Wśród produktów z oferty płatków śniadaniowych Nestlé rynkowymi hitami nieustająco są kukurydziane Nestlé Corn Flakes oraz zbożowe kuleczki Nestlé Nesquik. Już w najbliższych tygodniach na rynku pojawi się nowy smak płatków śniadaniowych Nestlé Cookie Crisp. Nestlé Cookie Crisp Brownie to intensywnie czekoladowa odmiana tych znanych i lubianych płatków, oczywiście z pełnym ziarnem i witaminami. Natomiast na początku roku wprowadzony został nowy smak płatków Nestlé Chocapic, które teraz dostępne są również w wersji choco-orzechowej.
Detaliści zgodnie przyznają, że kategoria płatków śniadaniowych jest niezwykle istotna i warto ciekawie skomponować półkę, prezentując w miarę szeroką ofertę. „Płatki to najprostszy i najpopularniejszy sposób na zdrowe i pożywne śniadanie. Nasi klienci kupują je regularnie, a my dbamy o to, aby mieli w czym wybierać: nasz sklep oferuje całą gamę najpopularniejszych smaków” – mówi Wojciech Piotrowski, detalista z Krakowa i dodaje, że najlepiej rotującymi produktami są tradycyjne Nestlé Corn Flakes, jak też czekoladowe Nestlé Chocapic, Nestlé Cookie Crisp oraz Nestlé Nesquik. „To właśnie te płatki cieszą się u nas największą popularnością. Polacy są tradycjonalistami i zazwyczaj wybierają smaki, które już znają. Czy nowe produkty mają rację bytu? Zdecydowanie tak, jednak potrzeba czasu na to, aby się przyjęły” – dodaje pan Wojciech. Z czym klienci jedzą płatki? Zazwyczaj z mlekiem, sądząc po koszyku zakupowym, do którego wkładają płynny nabiał razem z płatkami. A kiedy najwięcej spożywają ich na śniadanie? Jesienią, zimą i latem. Wiosną natomiast dają ponieść się nowalijkowemu szaleństwu, kupując na każdy posiłek świeże owoce i warzywa.
Justyna Konarska, kierownik sklepu w Belsku Dużym podkreśla, że płatki Nestlé sprzedają się rewelacyjnie. Klienci do wyboru mają całą ofertę producenta, najlepiej rotującymi są Nestlé Corn Flakes, Nestlé Nesquik, sporym zainteresowaniem cieszą się Nestlé Fitness, zwłaszcza wiosną i latem, kiedy sporo osób przechodzi na dietę. „Chętnie sięgają również po nowości, promocyjne opakowania. Za co chwalą płatki Nestlé? Przede wszystkim za smak, za jakość. Ale ładne kolorowe opakowania również zachęcają do zakupów. Pamiętajmy, że konsumentami tych produktów są w znacznej mierze dzieci, a one lubią wesoły przekaz” – mówi pani Justyna i dodaje, że w sklepie płatki posiadają swoje miejsce na półce im dedykowanej, jak również na wystawce przy kasie, dzięki czemu klient wchodząc do sklepu niejako witany jest przez kolorowe opakowania płatków Nestlé. „Jest to doskonałe rozwiązanie zwiększające ich i tak bardzo dobrą sprzedaż” – podsumowuje kierownik placówki.
W brwinowskich Delikatesach u Jacka płatki Nestlé również sprzedają się doskonale, i jak mówi Agata Simborowska, jest to asortyment, który najczęściej trzeba uzupełniać. „W okolicy mieszka sporo rodzin z dziećmi, dlatego ich rotacja jest tak duża” – podkreśla ekspedientka i zaznacza, że w placówce dostępny jest pełen wybór płatków Nestlé. Najlepiej rotującymi są zdecydowanie Nestlé Corn Flakes, Nestlé Nesquik, Nestlé Lion, Nestlé Chocapic, jak zaznacza z uśmiechem pani Agata, w zasadzie można śmiało wymienić wszystkie jako te cieszące się największym zainteresowaniem. I równie chętnie klienci sięgają po opakowania 500 gram, jak i 250 gram. „Fajnie rotują również promocyjne opakowania, jak chociażby teraz Nestlé Corn Flakes z dołączonym batonikiem Nestlé Nesquik, czy Nestlé Cini Minis z figurką z filmu Rio 2” – dodaje Patrycja Majkut.
Edyta Lipka, kierownik Delikatesów Ernest zaznacza, że ważnym elementem zwiększającym sprzedaż płatków jest ładne i estetyczne ustawienie produktów, zaprezentowanie ciekawej oferty. „Warto je wyeksponować w pobliżu lodówki z płynnym nabiałem” – mówi pani Edyta i dodaje, że klienci po płatki Nestlé sięgają przez cały rok, w zasadzie o każdej porze dnia.
Maja Święcka