Wielkanoc 2023 – najchętniej kupowaliśmy twaróg, białą kiełbasę oraz jaja i majonezZ danych sprzedażowych Netto z ubiegłego roku wynika, że tuż przed Świętami sprzedaje się 5 razy więcej białej kiełbasy parzonej, 4 razy więcej jaj i majonezu oraz 3 razy więcej groszku konserwowego. Pokrywa się to z danymi z badania „Koszyk wielkanocny”, przeprowadzonego na zlecenie Netto w marcu 2022 roku. W 86 proc. gospodarstw domowych na świątecznych stołach królują jaja. Popularnością cieszą się również wędliny (76 proc.), żurek/barszcz biały (71 proc.), sałatka jarzynowa (69 proc.) oraz biała kiełbasa (66 proc).
W typowe dla Świąt Wielkanocnych produkty można zaopatrzyć się w Netto – sieć przygotowała korzystną ofertę dla swoich klientów. Od 25 marca w sklepach Netto dostępne jest kiełbasa biała surowa Krakus w cenie 7,99 PLN za 1 opak. 500 g czy jaja z chowu ściółkowego Od Kokoszki za 6,35 PLN za 1 opak. przy zakupie 2 opak. Wielkanocny koszyczek oraz wielkanocny stół nie mogą obyć się także bez wędlin i kiełbas – tu Netto proponuje swoim klientom np. szynkę ogonówkę Madej Wróbel w cenie 21,90 PLN/kg czy wyroby marki Mistrz Rohus: kiełbasę śląską (11,49 PLN/550g) lub kiełbasę myśliwską suchą (6,29 PLN/180g). Okres świąteczny wiąże się także z wypiekami. Bazą będzie mąka pszenna tortowa Mamone w cenie 2 PLN za 1kg. Do sernika idealnie sprawdzi się twaróg półtłusty Miletto za 11,99 PLN za 1kg lub serek śmietankowy naturalny Delfiko Miletto w wiaderku za 14,99 PLN za 1kg. Z dodatków warto sięgnąć po bakalie: migdały (9,99 PLN/200g) czy rodzynki Mamone (4,39 PLN/300g). Nie obędzie się także bez papieru do pieczenia w wygodnych fartuchach – ten dostępny jest w Netto w cenie 40 proc. Niższej niż zwykle, wynoszącej 3,59 PLN- za 1 opak. (30 arkuszy).
Wielkanoc to także okazja dla gospodyń i gospodarzy na przygotowanie popisowych dań, które pochwalą domownicy i goście świątecznego śniadania. Nie każdy jednak czuje się na siłach, aby samodzielnie kreować wyjątkowe potrawy. Z pomocą przychodzi Domowa Restauracja, czyli projekt realizowany wspólnie przez Netto oraz producenta akcesoriów kuchennych Zwieger, pomagający przygotować wyjątkowe dania w krótkim czasie oraz z wykorzystaniem ogólnodostępnych produktów. W ramach projektu
szefowie kuchni Charlie Daigneault i Michel Moran pokazują jak w prosty sposób zaserwować wielkanocną przystawkę, danie główne oraz deser.
A po Wielkanocy – nie marnujmy!Niezależnie od zawartości koszyczka, obchody Świąt Wielkanocnych wiążą się w wielu polskich domach z dokonywaniem większych niż na co dzień zakupów spożywczych. W praktyce jednak nie wszystkie kupione na tę okazję produkty trafiają ostatecznie na nasze stoły – część z nich, nabyta w nadmiernej ilości, czy „na wszelki wypadek” trafia niestety do kosza, stając się w ten sposób częścią niechlubnych 59 mln ton żywności marnujących się rocznie w Unii Europejskiej.
W wielu przypadkach powodem takiego stanu jest zwykła niewiedza. Czas świątecznych przygotowań to dobry moment, aby przypomnieć, kiedy produkty spożywcze faktycznie przestają być zdatne do użytku. Sieć sklepów Netto przypomina w tej sytuacji o kluczowej różnicy między terminami:
- Należy spożyć do, czyli termin, po którym kategorycznie nie należy spożywać produktu. Są to m.in. wędliny oraz nabiał.
- Najlepiej spożyć przed, co oznacza datę, po której produkt może stracić niektóre swoje właściwości, a przed jego spożyciem warto sprawdzić dany produkt. Tak oznaczone są np. produkty sypkie (mąki, kasze) i konserwy.
Różnica jest zatem istotna, a wg badania Netto aż 39% badanych uważa, że oba pojęcia oznaczają do samo. Może to skutkować tym, że do kosza na śmieci wyląduje np. całkowicie bezpieczny makaron.
Źródło: CluePR
Fot: AdobeStock