W ostatnim kwartale bieżącego roku w portfolio polskiej marki zadebiutowały roślinne zamienniki mięsa. Po niespełna dwóch miesiącach obecności na rynku producent zapowiada rozszerzenie roślinnej oferty o kilka nowości. Wśród nich m.in. roślinny gyros, roślinne kawałki o smaku tuńczyka, roślinne kotlety o smaku rybnym. Niektóre z nich na sklepowych półkach pojawią się już w pierwszych miesiącach 2022 roku.
2021 zapisze się jako rok, w którym rynek roślinnych alternatyw nabrał niewiarygodnego tempa. Debiut w tym sektorze odnotowała polska marka z Poznania, znana do tej pory z produkcji mieszanek śniadaniowych, decydując się na budowę największego w tej części Europy, nowoczesnego zakładu dedykowanego produkcji roślinnych zamienników mięsa. Sfinalizowanie tak wymagającego przedsięwzięcia, w tak krótkim okresie czasu, to bez wątpienia największe i najbardziej perspektywiczne osiągnięcie OneDayMore w minionym roku. Zrealizowana inwestycja, ukierunkowana jest na zwiększenie możliwości produkcyjnych, poszerzanie oferty marki o ciekawe produkty, przy jednoczesnym realizowaniu zadań związanych z dbałością o środowisko naturalne.
- Plany nowej inwestycji nastawione są na prężny rozwój naszej marki i mają na celu dostosowanie do potrzeb rynkowych. 5 lat temu otwieraliśmy pierwszą linię produkcyjną mieszanek śniadaniowych OneDayMore, wierząc, że idea zdrowego odżywiania i czystego składu jest na tyle słuszna i potrzebna, że odniesiemy sukces. Co roku wprowadzamy kilka nowych smaków owsianek, musli i granol, które nieprzerwanie cieszą się dużym zainteresowaniem. Dzisiaj mamy drugi zakład dedykowany produkcji innej kategorii - zamiennikom mięsa. Wierzę, że przyszłość jest roślinna. I wiem, że takie trendy kształtują nową jakość w produkcji żywności, a my w tej przyszłości już dziś chcemy mieć i mamy swoje miejsce. – mówi Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.
Po odnotowaniu wzrostów w sprzedaży produktów śniadaniowych, trwającym rebrandingu oraz świeżym debiucie w nowym sektorze rynku, producent już zapowiada stopniowe rozszerzanie dystrybucji swoich roślinnych propozycji oraz wprowadzenie nowych produktów tej kategorii – będą to m.in. roślinny gyros, roślinne kawałki o smaku tuńczyka, roślinne kotlety o smaku rybnym. Równolegle firma pracuje nad kolejnymi koncepcjami roślinnych innowacji, by w pełni wykorzystać potencjał nowego zakładu. Na potrzeby stworzenia unikalnych receptur produktów uruchomiono Laboratorium roślinnych smaków, gdzie zespół R&D ma do dyspozycji nowoczesne zaplecze sprzętowe, pozwalające na osiągniecie nawet najbardziej ambitnych założeń.
Zgodnie z długofalową strategią OneDayMore i w odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące produkcji przyjaznej planecie, poza nową pro-środowiskową inwestycją, firma w minionym roku dokonała też ewaluacji swoich bieżących działań, podejmując kroki w kierunku udoskonalenia tub, w których sprzedawane są musli, granole i owsianki. Projekt jest w toku prac, konsumenci mogą się spodziewać udoskonalonych, odpowiedzialnych opakowań w 2022 roku. A już w styczniu uruchomiona zostanie nowa linia technologiczna, pozwalająca na zapakowanie produktów w torebki uzupełniające typu „refill”, a co za tym idzie - zmniejszenie ilość odpadów.
- Zdajemy sobie sprawę z tego, że przeważająca ilość opakowań na świecie produkowana jest przez branżę spożywczą. Nasza odpowiedzialność w tym zakresie znacznie się rozszerza. Istotny jest dla nas model biznesowy, w którego centrum znajdować się będzie planeta. Projektujemy innowacyjne rozwiązania i modyfikujemy te istniejące, aby sprostać wyzwaniom w zakresie rewolucji w dziedzinie zasobów naturalnych. – uzasadnia Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.
Ważnym działaniem dla marki było także pozyskanie dofinansowania w ramach programu Go To Brand, które umożliwiło promocję marki na rynkach zagranicznych, poprzez udział w największych imprezach targowo-wystawienniczych na świecie. Działania te będą kontynuowane w następnym roku.
- Wierzymy, że udział w projekcie, poprzez aktywną promocję swoich produktów na rynkach zagranicznych, w tym także na rynkach perspektywicznych, w sposób pośredni lub bezpośredni przełoży się na pozycję konkurencyjną i w dalszej perspektywie uczyni z naszej marki podmiot o bardzo wysokim poziomie innowacyjności na skalę wykraczającą poza rynek polski. – dodaje Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.
Prezes podkreśla, że dobre wyniki roczne oraz odważne, dynamiczne przedsięwzięcia są zasługą całego zespołu.
- Za nami intensywny rok pełen wytężonej pracy. Dowiedliśmy, że potrafimy szybko reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Jestem dumny, że sami tworzymy innowacje, poszukując najlepszych rozwiązań w zakresie zdrowia konsumentów. Nasze sukcesy nie są zasługą jednego człowieka, ale całego zaangażowanego zespołu osób, którym dziś serdecznie dziękuję. Nabraliśmy rozpędu i wierzę, że z takim zapleczem współpracowników i klientów sprostamy nadchodzącym wyzwaniom. – podsumowuje Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.