Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Dla psa i kota

Kategorie produktów

Dla psa i kota

Piątek, 18 października 2013 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 10 (92) / 2013 (Październik)
Pies i kot to przyjaciele wielu polskich domów. Mają swoje miski, legowiska, pożywienie, zabawki, kosmetyki, a nawet ubranka. Zajmują ważne miejsce w sercu niejednego z nas. Czy ich obecność widoczna jest także w polskich sklepach?


W sklepach spożywczych niezależnych i miękkiej franczyzy oferta żywności dla zwierząt ogranicza się do żywności  dla psów i kotów. Jak przyznaje Anna Gałczyńska z CMR, najwięcej udziałów, bo ok. 35% w wartości sprzedaży generuje mokra karma dla kotów. Po 25% udziałów w obrocie całej kategorii należy do karmy dla psów – mokrej i suchej. Karma sucha dla kotów realizuje  ok. 11% obrotów, zaś ok. 3% sprzedaży to przekąski i przysmaki dla psów i kotów. Od lat liderem sprzedaży żywności dla zwierząt  jest koncern Mars Polska, który opanował aż 70% wartości tego rynku. „Tak wysokie udziały producenta Mars generowane są praktycznie przez 4 jego główne marki: Kitekat, Chappi, Pedigree i Whiskas” – dodaje Anna Gałczyńska. 

Jednak w wielu niezależnych małych placówkach handlowych na półkach znaleźć możemy znaleźć także inne marki, które mają swoich wiernych fanów. Wśród nich z pewnością są produkty Pupil czy Rafi. 

Kryteria wyboru
Jak przyznaje Daniel Grabka, Dyrektor Zakupów sieci Netto, wybór klientów zależy od indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych. „Jako sieć dyskontowa na pierwszym planie stawiamy ceny, dlatego znane, brandowe produkty oferujemy w najatrakcyjniejszych cenach na rynku, a dodatkowo wprowadzamy  także produkty marki własnej, z jeszcze niższej półki cenowej. Klienci, którzy zaczęli kupować Kiciusia lub Bobika, zostają przy tym asortymencie i powiększają grono naszych stałych klientów” – dodaje pan Grabka. 

Oprócz marki własnej na półkach znajdują się także produkty Kitekat, Whiskas, Purina One, Friskies, Darling, Pedigree. 

Gramatury
W sklepach sieci Netto w asortymencie stałym klienci znajdą: karmę suchą dla psów i kotów – w gramaturach od 400 g do 5 kg; karmę mokrą dla psów i kotów –  w gramaturach 400 g-1 250 g; przekąski dla psów 120 g-190 g oraz żwirek dla kotów czy podściółkę dla gryzoni.
Z kolei na półce sklepu niezależnego można znaleźć blisko 18 różnych wariantów żywności dla psów i kotów. Najwięcej wolumenu w sprzedaży karmy suchej dla kotów generują opakowania 300-400 g, a w sprzedaży karmy suchej dla psów opakowania 500 g i 3 kg. Jak przyznaje Anna Gałczyńska, ekspert z CMR, wśród karmy mokrej dla kotów najpopularniejsze są saszetki 100 g oraz opakowania 400-415 g. W sprzedaży karmy mokrej dla psów najwięcej wolumenu realizują opakowania 400-450 g oraz 1 200-1 250 g.

Zakupy dla pupila to przyjemność
Asortyment produktowy dla zwierząt jest coraz bogatszy i ciekawszy. „Wyraźnie widzimy, że właściciele czworonogów bardzo mocno wsłuchują się w potrzeby swoich pupili i dokładają wielu starań, aby je zaspokoić. Rynek podąża za tym trendem” – mówi pan Daniel.

W każdej kategorii produktowej, również wśród asortymentu dla zwierząt, reklama jest dźwignią handlu. „Produkty, które sprzedajemy, pokazujemy w ulotkach, na plakatach lub innych nośnikach reklamowych. Kampanie planowane są w porozumieniu z  producentami. Fajnym trendem jest dodawanie gratisowych produktów do standardowych opakowań. Dzięki temu klienci mają możliwość poznania nowego produktu i ocenienia, czy jego pupilowi on odpowiada. Niestety, nasze półki nie mają nieograniczonej powierzchni, więc staramy się prowadzić wiele akcji promocyjnych, podczas których wprowadzamy wiele ciekawych produktów. Pojawiają się wtedy ekonomiczne wielopaki czy też niestandardowe gramatury, smaki” – dodaje pan Grabka. 

Asortyment zwierzęcy ma dość specyficzny zapach. „Z tego względu staramy się umiejscowić go np. w sąsiedztwie produktów chemicznych. Ponadto bardzo ważną kwestią jest zwrócenie uwagi na gramaturę produktu i ułożenie go w taki sposób, aby klienci mogli wygodnie po niego sięgnąć. Im cięższe opakowanie, tym niżej musi być ułożone. Oczywiście ważne jest też uporządkowanie ekspozycji” – podsumowuje nasz rozmówca. 

Ułożenie oraz skomponowanie półki dla zwierząt wygląda inaczej w sklepie osiedlowym, markecie czy dyskoncie. Małe placówki ograniczają się do marek popularnych na rynku bądź też tych znanych i lubianych przez stałych klientów. W tym segmencie ważna jest cena produktu oraz jego jakość. W dużych placówkach handlowych kupcy mogą pozwolić sobie na szeroki wybór wśród marek i zapewnić klientowi duży wybór rodzajów produktów z każdej półki cenowej. Ważne jest, aby w każdej placówce, nawet tej najmniejszej znalazły się podstawowe produkty dla zwierząt. W końcu czworonogi to nasi najlepsi przyjaciele. Nie zapominajmy o nich również w sklepach. 

tagi: pies , kot , pupil , karma , Monika Dawiec ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51