresie obsługi smartfonów dla Apple iOS i Android. Unikalna platforma multimedialna ma również specjalny system telemetryczny Abarth Telemetry, umożliwiający kierowcom pomiar swoich wyników. Seria specjalna ma także specjalny ekran główny, na którym w momencie uruchomienia wyświetlane jest logo Monster Energy Yamaha MotoGP.
*Android Auto, Google Play i Google Maps to znaki towarowe Google LLC.
Apple CarPlay to znak towarowy Apple Inc.
Nowa kampania komunikacyjna przygotowana przez agencję kreatywną Indipendent Ideas
Abarth 595 Scorpioneoro i Abarth 595 Monster Energy Yamaha, dwa modele podkreślające sportowy charakter marki i zaskakujące imponującą kampanią komunikacyjną, po raz kolejny powierzoną agencji Independent Ideas. Agencja stworzyła dwa fascynujące, nowoczesne filmy, które łączą komunikację na platformach cyfrowych z „klasycznymi” formatami.
Ekskluzywność nowego Abartha 595 Scorpioneoro widać w złotych wykończeniach wyróżniających ten wyjątkowy model i stanowiących inspirację dla koncepcji kampanii. Nowy film reklamowy przedstawia współczesną wersję znanej legendy o królu Midasie, w której język świata ATL łączy się z językiem świata cyfrowego, wzbogacając narrację, a Scorpioneoro staje się największą gwiazdą. Efekty wizualne, jak GIF-y, pętle i makiety to tylko niektóre z technik, dzięki którym widz może zanurzyć się w niezwykłym świecie w połowie drogi między prawdziwym życiem a rzeczywistością wirtualną, w którym wszystko zmienia się za dotknięciem Skorpiona.
Ze swojej strony nowy Abarth 595 Monster Energy Yamaha przekracza wszystkie znane poziomy energii. Przygotowana kampania to prawdziwy zastrzyk adrenaliny w typowym dla Abartha stylu, ukazany w prowokującym i zaskakującym spocie reklamowym. Także w tym przypadku, storytelling wspierający wprowadzenie nowego modelu na rynek zwiastuje projekt niezwykle bogaty w treść, zainspirowany filmem online, aby ulepszyć komunikację na wszystkich platformach cyfrowych. Cel jest bardzo konkretny: to zapowiedź nadejścia, wraz z nowym Abarthem 595, nowego i niewyczerpanego źródła dobrej zabawy w mieście, które rozpala pragnienie, by zasiąść za kierownicą tego modelu oferującego niesamowite osiągi i związaną z tym przyjemność z jazdy.
Oba projekty są bardzo różne stylistycznie, ale przedstawiają samochody Abartha takimi, jakimi są: gwiazdami.
https://www.youtube.com/watch?v=YGCpAZiSBuw https://www.youtube.com/watch?v=hPLP2tmjpIs