Czy produkty pochodzenia roślinnego podbiją menu Polaków? Z pewnością wiele zmienia się w świadomości konsumentów, a na sklepowych półkach znajdziemy sporo zamienników i alternatyw zarówno dla wegetarian, wegan czy fleksitarian. Czytaj więcej »
Czy produkty pochodzenia roślinnego podbiją menu Polaków? Z pewnością wiele zmienia się w świadomości konsumentów, a na sklepowych półkach znajdziemy sporo zamienników i alternatyw zarówno dla wegetarian, wegan czy fleksitarian. Czytaj więcej »
Polacy od zawsze chętnie degustowali dania rodem z dalekich zakątków świata. A w ostatnich latach rośnie trend samodzielnego przygotowywania takich potraw. I to nie tylko tych europejskich, na przykład z krajów basenu morza Śródziemnego, ale często z odległych państw Afryki czy Azji. Czytaj więcej »
Gotowanie to nie zawsze i nie dla każdego czysta przyjemność. Czasami potrzebujemy czegoś gotowego bądź wyjątkowo łatwego i szybkiego w przygotowaniu. Na ratunek spieszą producenci oferując ciekawą i smaczną ofertę. Czytaj więcej »
Dieta ma ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale też samopoczucie. Dobór odpowiednich produktów, właściwych porcji, dbanie o zawartość witamin i składników odżywczych odgrywają niebagatelną rolę. A wszystko zaczyna się od śniadania. Czytaj więcej »
Rynek słodyczy mimo wielu perturbacji wciąż jest na fali wzrostowej. Słodkie wybory Polaków bywają klasyczne, ale również innowacyjne. Prezentujemy przegląd sklepowych paragonów. Czytaj więcej »
Wielkanoc to wyjątkowa okazja do rodzinnych spotkań. Ale też niezwykle istotny okres dla handlu. Które kategorie zyskują na znaczeniu w tym okresie i jak zaplanować ofertę świąteczną w sklepie? Przygotowania do świąt czas zacząć! Czytaj więcej »
W kuchni azjatyckiej nie ma miejsca na nudę. Potrawy japońskie, chińskie, tajskie, koreańskie czy wietnamskie charakteryzują się bogactwem i różnorodnością smaków. Zawdzięczamy je oryginalnym składnikom i przyprawom, z których wiele ma bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm. Również sposób przygotowania niektórych potraw jak gotowanie na parze czy w woku sprzyja... Czytaj więcej »
Rok 2024 będzie obfitował w ciekawe trendy na rynku spożywczym. Produkty z ziarnami kakowca, roślinne ryby czy gotowe dania premium to tylko jedne z wielu propozycji. Czy są zaskakujące? Ocenicie sami. Jakie produkty będą w szybkim tempie znikać z półek i co wpłynie na wybory konsumentów? Czytaj więcej »
Nabiał jest jedną z głównych kategorii produktowych w sklepie, po którą klienci przychodzą niemal codziennie. Jest także niezwykle wymagająca. Rozwój całej kategorii nabiału w głównej mierze opiera się o trendy takie jak dbałość o zdrowie, krótka etykieta, dobry skład, wysoka jakość, bezpieczeństwo, ciekawe połączenia smakowe, a także polskie pochodzenie i produkcja z... Czytaj więcej »
Aromatyczna gorąca kawa, a do tego świeży pączek nadziany konfiturą bądź marmoladą – taki duet skusi niemal każdego, zwłaszcza w tłusty czwartek. A ten dzień już niedługo, więc czas zaopatrzyć się we wszelkiego rodzaju produkty potrzebne do przygotowań słodkości. Do tego różnorodne pozycje kaw i herbat uzupełnią ofertę w ostatnim tygodniu karnawału. Czytaj więcej »
Walentynki to idealna okazja, by okazać jak silne są nasze uczucia. Wiele osób w tym dniu chce wręczyć prezent ukochanej osobie. Słodkości, kwiaty, kosmetyki, wino… – pomysłów na podarunki może być wiele. A jakie prezenty robią bliskim Polacy? Czytaj więcej »
Czy przepis na idealną imprezę istnieje? Niemal każdy organizator imprezy ma swoje sprawdzone menu na przekąski i drinki. Z pewnością nie brakuje zarówno pozycji wytrwanych, jak i na słodko oraz dań ciepłych. W szklankach i kieliszkach lądują ulubione drinki, wina i alkohole mocne. Całość uzupełniają napoje i soki, chipsy, paluszki czy krakersy. I przepis na idealną imprezę... Czytaj więcej »
Spożycie słodyczy w Polsce rośnie. Na rynku pojawia się coraz więcej ciekawych nowości dopasowanych do potrzeb konsumentów. A te związane są nie tylko z nowymi zaskakującymi smakami, ale i skojarzeniami, komunikacją czy wartościami firmy. Słodka półka jest pełna możliwości. Czytaj więcej »
Karnawałowe menu to przede wszystkim przekąski, wędliny, sery, koreczki, kanapki, ale też dania na ciepło – zapiekanki, pizza i wiele innych. Na słono można serwować m.in. chipsy, paluszki, krakersy czy popcorn, a na słodko choćby ciastka, czekolady i cukierki. Musi być smacznie i wygodnie. Nie zapominając o napojach i sokach. Czytaj więcej »
Podgrzewany tytoń czy e-papieros rewolucjonizują rynek, także w Polsce. W miarę wzrostu popularności alternatywnych produktów oraz rosnącej świadomości zdrowotnej, tradycyjne papierosy mogą z czasem stracić swoje miejsce jako dominujący produkt na rynku. Czy tak będzie i kiedy rzeczywiście to tego dojdzie – nie wie nikt, jedno jest pewne – rynek ten podlega bardzo dynamicznym... Czytaj więcej »
Ostatnia chwila, by przygotować sklep na Boże Narodzenie. Producenci muszą przygotować sezonową ofertę, a detaliści odpowiednio wcześniej zapełnić sklepowe półki zarówno produktami tradycyjnymi, jak i tymi, które przypadną do gustu nowoczesnym stylom spędzania świąt. Czytaj więcej »
Święta, sylwester i karnawał to okazje, które mają ze sobą wiele wspólnego. Toasty. Czy to alkoholowe czy w wersji 0.0% – możliwości jest wiele. Również dlatego, że Polacy coraz chętniej eksperymentują ze smakami. I tak jak w święta króluje tradycja, tak karnawał to najlepsza okazja, aby wypróbować nowe receptury. Czytaj więcej »
Wsparcie odporności to podstawa w okresie jesienno-zimowym. Eksperci mówią jednym głosem: odpowiednia dieta jest jednym z ważniejszych czynników. Oczywiście nie bez znaczenia są także inne aspekty jak aktywność fizyczna czy odpowiednia ilość snu. Dbajmy o siebie! Czytaj więcej »
Okres jesienno-zimowy to czas kojarzący się z wieczorami w przytulnych okolicznościach. Muzyka, świecie, domowe kino, dobra książka czy ulubiony podcast plus coś ciepłego do picia i smaczna przekąska. To zimowy scenariusz niejednego wieczoru w wielu polskich domach. Czytaj więcej »
Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów – w polskiej tradycji wpisany jest bowiem suto zastawiony stół. Wiele potraw to samodzielne wyroby, wliczając w to chleby i inne pieczywo. A po każdym bożonarodzeniowym posiłku przychodzi czas na deser. Serniki, makowce, kutia czy pierniki. W wyborze ogranicza nas jedynie wyobraźnia. Czytaj więcej »
Święta za pasem. Jak odpowiednio zatowarować sklep, aby klient – robiący zakupy na ostatnią chwilę – znalazł wszystko czego potrzebuje, by przygotować świąteczne potrawy? To zadanie niełatwe – ale z listą świątecznych niezbędników – z pewnością każdy detalista będzie gotowy na przedświąteczną gorączkę zakupową! Czytaj więcej »
Co najczęściej ląduje w koszyku zakupowym statystycznego Polaka? Prezentujemy przegląd najpopularniejszych kategorii alkoholowych i trunków zero procent oraz preferencji zakupowych pełnoletnich konsumentów – na co dzień i od święta. Czytaj więcej »
Karmy dla psów i kotów to bardzo rozwojowa branża. Jak podaje Global Market Insights – światowy rynek produktów dla zwierząt domowych wart jest 232 miliardy dolarów. Dodatkowo eksperci przewidują, że w ciągu najbliższych kilku lat może wzrosnąć nawet o 50%. A jak ten rynek wygląda w Polsce? Czytaj więcej »
Stereotypy a fakty – czyli czy płeć determinuje sposób robienia zakupów? Zdania są oczywiście podzielone, ale nie ulega wątpliwości, że kobiecy koszyk jest bardzo zróżnicowany – znajdują się w nim nie tylko „kobiece” kategorie, ale też produkty dla całej rodziny. Czytaj więcej »
Wyjątkowy skład, wysoka jakość, znany brand i wpisanie się w aktualne potrzeby rynku – niektóre z produktów od samego początku są „skazane” na sukces. Jak to osiągnąć? Czy istnieje recepta na rynkowy triumf? Czytaj więcej »
Polskie gospodarstwa domowe chętnie kupują kawę przez cały rok, jednak czas świąt Wielkanocnych oraz Bożego Narodzenia to okresy, w których kupuje się więcej kawy. Napój ten jest chętnie wręczany jako prezent, towarzyszy przy uroczystościach rodzinnych będąc podawany gościom przy świątecznym stole. Czytaj więcej »
Czym jest produkt innowacyjny? To nie tylko pozycje tworzące nowe kategorie czy wykorzystujące nowe technologie i nowatorskie metody produkcji. Czasem jest to innowacyjna forma podania czy nieznane wcześniej połączenie smakowe. Pytamy producentów o ich najbardziej nowatorskie produkty. Czytaj więcej »
Czy można poznać płeć po sposobie robienia zakupów? Przez lata w tym obszarze narastało wiele stereotypów. Wiele z nich z czasem się zaciera, a kolejne pokolenia coraz mocniej manifestują równość pod każdym względem. Ale jak to mówią – w każdej plotce tkwi ziarno prawdy. Czytaj więcej »
Dla wielu konsumentów wybieranie produktów wytworzonych w Polsce jest priorytetem podczas podejmowania decyzji zakupowych. Czy ostatnie lata osłabiły ten trend? Podkreślenie polskości jest też wielką wartością dla samych producentów. Jaką ofertę rodzimych produktów możemy znaleźć na sklepowych półkach? Czytaj więcej »
Zdrowie jest wartością, której nic nie jest w stanie zastąpić. Spotykane wiele lat temu w części placówek handlowych „kąciki” ze zdrową żywnością ewoluowały w ogromną kategorię, której niekiedy dedykowane są całe sklepy. Jak obecnie rozwija się ta część rynku spożywczego? Czytaj więcej »
Ryszard Czopik, Prezes Zarządu Grupy ZMB Capital sp. z o.o...
Dariusz Rurka, Business Development Director, FM Logistic...
Wywiad z Jakubem Nowakiem, Prezesem Zarządu JNT Group...
Mokate to przykład firmy rodzinnej, która osiągnęła sukces...
Rozmowa z Januszem Idczakiem, Dyrektorem Generalnym Jacobs...
W tym roku Polacy planują przeznaczyć średnio 568,8 zł na...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa...
Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych...
4 marca wystartowała Akademia Hochland Professional. Ten...
SMAKKi GASTROTARGI to targowy event B2B dla firm i osób...
Ponad 11 tys. drużyn z 99% powiatów w Polsce – takim...
Netto po raz kolejny z rzędu dołącza do Świątecznej...
Już po raz 9. został przeprowadzony Plebiscyt Czytamy...
O czym pamiętać? Oto mały przewodnik. ...
Marka Smak tuż przed Wielkanocą wprowadza dwie nowości w...
Rama Crema 31% to doskonała, roślinna alternatywa dla...
Rodzina serków z krówką Rolmlecz poszerzyła się o kolejny...
Zupy-krem marki GO.TO.VO to linia pysznych i naturalnych dań...
Musy Kubuś reklamują się w nowej odsłonie - można już...
Wystartowała jedna z największych polskich kampanii...
Sephora przygotowała konkurs – niespodziankę...
Akcja promocyjna, odbywająca się pod hasłem „Do wyboru, do...
Wawel wspiera nową kampanią swoją ofertę wiosenną, w tym...