Szykując placówkę na zbliżający się okres poprzedzający sprzedaż świąteczną warto pamiętać o poszerzeniu półki dedykowanej kawie i herbacie. Podczas chwil wyjątkowych, a do takich niewątpliwie należy Boże Narodzenie, lubimy delektować się produktami lepszymi, urozmaiconymi, gości częstujemy specjałami z wyższej półki. Warto w tym czasie postawić nie tylko na podstawowy wybór kaw i herbat, ale także na nowości oraz asortyment wyszukany, o ciekawym smaku i aromacie, w ładnym opakowaniu.
W okresie przedświątecznym znaczne zmiany w asortymencie wprowadza Bożena Przybyła, współwłaścicielka warszawskiego Mini Samu. Są one dwojakie. Po pierwsze w sprzedaży pojawiają się produkty okolicznościowe, takie jak bombki, łańcuchy, choinki i inne drobne ozdoby. Po drugie dochodzi oferta świąteczna w postaci tematycznych bombonierek, czekolad, zestawów promocyjnych, z gratisem, jak również powiększa się liczba produktów w danej grupie, głównie w słodyczach, kawie i herbacie. „Zatowarowanie przed świętami musi być atrakcyjne dla klienta, należy bacznie śledzić pojawiające się nowości, promocje, zwłaszcza, że w tym czasie producenci są bardzo aktywni, dużo dzieje się na rynku, do zakupów zachęcają świąteczne reklamy, które mają duży wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Na półce musi być różnorodność” – mówi detalistka.
Dotyczy to również oferty kawowo-herbacianej. Jacobs, Tchibo, Nescafé, Mokate, Millicano, Woseba, zarówno rozpuszczalne, jak i mielone, w różnych gramaturach – to zestaw podstawowy, który musi być obecny na półce każdego dnia. Herbaciany Ogród Herbapolu - Lublin, Lipton, Dilmah, Ahmad Tea, Tetley, po te herbaty klienci sięgają praktycznie codziennie. Trafnym rozwiązaniem w Mini Samie jest ustawienie przy kawach dodatków – są to Cremona śmietankowa Maspeksu, kakao DecoMorreno, które klienci dodają do ulubionej cappuccino oraz młynki z przyprawami do kawy i deserów. Przy herbatach natomiast warto zaproponować, zwłaszcza w okresie zimowym, ciekawy zestaw syropów o smakach: malina, aronia, cytryna, czarna porzeczka, dzika róża, imbir.
Ciekawą ofertę posiada Herbapol - Lublin – oprócz podstawowych smaków produkuje m.in. syropy: imbir z goździkami na rozgrzanie, malina z: witaminami, cytryną, dziką różą, jeżyną, kwiatem lipy, pigwą, żurawiną. „Na półce z kawą i herbatą musi być wielu producentów, na tej z syropami, może być jeden, dwóch, ważne, aby królowało bogactwo smaków” – podpowiada pani Bożena i dodaje, że przy herbatach można również ustawić wyszukane konfitury, o oryginalnych smakach, z wyższych półek cenowych.
Ale to nie jedyne pomysły detalistki na zwiększoną sprzedaż kawy i herbaty. W okresie przedświątecznym pani Bożena osobiście przygotowuje zestawy prezentowe, które są do nabycia w jej placówce, również te robione na zamówienie, ze wskazanymi przez klientów produktami. Zestawy są większe, mniejsze, w koszach wiklinowych, lub zapakowane jedynie w celofan, wszystkie z ładnymi wstążkami, drobnymi świątecznymi ozdóbkami w środku, a przeciętny skład to kawa, herbata, bombonierka i czekolada.
„Polecam takie rozwiązanie wszystkim detalistom. Przynosi same korzyści. Zestawy są ładną świąteczną dekoracją, klienci chętnie je kupują – tylko trzeba pamiętać, aby w ofercie były i te okazalsze i te drobne, nawet z dwoma produktami. „Dzięki takiej ofercie placówka postrzegana jest jako ta atrakcyjna, a i same pochwały, że jak co roku przygotowałam ładne zestawy prezentowe dają dużą satysfakcję” – dodaje z uśmiechem pani Bożena.
Maja Święcka
tagi: kawa , herbata , święta , Maja Święcka ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...