Trudno wyobrazić sobie handel bez produktów wspierających sprzedaż. Nośniki reklamowe różnych formatów wspierają promocję konkretnego produktu, a tym samym wpływają na zwiększenie sprzedaży danej marki. Najpopularniejszymi materiałami POS, które oferują producenci są broszury produktowe, woblery, cenówki, standy, ekspozytory, lightboxy i inne. Rynek materiałów POS wciąż się rozwija.
Złoty środek
Większość decyzji o zakupie podejmowana jest w punkcie sprzedaży. Dlatego też dużą rolę w promocji danego produktu w sklepie odgrywają materiały POS. Ale pamiętajmy, że zbyt duży natłok informacji reklamowych spowoduje, że ich skuteczność spadnie. Dlatego – po pierwsze zachowajmy umiar, a właściwie znajdźmy złoty środek, który będzie stanowił klucz do sukcesu. Każdy detalista powinien odpowiednio dostosować ilość i rozmieszczenie różnego rodzaju materiałów POS do warunków panujących w swojej placówce. Jak przyznaje Romuald Andrzejczuk, kupiec strategiczny sieci sklepów Topaz, wybór materiałów POS, a przede wszystkim ich ilość, musi współgrać z wielkością placówki. To najważniejszy element sposobu wyboru tego typu asortymentu. „Materiały POS w przypadku nowych produktów wzmacniają komunikację z klientem, jednakże duża ilość takich informacji może bardziej dezorientować niż pomagać w dokonaniu wyboru. Pomocne dla detalisty są wszelkiego rodzaju fiszki cenowe z produktem – duże, wyraźnie informujące klienta o cenie” – dodaje pan Andrzejczuk. Jak przyznaje kupiec sieci Topaz, w firmie są przyjęte pewne zasady komunikacji z klientem oraz materiały, które są spójne dla całej sieci.
Wyeksponowana cena
Wygląd sklepu, jego wyposażenie i estetyka oraz funkcjonalność mają w działalności handlowej bardzo duże znaczenie. W wielu sytuacjach zakup towarów przez klienta nie jest planowany, a potrzeba posiadania danego produktu nie jest uświadomiona. Handlowcy stosują więc sposoby zwrócenia uwagi na produkty, poprzez ich ekspozycję. W tym celu stosuje się materiały wspierające sprzedaż. Zaliczamy do nich między innymi osłonki cenowe, znane też na rynku jako stopery regałowe. Są to wykonane na zamówienie, z indywidualną grafiką klienta, elementy wyposażenia, służące promocji w miejscu sprzedaży. Wyróżniają artykuły na tle innych i informują o aktualnych promocjach.
W sklepie Łukasza Lubartowskiego w Olsztynie ilość ekspozytorów czy małoformatowych nośników reklamowych jest odpowiednio dopasowana do palcówki. Jest to niewielki sklep spożywczy, który pan Łukasz prowadzi od ponad 2 lat. W sklepie znajdują się wysięgniki reklamowe przymocowane do regału oraz osłonki cenowe. „Najważniejsze są ciekawe materiały umożliwiające wyeksponowanie ceny, bo tak naprawdę to promocyjna cena, odpowiednio oznaczona na półce wyróżnia dany asortyment i sprawia, że klient go kupi, nawet jeżeli produkt nie znajduje się na liście zakupowej” – mówi detalista. Wówczas zadowolony jest zarówno klient, jak również właściciel sklepu. Oczywiście nie można pominąć displayów czy ekspozytorów na ladę. Strefa impulsowa bowiem generuje spore zyski.
Odpowiednio dobrane do placówki handlowej materiały POS ułatwią zakupy klientowi, a detaliście przyniosą korzyści. I o to w tym wszystkim chodzi!
Monika Dawiec
tagi: POS , wsparcie sprzedaży , cenówki ,
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku...
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób –...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...