Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wakacyjny asortyment

Kategorie produktów

Wakacyjny asortyment

Czwartek, 12 czerwca 2014 HURT & DETAL Nr 6 (100) / 2014 (Czerwiec)
Pod palmą czy nie – to lato będzie gorące! Pomagamy detalistom skomponować wakacyjną półkę rozmaitości. To ostatni dzwonek! Nie przegap go.
Letnia pogoda dopisuje, a wakacyjna aura zatacza coraz szersze kręgi. Od Bałtyku po Tatry w sklepach znajdziemy to czego szukamy – przede wszystkim orzeźwienie. Wody, soki i inne napoje to podstawa. Drugą niezwykle ważną kategorią są alkohole. Pytamy detalistów jakie letnie hity powinny znaleźć się na każdej sklepowej półce. Nie należy zapominać, że lato i wakacje to także czas wypadów za miasto, grillowania z przyjaciółmi czy biwakowania na łonie natury. Jakie kategorie i marki najlepiej rotują podczas wakacyjnych zakupów?
 
Letni termometr zysków
 
Danuta Chruzik, detalistka z 13-letnim doświadczeniem w branży handlowej, mówiąc o letnim asortymencie, przyznaje, że jest to szeroka półka. Przede wszystkim napoje – wody i soki, a także wszystko co zimne – lody oraz lekkie alkohole prosto z lodówki. Lato to także grill, biwak czy wycieczka za miasto, dlatego też duży wybór musi być na półkach z ketchupami, marynatami, przyprawami, produktami mięsnymi na grilla oraz daniami gotowymi czy konserwami. „Nie należy zapominać, że w upalne dni dobrze rotują także produkty mleczne takiej jak maślanki, kefiry czy lekkie jogurty, które najlepiej gaszą pragnienie” – mówi pani Danuta. Wśród produktów, które cieszą się dużym zainteresowaniem w poszczególnych kategoriach są przede wszystkim te w promocyjnych cenach i od zaufanych producentów. „Niezwykle ważny jest dla mnie również wygląd sklepu, a o tym w dużej mierze decyduje znajdujący się na półkach asortyment. W tym aspekcie liczy się nie tylko jakość, ale także ilość. Wybór musi być szeroki, a klient zadowolony” – dodaje pani Chruzik.
 
Zaczynając od asortymentu alkoholowego – lato to jak przyznaje detalistka – przede wszystkim piwa i drinki. „Jeżeli chodzi o piwa tradycyjne, które kupują zazwyczaj mężczyźni, najlepiej sprzedaje się Harnaś, Tyskie, Żubr i Warka. Natomiast w typowo letniej kategorii piw smakowych prym wiodą marki takie jak Redd’s, Somersby, Warka Radler, Okocim Radler oraz Desperados. I te właśnie piwa najchętniej kupuje pełnoletnia młodzież oraz kobiety” – mówi właścicielka sklepu. Oczywiście wybór na sklepowych półkach kategoriach piwnych jest znacznie bogatszy niż wymienione przez detalistkę najlepiej rotujące marki. W ofercie pani Danuta stara się mieć również piwa mniejszych regionalnych browarów oraz wszelkie nowości pojawiające się na rynku. „Śledzę na bieżąco gazetę Hurt & Detal i kiedy tylko widzę zapowiedź nowego produktu, szukam go w hurtowniach. Muszę być na bieżąco” – dodaje. Podobnie jest z gotowymi drinkami RTD, które w sklepie pani Danuty, są trunkiem sezonowym.
 
„Drinki marki Polonia, Lubuski Gin & Tonic oraz Gin & Lime, Finlandia Frost to te, które najlepiej rotują podczas wakacyjnych upałów” – mówi pani Danuta. Gotowe drinki to idealny pomysł na letnią imprezę w plenerze, jednak jak przyznaje detalistka klienci chętnie kupują także konkretne trunki, z których samodzielnie przygotowują drinki. Dlatego też w sklepie dostępny jest szeroki wybór wódek czystych, smakowych, wermutów, a także innych trunków, z których można przygotować wakacyjne drinki. „Jeżeli chodzi o wódki to prym wiodą Lubelskie smakowe trunki, a wśród nich pierwsze miejsce zajmuje cytrynówka. Wśród innych smakowych dobrze sprzedaje się Soplica. Jeżeli chodzi o czyste wódki, dobrze sprzedaje się Stock, Finlandia, Żubrówka Biała, Exclusive, Sobieski, Lubelska Trzy Zboża, Żubr” – mówi właścicielka sklepu.
 
Wśród wakacyjnych alkoholi dobrze sprzedają się również trunki takie jak gin, whisky czy wermuty. W tych kategoriach w sklepie w miejscowości Skarżysko-Kamienna najlepiej sprzedają się marki znane od lat na rynku. „Gin Lubuski, Johnnie Walker, Jack Daniel’s, Ballantine’s, Martini, Totino, Cin & Cin, Ciociosan – to liderzy w tych kategoriach” – dodaje.
 
Wraz z produktami alkoholowymi najczęściej w koszyku zakupowym znajdują się produkty takie jak sok, woda, asortyment na grilla typu ketchup czy kiełbasa bądź produkt na wakacyjny biwak – konserwa czy danie gotowe.
 
 „W kategorii soków i napojów, wśród produktów w kartonach prym wiedzie Hortex, dobrze rotuje także marka Garden. Natomiast wśród butelkowanych dobrze sprzedaje się Dr Witt, a z mniejszych pojemności – idealnych na wycieczkę – pierwsze miejsce zajmuje marka Tarczyn” – mówi pani Danuta. Jak przyznaje detalistka – najmłodsi konsumenci chętnie wybierają produkty typu oranżada. W tym segmencie króluje marka Hellena. „Muszę przyznać, że dobrym pomysłem na letnie orzeźwienie jest także woda mineralna połączona z ulubionym smakiem syropu. Najchętniej wybierane są syropy Herbapol oraz Łowicz” – dodaje pani Chruzik.
 
Dla grillowiczów, wycieczkowiczów i biwakowiczów, właścicielka sklepu, również prezentuje szeroki asortyment. Dla tych pierwszych nie brakuje ketchupów, musztard, sosów, marynat do mięs. „Tutaj również marki znane – Pudliszki, Kotlin, Hellmann’s, Podravka, Tarsmak, Kamis oraz Knorr – wiodą prym. Klienci ufają produktom tych marek i w ich obrębie chętnie sięgają po nowości” – dodaje. Podobnie jest w kategoriach konserw i dań gotowych. Konsumenci nie szukają już najtańszych produktów, oczywiście promocyjna cena odgrywa dużą rolę, ale tylko i wyłącznie w przypadku mocnych brandów. „Wśród dań gotowych mamy produkty Virtu, Pudliszki, Pamapol, Łowicz, Cedrob, natomiast spośród konserw najchętniej kupowane są marki Krakus, Pamapol, Łuków” – dodaje. Grill, piknik czy biwak to przecież jedne z popularniejszych form spędzania wakacyjnych weekendów.
 
Lekko i przyjemnie
 
Sklep Zofii Kaczmarczyk znajduje się w miejscowości, do której w okresie letnim przyjeżdżają wczasowicze. Dlatego też wakacje to czas zwiększonych obrotów w sklepie we Wrzosowie. Jak co roku niezastąpione okazują się być lekkie alkohole, produkty na grilla oraz napoje, soki i lody. Po pierwsze wody, napoje i soki, a wśród nich marki znane i cenione na rynku od lat – takie znajdziemy w sklepie pani Kaczmarczyk. „Woda mineralna głównie niegazowana – Żywiec Zdrój, Cisowianka, Muszynianka, Ustronianka; soki – Hortex, Tymbark, Fortuna, Tarczyn, Kubuś, zarówno w kartonach, jak i butelkach szklanych i plastikowych; napoje gazowane jak Coca-Cola, Sprite, Fanta, Mirinda oraz oranżada Hellena – to jedne z ważniejszych produktów w moim sklepie” – dodaje.
 
„Klientów mojego sklepu mogę podzielić pokoleniowo na młodych, najmłodszych i starszych. Każda z tych grup wybiera innego rodzaju asortyment” – mówi pani Zofia. Wśród alkoholi dodatkowo klientów dzielimy według płci. I tak starsi mężczyźni w sklepie we Wrzosowie najczęściej kupują piwo Tatra Pils, młodsi panowie wybierają marki takie jak Żywiec, Tyskie i Lech. Kobiety w średnim wieku kupują piwa typu Gingers Imbirowy oraz Redd’s, natomiast te młodsze, ale pełnoletnie stawiają również na smaki Redd’s oraz na Warkę Radler.
 
„Jak najwięcej piw staramy się mieć w lodówce, ponieważ to trunki schłodzone – schodzą najlepiej” – dodaje pani Kaczmarczyk. Wódki czyste, to – jak przyznaje detalistka – męska domena. „Żołądkowa Gorzka de Luxe, Żubrówka Biała, Stock, Bols, Luksusowa, Finlandia, Pan Tadeusz – to asortyment obowiązkowy w kategorii wódek czystych. „Wódki smakowe kupowane są częściej przez młodych pełnoletnich konsumentów, częściej przez kobiety niż przez mężczyzn. W moim sklepie niezastąpione są smaki Lubelskiej – cytrynówka, wiśniówka, żurawinówka” – dodaje. Wśród win pan Zosia wymienia słodkie i półsłodkie, rzadziej wytrawne i półwytrawne. Dodatkowo wśród letnich alkoholi na pólkach powinny znaleźć się także cydry, które mogą okazać się hitem tegorocznych wakacji. W kategorii wermutów bardzo dobrze sprzedaje się Cin & Cin oraz Ciociosan.
 
„Jeżeli chodzi o alkohole typu whisky, bourbon czy gin – nie charakteryzują się tak wysoką sprzedażą jak alkohole lekkie, ale na półce muszą być. Często kupują je klienci, którzy przyjeżdżają w odwiedziny do znajomych czy na imprezę do Wrzosowa. Wówczas wybierają marki znane takie jak Johnnie Walker, Ballantine’s czy Jack Daniel’s” – mówi pani Kaczmarczyk.
 
Drugą ważną wakacyjną kategorią w sklepie pani Zofii są produkty na grilla. Mięso – już przygotowane na ruszt, kiełbasa, ketchup, musztarda, przyprawy. „Ketchup Włocławek, Pudliszki, Kotlin i Hellmann’s. Przyprawy – Kamis, Prymat, Podravka, Knorr. Musztarda – Kamis, Prymat, Roleski oraz sosy na zimno Tarsmak, Winiary – to marki, które dobrze rotują podczas wakacji w moim sklepie” – mówi detalistka. Jak przyznaje pani Zosia, dobrym pomysłem jest wakacyjne wzbogacenie asortymentu o szerszy wybór dań gotowych czy konserw.
 
„Mieszkańcy okolicznych miast przyjeżdżają tutaj na działki, do znajomych, chętnie biwakują, więc zdarza się, że dokupują w moim sklepie dania gotowe czy konserwy. „Łuków, Pamapol, Virtu, Łowicz, Indykpol” – to marki numer jeden” – dodaje. Jak przyznaje detalsitka latem, kiedy staramy się jak najwięcej czasu spędzić na świeżym powietrzu, unikamy gotowania, wolimy kupić coś letniego i lekkiego, jak na przykład pierogi z truskawkami czy jagodami bądź też naleśniki z ulubionym farszem.
 
Nie zapominajmy też, że pragnienie w letnie upały najlepiej gaszą maślanki, kefiry czy lekkie jogurty. „Te kategorie w letnich miesiącach osiągają wysokie obroty, w moim sklepie są to najwyższe obroty w tej kategorii w ciągu całego roku” – przyznaje pani Zofia.
 
Ulubiona marka w każdej kategorii
 
Letnie hity w markecie Dariusza Chełmińskiego to przede wszystkim alkohole, głównie piwo, drinki RTD oraz wódki smakowe. Kolejnym przebojem lata w Markecie Słoneczko są produkty mięsne na grilla oraz różnego rodzaju przyprawy od suchych po mokre.
 
„I oczywiście napoje, przede wszystkim te schłodzone” – dodaje właściciel sklepu. Wybór wśród wód, soków, napojów w markecie Słoneczko jest imponujący. Tutaj bez wątpienia każdy klient znajdzie swoją ulubioną markę. „Klient jest najważniejszy a napoje jedna z głównych letnich kategorii. Nie może więc być uboga. Marki takie jak Tymbark, Hortex, Fortuna, Oranżada Hellena czy Coca-Cola i Pepsi to podstawa” – komentuje detalista z Przysuchy. A Przysucha, jak przyznaje pan Chełmiński, to miejsce, do którego przyjeżdża się na grille czy wakacyjne weekendy. Dlatego też handel w tym okresie kwitnie.
 
„Najbardziej oblegane jest stoisko mięsne oraz alkoholowe. I w tych segmentach wyraźnie widać, że klient szuka produktów dobrej jakości” – przyznaje pan Dariusz. Niezwykle bogata jest półka z piwami. „Mamy praktycznie wszystkie znane marki piw na polskim rynku, dodatkowo wzbogacam ofertę o piwa regionalne. Jeżeli chodzi o nowości alkoholowe, a także ogólnospożywcze, wprowadzam jedynie te znanych producentów i w promocyjnych cenach. Już nie ryzykuję z promowaniem zupełnie nowych firm czy marek, ponieważ nie mogę pozwolić sobie na zaleganie towaru na magazynie” – dodaje pan Chełmiński.
 
Wśród najpopularniejszych marek właściciel sklepu wymienia: Żubr, Tatra, Warka, Harnaś. Z piw smakowych: Warka Radler, Lech Shandy, Redd’s, Somersby.
 
„Jeżeli chodzi o wina, nie możemy pochwalić się wysoką sprzedażą. W naszym sklepie klienci najczęściej wybierają w
na półwytrawne i półsłodkie” – mówi Dariusz Chełmiński. Wśród marek dobrze sprzedają się Carlo Rossi, El Sol oraz Fresco.
 
Jeżeli chodzi o wódki czyste, jedną z najczęściej wybieranych marek jest Stock Prestige, Lubelska Trzy Zboża, Żubrówka Biała, Żołądkowa Gorzka Czysta de Luxe. Jeżeli chodzi o wódki kolorowe prym wiedzie marka Lubelska. Wśród innych kategorii warto pamiętać także o wermutach, chociaż jak przyznaje pan Dariusz, ich sprzedaż nie dorównuje wyżej wymienionym kategoriom. „W tej kategorii zdecydowanie wiedzie Martini” – dodaje.
 
Jeżeli chodzi o dania gotowe na półkach w markecie Słoneczko klient znajdzie produkty Pudliszki, Stoczek, Pamapol, Virtu i inne. Wśród konserw niezastąpiony okazują się być ZM Łuków, chociaż na półkach wybór jest szeroki. „Z kolei na grilla klienci kupują kiełbasy, karkówki, kurczaki, zarówno te surowe – do samodzielnego przygotowania, jak również gotowe w przyprawach.
 
Ciepło, a nawet cieplej
 
Po niewdzięcznej zimie, przejściowej wiośnie, czas na letni boom, na który co roku przygotowuje się pani Grażyna, właścicielka sklepu spożywczo-przemysłowy w Mławie. „Od pierwszych cieplejszych dni co roku obserwuję zwiększoną rotację poszczególnych kategorii produktowych – głównie napojów, w tym także piw, lodów i przede wszystkim wszelkich produktów związanych z grillem” – dodaje. W sklepie w Mławie okresem przełomowym jest zazwyczaj majówka, potem wakacje. Wówczas wzrasta sprzedaż piw, kiełbas, przypraw grillowych, papierowych tacek czy dań gotowych. A to tylko jedne z lepiej rotujących w tym czasie kategorii. A jakie marki wiodą prym w sklepie pani Sowińskiej? „Jak piwo, to tylko Kasztelan, Harnaś, Żywiec i Warka. Jeżeli chodzi o piwa smakowe najlepiej sprzedaje się Warka Radler, drugie miejsce zajmuje Redd’s, trzecie Somersby” – mówi detalistka.
 
W kategorii piw niezastąpione są nowości, zwłaszcza jeżeli na rynku pojawia się nowy smak piwa znanej marki. W takim wypadku, jak podkreśla pani Grażyna – klient od razu szuka produktu na półce. Wśród letnich alkoholi w sklepie w Mławie można kupić także drinki RDT, również wódki czyste i kolorowe są chętnie kupowane do samodzielnego przyrządzania trunków. Najpopularniejsza w sklepie pani Sowińskiej jest Żubrówka Biała, Żołądkowa Czysta de Luxe, a także Finlandia. Wśród wódek smakowych pani Grażyna wymienia marki: Lubelska, Soplica, Wyborowa.
 
 
Drugą dobrze rotującą po alkoholach kategorią są wyroby mięsne. W sklepie przy ul. Lelewela klienci znajdą szeroki wybór przysmaków na grilla, zarówno gotowych, jak i surowych – do samodzielnego przygotowania. Kiełbasy, kaszanki, gotowa przyprawiona karkówka, skrzydełka z kurczaka czy szaszłyki – to produkty pierwszoplanowe. „Żadna impreza grillowa nie obejdzie się bez wybornego mięsa” – mówi z uśmiechem właścicielka sklepu.
 
Wśród przypraw grillowych króluje Appetita, Prymat oraz Kamis. Dobrze sprzedają się różnego rodzaju mieszanki przypraw przygotowane do konkretnych potraw, na przykład karkówki z grilla. W tym okresie jak przyznaje Grażyna Sowińska, bardzo dobrze sprzedają się także sosy sałatkowe Knorr.
 
W kategorii przypraw mokrych prym wiodą ketchupy, a wśród nich w sklepie w Mławie prym wiedzie Włocławek, Miwex, Kotlin oraz Pudliszki. W kategorii musztard najlepiej sprzedają się różne rodzaje musztard Kamis.
 
„Jeżeli chodzi o napoje niezastąpione są wody mineralne – również smakowe, a także soki i napoje niegazowane. Jeżeli chodzi o wody mineralne dobrze sprzedaje się Żywiec Zdrój oraz Cisowianka, w kategorii soków numerem jeden są marki Hortex i Tymbark, wśród napojów owocowych dobrze rotuje marka Garden, a także Tymbark i tradycyjne Jabłko z Miętą” – dodaje pani Grażyna.
 
Wakacyjne wycieczki pod palmę i nie tylko, biwaki, grillowanie czy po prostu weekendowy chillout na działce – każdy ma swój sposób na spędzanie wolnego czasu. Jedno jest pewne – towarzyszyć temu będą ulubione produkty. Zagospodarujmy więc półki sklepowe tak, aby wybór wśród wakacyjnego asortymentu był szeroki.
 
Monika Dawiec

tagi: Wakacyjny asortyment , wakacje , Monika Dawiec ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51