W Złotym Potoku powstała w XIX wieku pierwsza w Europie pstrągarnia zlokalizowana w tym miejscu ze względu na wyjątkową jakość wód. Także tutaj mieszkał i tworzył poeta Zygmunt Krasiński, który nazwał imionami swoich dzieci słynne do dzisiaj źródła Zygmunta i Elżbiety. Niezależnie od pory roku, ściągają tutaj tysiące turystów chcących spróbować pierwotnie czystej wody. Jeśli jednak ktoś nie może pozwolić sobie na podróż, a również chciałby skosztować tę wyjątkową wodę, wystarczy, że uda się na szybkie zakupy do pobliskiego sklepu.
Naturalna woda mineralna Złoty Potok czerpana jest z głębokości ponad 150 metrów, z ujęcia zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie Rezerwatu Przyrody Parkowe na szlaku Orlich Gniazd. Jest niskozmineralizowana i niskosodowa, można ją zatem pić bez ograniczeń, jest odpowiednia dla niemowląt oraz osób będących na diecie ubogiej w sód. Nie tylko walory prozdrowotne wyróżniają ją spośród rynkowej oferty, również szeroka gama wariantów, w tym wprowadzona tuż przed wakacjami nowa pojemność 1,75 l, która zastąpiła dotychczasową, 1,5 litrową. To nie jedyna zmiana – butelka zyskała nowy, kobiecy kształt. Odpowiednio zaprojektowany wygodny chwyt, doskonale sprawdza się podczas nalewania, zarówno w męskich, jaki delikatnych kobiecych dłoniach. Odświeżone zostały również etykiety.
W chwili obecnej dostępne są następujące warianty tej naprawdę smacznej wody: niegazowana, lekko gazowana i gazowana w pojemnościach 1,75 l i 0,5 l oraz wody smakowe, cieszące się coraz większą popularnością wśród konsumentów: niegazowane (cytrynowa, truskawkowa, jabłkowa) i gazowane (cytrynowa, pomarańczowa) wszystkie dostępne w pojemnościach 1,5 l i 0,5 l.
A jak wodę Złoty Potok oceniają detaliści? Justyna Pająk, ekspedientka w skierniewickim sklepie zlokalizowanym przy ul. Zadębie 23 (działającym nieprzerwanie od 24 lat) przyznaje, że o nowej, większej pojemności dowiedziała się z miesięcznika Hurt & Detal. „Butelka 1,75 l to ciekawa propozycja producenta, na rynku dostępne są głównie 1,5 i 0,5 litrowe, zatem jest to produkt wyróżniający się, z całą pewnością będzie przykuwał uwagę konsumentów” – ocenia pani Justyna i dodaje, że strzałem w dziesiątkę jest kształt opakowania pozwalający na wygodne trzymanie butelki.
„Zwężenie jest na tyle szerokie, szersze w porównaniu z konkurencyjnymi produktami, że wodę można wygodnie nalać. To jest naprawdę bardzo ciekawa propozycja i uważam, że warto produkt zaoferować w każdym sklepie, zwłaszcza teraz, kiedy sprzedaż wody jest na bardzo wysokim poziomie ze względu na panujące temperatury” – dodaje moja rozmówczyni. Latem wodę warto oferować dobrze schłodzoną i z całą pewnością powinna być dostępna oferta przynajmniej kilku graczy rynkowych, w małych i dużych pojemnościach. Dobrze sprzedają się również wody smakowe, oczywiście nie brakuje ich w sklepie, w którym pracuje od ponad 4 lat pani Justyna. „Ulubionymi smakami naszych klientów jest cytrynowy i truskawkowy, Złoty Potok również takie posiada w ofercie, dlatego i je polecam wszystkim detalistom!” – podkreśla ekspedientka.
Sprzedaż wody chwali również detalista spod warszawskiego Piaseczna. „Kiedyś klienci kupowali po prostu wodę, nie patrzyli na markę, producenta, obecnie przywiązują do tego szczególną uwagę, poszukują nowości, czytają etykiety, pytają która jest smaczna i zdrowa” – mówi Karol Stawicki. Wodę możemy podzielić na trzy główne rodzaje, są to: naturalna woda mineralna, naturalna woda źródlana i woda stołowa. Ta pierwsza, do której należy również Złoty Potok jest najzdrowsza, jest to woda podziemna, pierwotnie czysta pod względem chemicznym i mikrobiologicznym, jej cechą charakterystyczną jest stabilny skład mineralny. Woda ta ma bardzo korzystne oddziaływanie na ludzkie zdrowie. Czy warto ją posiadać w ofercie? „Zdecydowanie tak!” – mówi detalista, którego sklep działa od 12 lat (na powierzchni 60 mkw. dostępnych jest blisko 4 tys. pozycji asortymentowych).
„Zwłaszcza teraz, po wprowadzeniu nowej pojemności wody Złoty Potok, klienci bardzo lubią nowości produktowe. Okres letni to dla każdego sklepu niemal hurtowa sprzedaż wody, gazowanej, niegazowanej, smakowej. Jeśli dodatkowo produkt ma wsparcie reklamowe, to warto wygospodarować dla niego miejsce na półce” – dodaje pan Karol. Pamiętajmy, że firma Złoty Potok rozpoczęła sezon zmieniając logo oraz odświeżając opakowania wszystkich swoich produktów, co wiąże się z wdrażaniem nowej kampanii wizerunkowej.
Maja Święcka
tagi: Złoty Potok , woda , woda mineralna , Maja Święcka ,
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku...
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób –...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...