20 lutego odbyło się spotkanie prasowe CEDC, na którym przedstawiono strategię umacniania pozycji lidera na rynku alkoholi oraz zostały zaprezentowane wyniki za 2018 rok. Czytaj więcej »
20 lutego odbyło się spotkanie prasowe CEDC, na którym przedstawiono strategię umacniania pozycji lidera na rynku alkoholi oraz zostały zaprezentowane wyniki za 2018 rok. Czytaj więcej »
Unilever oraz Wawel w ramach współpracy wprowadzają na rynek lodów nowe produkty Big Milk. Czytaj więcej »
Jak wynika z danych PIH i CMR, w styczniu 2019 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w porównaniu do stycznia 2018 r. wzrosła o 6,3%, chociaż liczba transakcji była o prawie 2% niższa niż przed rokiem. W porównaniu z grudniem 2018 r. obroty obniżyły o 10,9%, natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 2%. Czytaj więcej »
Niezależne badania konsumenckie to niepotrzebny wydatek, czy jednak istotny element planowania produkcji i strategii? Według Kazimierza Kustry, prezesa SEKO, polskich i zagranicznych firm nie stać na to, żeby owych badań nie przeprowadzać. Wprowadzanie produktów i ich dalsza produkcja bez weryfikowania zainteresowania konsumenta to prosta droga do wypadnięcia z rynku. Czytaj więcej »
Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka po raz kolejny została wybrana w skład delegacji biznesowej towarzyszącej Komisarzowi Hoganowi podczas Misji Wysokiego Szczebla. Dyrektor Maliszewska reprezentuje polską branżę mleczarską podczas Misji, której celem jest promocja europejskich produktów rolno-spożywczych oraz zapewnienie im większego dostępu do rynku ZEA. Czytaj więcej »
Branża drobiarska w Polsce – która jest największym w UE producentem mięsa drobiowego i czwartym największym na świecie eksporterem – od lat zmaga się ze szkodliwymi, nieprawdziwymi stereotypami. Konsumenci jednym tchem wymieniają antybiotyki i hormony jako obecne w drobiu. Tymczasem stosowanie hormonów jest zakazane od ponad 20 lat, a antybiotyki mogą być stosowane w hodowli... Czytaj więcej »
Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski podjął decyzję o odwołaniu Jacka Kucharskiego. Prawdopodobnie decyzja ministerstwa rolnictwa jest efektem ujawnionej przez TVN afery związanej z nielegalnym ubojem bydła oraz unijnej kontroli w polskich ubojniach. Czytaj więcej »
PepsiCo zajęło II miejsce zarówno w europejskiej, jak i polskiej edycji cieszącego się wielkim uznaniem konkursu Top Employer. Wyróżnienie przyznawane jest firmom, które przewyższają wyznaczone, międzynarodowe standardy w dziedzinie HR. Piąte z rzędu wyróżnienie dla PepsiCo Polska potwierdza jednocześnie, że polityka firmy w zakresie zarządzania personelem przynosi oczekiwane... Czytaj więcej »
Rozmowy o podjęciu kooperacji trwały ponad rok i składały się z kilku etapów, poczynając od oceny potencjału marek oraz opracowania zasad współpracy w określonej perspektywie czasowej. Etap przygotowawczy zakończył się pozytywnymi wnioskami i podjęto decyzję o zaangażowaniu kapitału we wspólną działalność, która ma na celu rozwój marek Gastromall Group (Olimp, Deli... Czytaj więcej »
Warsaw Enterprise Institute (WEI) apeluje do rządu o jak najszybsze wycofanie się z zakazu handlu w niedzielę. Badania rynku, nastrojów konsumentów i pracodawców pozwalają na postawienie tezy, że nie tylko koszt dla gospodarki, niedzielnych zakazów handlu będzie większy niż początkowo sądzono, ale wysoka może być też cena polityczna jaką partia rządząca zapłaci w kolejnych... Czytaj więcej »
Dynamika sprzedaży słodyczy za wschodniej granicy wyhamowuje. Po cichu pozycję budują tureckie - czytamy w "Pulsie Biznesu". Czytaj więcej »
Polska ma co miesiąc wysyłać Komisji Europejskiej raporty z wynikami prowadzonych kontroli w ubojniach - informuje radio RMF FM. Ponadto polskie władze poproszone zostały o przedstawienie całościowego planu działań naprawczych. Czytaj więcej »
Od 14.02 br. pierwsze dziewięć sklepów SANO w Bydgoszczy zmieni szyld na STOKROTKA. Rebranding obejmie również pozostałe sklepy tej sieci w innych miastach, m.in. Kołobrzegu i Koszalinie. Czytaj więcej »
Grupa Żywiec spodziewa się, że w 2019 r. sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Czytaj więcej »
Jak poinformowały ZM Kania w komunikacie, spółka zdecydowała o rozpoczęciu procedury wyboru doradcy w procesie potencjalnego pozyskania istotnego lub strategicznego inwestora, w tym badania możliwości dokonania strategicznych zmian struktury bilansu lub struktury własnościowej spółki. Czytaj więcej »
12 lutego 2019 - Coca-Cola Poland Services otrzymała certyfikat Top Employer Polska 2019 i tym samym dołączyła do grona najlepszych pracodawców w Polsce według Top Employers Institute. Tytuł otrzymują firmy, które mogą pochwalić się najlepszymi na rynku praktykami w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i warunkami pracy w organizacji. Czytaj więcej »
Grupa Global Cosmed prognozuje, że przychody w 2019 roku wyniosą 304 mln zł, a EBITDA wyniesie 14 mln zł. Jak informuje spółka, prognoza nie uwzględnia ewentualnych akwizycji. Czytaj więcej »
Wśród przeznaczonych do likwidacji są dwa sklepy w Skarżysku. Zostaną na stałe zamknięte 28 lutego. Pracę straci ok. 30 osób - czytamy na portalu money.pl Czytaj więcej »
Delko uzyskało zgodę UOKiK na przejęcie kontroli nad spółkami Słoneczko, A&K Hurt-Market oraz kontroli nad firmą Megana. Czytaj więcej »
MAKRO Polska znalazła się w gronie najlepszych pracodawców wyróżnionych tytułem Top Employer Polska 2019 i Top Employer Europe 2019. Sieć hurtowni została uznana za jedną z firm, które najlepiej dbają o swoich pracowników oraz utrzymują najwyższe standardy w obszarze zarządzania. Czytaj więcej »
Grupa E.Leclerc Polska przedstawiła wyniki za 2018 rok. Wzrost sprzedaży w tym okresie wyniósł 3,89 proc. Dobre wyniki zostały osiągnięte mimo obowiązującego od marca ur. zakazu handlu w niedzielę. Czytaj więcej »
O sukcesach na polskim rynku, planach inwestycyjnych oraz obszernych działaniach w zakresie społecznej odpowiedzialności rozmawiamy z Bartłomiejem Kubackim, Senior Sales Activation Managerem w PepsiCo. Czytaj więcej »
W ostatnim roku zaszły liczne zmiany na rynku piwa. Wciąż pojawiały się nowe browary, a kupujący mogli wybierać spośród 853 nowości, jednocześnie doszło do konsolidacji na rynku producentów. Według Nielsena w 2018 na rynku działało 318 browarów, przy czym mówimy tutaj o sprzedaży detalicznej. Jest to o 43 więcej niż rok wcześniej. Czytaj więcej »
Pierwsza partia słodyczy z Fabryki Cukierków „Pszczółka” poleciała do Dubaju. Cukierki będzie można kupić w największych sieciach supermarketów, a także na stacjach benzynowych Enoc. „Pszczółka” pracuje również nad marką eksportową dla agendy rządowej przy Ministerstwie Gospodarki Dubaju – Dubai FDI. W tym celu w lutym przyleci do Polski szef agendy Fahad Al Gergawi. Czytaj więcej »
Zakłady Mięsne Henryk Kania S.A. kontynuują współpracę z Fundacją Otylii Jędrzejczak w 2019 roku będąc jednym z jej głównych partnerów. Flagowe projekty Fundacji to „Mistrzynie w szkołach” oraz „Otylia Swim Tour” i „Otylia Swim Cup”. Czytaj więcej »
W zeszłym roku liczba promocji jabłek w gazetkach była prawie dwukrotnie większa niż rok wcześniej. Natomiast średnia cena promocyjna spadła zaledwie o 3 grosze za kilogram. Co ciekawe, dwa lata temu była ona najniższa w supermarketach, a w ubiegłym roku – w convenience. W latach 2017-2018 najdrożej było w dyskontach. Niektórzy eksperci zauważają, że w tym sezonie wartość... Czytaj więcej »
ID Logistics, jeden z europejskich liderów w dedykowanej logistyce kontraktowej, podsumował działalność za rok 2018. Przychody operatora w IV kwartale wzrosły o 9,2 proc. (12,8 proc. w ujęciu like-for-like) i osiągnęły poziom 374 mln EUR. Wyniki za cały rok 2018 są równie świetne, Grupa ID Logistics uzyskała w tym czasie przychody większe o 6,1 proc. (9,3 proc w ujęciu... Czytaj więcej »
Agencja badawcza Nielsen przygotowała zestawienie alkoholi najczęściej spożywanych przez Polaków. W Nielsenie monitorowanych jest 14 kategorii napojów alkoholowych. Spośród nich wybranych zostało 10, na które Polacy wydali w 2018 najwięcej pieniędzy w handlu detalicznym. W Polsce niekwestionowanym liderem jest piwo, na które w ubiegłym roku wydaliśmy 16,7 mld złotych! Kolejne... Czytaj więcej »
W 2018 roku Carrefour Polska poszerzył portfolio supermarketów franczyzowych o 8 sklepów. Taka forma współpracy to nowy kierunek rozwoju dla sieci, a także odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców, którzy są zainteresowani prowadzeniem w modelu franczyzowym sklepów większych niż format convenience. Czytaj więcej »
Coraz większą rolę w handlu będą odgrywać technologie, które z jednej strony usprawnią proces zakupowy, z drugiej spowodują lepszą personalizację ofert dla poszczególnych konsumentów. Sprzedawcy będą też więcej inwestować w segment zdrowej żywności, bo konsumenci coraz większą wagę przywiązują do pochodzenia i jakości produktów, oczekując od nich certyfikatów bio... Czytaj więcej »