W dniu 14.11.2013 r. HELIO S.A. opublikowała raport za pierwszy kwartał roku obrotowego 2013/2014. Jak donosi raport, w tym okresie Spółka zwiększyła swoją sprzedaż o 9%, a tym samym osiągnęła rekordowe w historii działalności przedsiębiorstwa przychody ze sprzedaży w okresie lipiec – wrzesień, które wyniosły 13.255 tys. zł. Wzrost sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności kosztowej oraz dotychczasowej rentowności sprzedaży zaowocowały poprawą wyników Spółki zarówno na poziomie netto, jak i EBITDA. HELIO odnotowało bowiem 26-procentową poprawę na poziomie wyniku EBITDA, zaś wynik netto choć był ujemny (-338 tys. zł straty), był o 43% lepszy niż przed rokiem.
Spółka wyjaśnia jednocześnie, że jej działalność charakteryzuje się znaczną sezonowością związaną ze świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Sezonowość sprzedaży wpływa zatem na sezonowy charakter generowania przez Spółkę zysków i strat w poszczególnych kwartałach roku obrotowego. Tym samym na tle historii przedsiębiorstwa, okres lipiec - wrzesień corocznie cechował się stratą na poziomie netto i jest to wpisane w specyfikę osiąganych przez Spółkę całorocznych zysków.
„Za nami kwartał, w którym konsekwentnie realizowaliśmy dotychczasową strategię. Przed nami zaś kluczowy dla branży okres, od którego uzależnione są nasze całoroczne wyniki. Obecna poprawa wyników zarówno na poziomie przychodów, jak i zysków jest świadectwem poprawnego kierunku rozwoju Spółki, a tym samym dobrym prognostykiem na przyszłość” - podsumował Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO S.A.