Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Najważniejszy jest konsument

Kategorie produktów

Najważniejszy jest konsument

Piątek, 12 września 2014 HURT & DETAL Nr 9 (103) / 2014 (Wrzesień)
O poprawnym merchandisingu, działaniach marketingowych oraz o nowościach produktowych opowiada Karolina Karolczak, Dyrektor Marketingu Handlowego Agros-Nova.
Agros-Nova to producent o niezwykle bogatym portfolio, proszę przybliżyć naszym czytelnikom najważniejsze marki. Jakie działania trade marketingowe dedykują Państwo przy takiej ilości marek?

Tak duże portfolio marek jest wyzwaniem oraz szansą dla zespołu trade. Planowanie aktywności dla marek we wszystkich kanałach dystrybucji pozwala nam zastosować szeroką gamę narzędzi trade. Pamiętając o tym, że w portfolio mamy marki dedykowane do różnych grup docelowych nasze działania muszą być zróżnicowane i jednocześnie uwzględniać sezonowość naszych produktów. Dzięki sezonowości mamy z kolei możliwość wspierania naszych poszczególnych marek i linii produktowych w wybranych okresach roku, tak żeby każdy z naszych produktów otrzymywał odpowiednią wagę wsparcia. Bardzo istotne są dla nas zarówno produkty dżemowe, syropy, sosy i produkty pomidorowe marki Łowicz, jak i ketchupy Kotlin oraz Włocławek. W okresach świątecznych natomiast równie istotnym priorytetem staje się dla nas marka Krakus. Poza kategorią przetworów dużą wagę przykładamy do kategorii soków i napojów, w której najistotniejszymi markami jest dla nas Fortuna – nie tylko smaki owocowe, ale również Fortuna pomidorowo-warzywna, DrWitt oraz Tarczyn.

Według ekspertów, to poprawny merchandising w dużej mierze odpowiada za sprzedaż. W jaki sposób prawidłowo wyeksponować Wasze produkty na półce, aby ich sprzedaż była jak największa?

Myśląc o półce musimy uwzględniać powierzchnię sklepu. Rozmieszczając produkty w sklepie należy się kierować kryteriami przeznaczenia poszczególnych produktów. Artykuły tej samej kategorii umieszczamy obok siebie.
Podczas ustawiania produktów tej samej kategorii należy ustawiać je tak, aby sąsiadowały z artykułami powiązanymi – tzw. cross merchandising. Produkty układamy na półce w dużej ilości – tzw. multifacing. Należy tylko uważać, aby nie przekroczyć progu ekspozycyjnego. Najwięcej i jak najlepsze miejsca należy przeznaczyć na produkty, które przynoszą największe zyski czyli liderzy, których produkty są synonimem całej kategorii, np.: marka Łowicz w produktach dżemowych i innych przetworach owocowo-warzywnych.
Nowości, promocje i najbardziej zyskowne produkty należy ustawiać na wysokości wzroku konsumenta. W okresie jesienno-zimowym należy ustawiać obok siebie produkty komplementarne, np. obok kategorii herbat rekomendujemy ustawienie syropów Łowicz, szczególnie ich sezonową odsłonę Zdrowie z Natury.
Przypominam, że prawidłowa ekspozycja produktów może zwiększyć sprzedaż nawet o 30%.

Nie tylko ekspozycja odgrywa rolę w wielkości sprzedaży, także promocje są ważnym elementem decydującym o końcowym wyniku sprzedażowym. Jakie mechanizmy promocyjne skierowane do handlu, a jakie do konsumenta stosujecie? Które z nich najlepiej działają na klientów?

Działania promocyjne są bardzo istotnym elementem w strategii sprzedaży. Trzeba jednak pamiętać, że skuteczność promocji zależy od doboru odpowiedniego mechanizmu promocyjnego, odpowiedniej częstotliwości powtarzania promocji na dany produkt i zrealizowania go w optymalnym czasie uwzględniającym sezonowość produktu. Duże znaczenie ma też uwzględnianie działań konkurencji i umiejętna ocena wagi ich wpływu na naszą strategię promocyjną. Dlatego trudno jest jednoznacznie wskazać jeden czy nawet kilka „złotych środków” – takich mechanizmów, które zawsze odniosą sukces. My zawsze staramy się, aby nasze działania nie były tylko standardowymi i powtarzalnymi mechanizmami, dlatego wciąż szukamy nowych, bardziej atrakcyjnych dla naszych partnerów handlowych i konsumentów sposobów promocji.

Które z przeprowadzonych dotąd działań trade marketingowych odniosły największy sukces sprzedażowy?

Prowadzimy z powodzeniem wiele zróżnicowanych działań trade marketingowych. Pozwolę sobie zatem przybliżyć jedno z nich – przeprowadzoną ostatnio kampanię sprzedażową soków i napojów z portfolia Agros-Nova w sieci handlowej Selgros. Aby wziąć udział w promocji „Twoje zakupy zaowocują wygraną!”, należało zakupić dowolną ilość zgrzewek produktów objętych promocją (syropy Łowicz 440 ml, soki Fortuna 1 l owoc, DrWitt 1 l oraz Tarczyn 300 ml) i zarejestrować zakupy na stronie www. Za każde wydane 250 zł klienci otrzymywali bon na dodatkowe zakupy w sklepach Selgros o wartości 20 złotych. Poza tym osoby, które w okresie trwania promocji wykazały się największą sumą zarejestrowanych zakupów wygrali jedną z wycieczek o wartości 8 tys. lub 3 tys. złotych. Była to dla nas strategiczna akcja na progu sezonu letniego, a więc najbardziej dochodowego okresu w roku dla producentów z segmentu SNN (soki, napoje, nektary).

Jakich nowości możemy spodziewać się w najbliższym czasie od Agros-Nova?

Od września do oferty funkcjonalnych soków i napojów DrWitt, najszybciej rozwijającej się marki w portfelu sokowym Agros-Nova, dołączył wariant jabłkowy. DrWitt Jabłko Witalność to połączenie 100% soku z polskich jabłek i aż 6 specjalnie dobranych witamin wspomagających – ważną w okresie jesiennym – witalność. Do jego produkcji wykorzystano kilka wybranych odmian jabłek (idared, cortland, champion, jonagold i inne), aby uzyskać połączenie najlepszego smaku ze składnikami funkcjonalnymi o potwierdzonym naukowo wpływie na organizm. Zawarte w DrWitt witamina B6, biotyna, kwas pantotenowy przyczyniają się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Z kolei niacyna zmniejsza uczucie znużenia i zmęczenia, zaś witamina B12 i foliany – pomagają w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych.
Poza tym na sezon jesienno-zimowy przygotowaliśmy dla naszych konsumentów limitowaną edycję produktów w kategorii dżemów i sosów Łowicz. Nowe smaki to unikalna oferta na rynku w jakości produktów gwarantowanej przez markę Łowicz. Konsumenci będą mogli spróbować dwóch nowych smaków dżemów: pomarańczy i truskawki z czarnym bzem oraz dwóch nowych smaków sosów: węgierskiego leczo z cukinią i papryką oraz indyjskiego z curry i kolendrą. Nasze dotychczasowe doświadczenia ze sprzedażą produktów z limitowanych edycji są dla nas potwierdzeniem, że konsumenci poszukują nowości i chętnie próbują unikalnych smaków, szczególnie tych oferowanych przez sprawdzone i bardzo pozytywnie oceniane przez nich marki, jaką z pewnością jest Łowicz.

Mając na myśli elementy marketingu mix – w jaki sposób – na przestrzeni ostatnich lat – zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków? Który z elementów odgrywa największą rolę?

Mówiąc o elementach marketingu mix należy zaznaczyć wyraźną zmianę w ich definiowaniu. Obecnie elementy marketingu mix to nie tylko 4P (product, place, promotion, price), ale 7P z uwzględnieniem people, proces oraz phisical evidence.
Prywatnie jest mi bliższa koncepcja marketingiu mix R.Lauterborna, gdzie przyjmujemy inny punkt widzenia niż w klasycznej formule 4P . Najważniejszy jest konsument i podążając za ujęciem z perspektywy klienta/konsumenta tworzymy strategię marketingowo – sprzedażową.
Uważam, że na dzisiaj to właśnie to podejście odgrywa największą rolę, a wyniki badań rynkowych potwierdzają zmianę w zwyczajach zakupowych Polaków (4P zastąpiło samoistnie 4C).
Pamiętajmy o najważniejszych: customer value czyli wartości korzyści jakie wynikają z oferty dla konsumenta oraz convenience- wygodzie, dostępności produktu, cost – koszty jakie ponosi klient (odpowiednik ceny w 4P), communication – komunikacja z rynkiem ATL/BTL.

Dziękuję za rozmowę.
Maja Święcka

tagi: merchandising , działania marketingowe , nowości , produkt , Karolina Karolczak , Dyrektor Marketingu Handlowego , Agros-Nova ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51