„Detaliści powinni brać czynny udział w kształtowaniu rynku FMCG”
W konkursie „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich” Justyna Kaminik, właścicielka sklepu w Szydłowcu bierze udział od 3 lat, czyli już od pierwszej edycji. „Głosuję, wybieram najlepiej rotujące produkty, ponieważ uważam, że to mój obowiązek. My – detaliści powinniśmy brać czynny udział w kształtowaniu rynku FMCG” – mówi pani Justyna.
Dla pani Kaminik wyniku konkursu są tak samo ważne jak wszystkie reklamy, które ukazują się w miesięczniku Hurt & Detal. „Dzięki reklamowanym nowościom w piśmie, klienci sklepu mogą zawsze spróbować tego co pojawia się akurat na rynku. Przecież musimy być na bieżąco” – dodaje pani Justyna. Natomiast dzięki liście laureatów detaliści będą wiedzieli jakich produktów nie może zabraknąć na półce. „Wyniki konkursu, zwłaszcza w kategoriach spożywczych i chemicznych mają dla mnie bardzo duże znaczenie, ułatwiają dobór produktów do asortymentu sklepowego” – dodaje.
Jak przyznaje detalistka jeżeli chodzi o kategorie dotyczące sprzętu elektronicznego, wyposażenia sklepu, operatora sieci telefonii czy samochodu, tutaj wyniki są bardzo cennym drogowskazem dla tych, którzy zaopatrują swój sklep, zmieniają wystrój bądź też otwierają nową placówkę.
„Ankieta jest świetnie przygotowana, zmiana kolorystyki bardzo ułatwiła mi głosowanie na poszczególne produkty w konkretnych kategoriach” – mówi pani Kaminik.
Sklep Justyny Kaminik to rodzinny biznes, który istnieje na rynku od 11 lat, od samego początku należy do sieci Groszek. Jak przyznaje pani Justyna jej rodzice prowadzą działalność handlową w branży FMCG od ponad 20 lat. Tak więc cenne doświadczenia, wsparcie sieci oraz ciężka praca pozwalają funkcjonować na bardzo konkurencyjnym i trudnym rynku. Sklep był pionierską samoobsługową palcówką w Szydłowcu. „Jako pierwsi wprowadziliśmy także płatności kartą i jako pierwsi i jedyni oferujemy sprzedaż kawy mielonej na miejscu, a także pieczemy świeże bułeczki” – mówi właścicielka sklepu. W placówce istnieje również możliwość opłacenia rachunków.
Pani Justyna zwraca uwagę także na obsługę – u nas panuje rodzinny klimat, sprzedawcy dobrze znają już swoich stałych klientów i wiedzą jakie produkty najchętniej kupują. O sklepie pani Justyny klienci potocznie mówią: „Idź do Groszka, bo tam wszystko kupisz”. „I bez wątpienia dużą rolę odgrywa tutaj pismo Hurt & Detal oraz konkurs Złoty Paragon” – dodaje detalistka.
„Nie mogłem doczekać się wyników, bardzo chciałem poznać sondaż i opinie innych kupców”
Paweł Pszczoła w tym roku pierwszy raz wziął udział w konkursie. Wypełnił ankietę wybierając najlepiej rotujące produkty w jego placówce. Wyniki konkursu nie zaskoczyły go, ponieważ w większości były zgodne z tym, co jego klienci wybierają w sklepie. „Nie mogłem doczekać się wyników, bardzo chciałem poznać sondaż i opinie innych kupców. Cieszę, się że są podobne do moich, chociaż mój sklep jest niewielki” – mówi pan Paweł.
„Lista nagrodzonych produktów jest niezwykle cenna podczas robienia zakupów w hurtowniach”
Joanna Ogórek, która prowadzi sklep w Lublinie przyznaje, że bez wyników konkursu Złoty Paragon nie idzie na zakupy do hurtowni! „Taka lista jest dla mnie niezwykle cenna i pomocna podczas wybierania oferty z hurtowni” – dodaje. Tego typu konkursy są bardzo potrzebne w branży FMCG. Motywują nie tylko producentów, ale także detalistów, którzy najpierw głosują, a potem z niecierpliwością oczekują na wyniki. „Warto brać udział w konkursie Złoty Paragon, również nagrody są bardzo zachęcające” – dodaje z uśmiechem detalistka.
Joanna Ogórek prowadzi swoją działalność już 25 lat. Wraz z pomocą najbliższej rodziny codziennie dostarcza towar do swojego sklepu z hurtowni, by klientowi niczego nie zabrakło.
Monika Dawiec
tagi: Złoty Paragon , konkurs , Hurt i Detal , Hurt & Detal , Moniak Dawiec ,
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku...
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób –...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...