Szykując placówkę na zbliżający się okres poprzedzający sprzedaż świąteczną warto pamiętać o poszerzeniu półki dedykowanej kawie i herbacie. Podczas chwil wyjątkowych, a do takich niewątpliwie należy Boże Narodzenie, lubimy delektować się produktami lepszymi, urozmaiconymi, gości częstujemy specjałami z wyższej półki. Warto w tym czasie postawić nie tylko na podstawowy wybór kaw i herbat, ale także na nowości oraz asortyment wyszukany, o ciekawym smaku i aromacie, w ładnym opakowaniu.
W okresie przedświątecznym znaczne zmiany w asortymencie wprowadza Bożena Przybyła, współwłaścicielka warszawskiego Mini Samu. Są one dwojakie. Po pierwsze w sprzedaży pojawiają się produkty okolicznościowe, takie jak bombki, łańcuchy, choinki i inne drobne ozdoby. Po drugie dochodzi oferta świąteczna w postaci tematycznych bombonierek, czekolad, zestawów promocyjnych, z gratisem, jak również powiększa się liczba produktów w danej grupie, głównie w słodyczach, kawie i herbacie. „Zatowarowanie przed świętami musi być atrakcyjne dla klienta, należy bacznie śledzić pojawiające się nowości, promocje, zwłaszcza, że w tym czasie producenci są bardzo aktywni, dużo dzieje się na rynku, do zakupów zachęcają świąteczne reklamy, które mają duży wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Na półce musi być różnorodność” – mówi detalistka.
Dotyczy to również oferty kawowo-herbacianej. Jacobs, Tchibo, Nescafé, Mokate, Millicano, Woseba, zarówno rozpuszczalne, jak i mielone, w różnych gramaturach – to zestaw podstawowy, który musi być obecny na półce każdego dnia. Herbaciany Ogród Herbapolu - Lublin, Lipton, Dilmah, Ahmad Tea, Tetley, po te herbaty klienci sięgają praktycznie codziennie. Trafnym rozwiązaniem w Mini Samie jest ustawienie przy kawach dodatków – są to Cremona śmietankowa Maspeksu, kakao DecoMorreno, które klienci dodają do ulubionej cappuccino oraz młynki z przyprawami do kawy i deserów. Przy herbatach natomiast warto zaproponować, zwłaszcza w okresie zimowym, ciekawy zestaw syropów o smakach: malina, aronia, cytryna, czarna porzeczka, dzika róża, imbir.
Ciekawą ofertę posiada Herbapol - Lublin – oprócz podstawowych smaków produkuje m.in. syropy: imbir z goździkami na rozgrzanie, malina z: witaminami, cytryną, dziką różą, jeżyną, kwiatem lipy, pigwą, żurawiną. „Na półce z kawą i herbatą musi być wielu producentów, na tej z syropami, może być jeden, dwóch, ważne, aby królowało bogactwo smaków” – podpowiada pani Bożena i dodaje, że przy herbatach można również ustawić wyszukane konfitury, o oryginalnych smakach, z wyższych półek cenowych.
Ale to nie jedyne pomysły detalistki na zwiększoną sprzedaż kawy i herbaty. W okresie przedświątecznym pani Bożena osobiście przygotowuje zestawy prezentowe, które są do nabycia w jej placówce, również te robione na zamówienie, ze wskazanymi przez klientów produktami. Zestawy są większe, mniejsze, w koszach wiklinowych, lub zapakowane jedynie w celofan, wszystkie z ładnymi wstążkami, drobnymi świątecznymi ozdóbkami w środku, a przeciętny skład to kawa, herbata, bombonierka i czekolada.
„Polecam takie rozwiązanie wszystkim detalistom. Przynosi same korzyści. Zestawy są ładną świąteczną dekoracją, klienci chętnie je kupują – tylko trzeba pamiętać, aby w ofercie były i te okazalsze i te drobne, nawet z dwoma produktami. „Dzięki takiej ofercie placówka postrzegana jest jako ta atrakcyjna, a i same pochwały, że jak co roku przygotowałam ładne zestawy prezentowe dają dużą satysfakcję” – dodaje z uśmiechem pani Bożena.
Maja Święcka
tagi: kawa , herbata , święta , Maja Święcka ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...