Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Słodyczy pełen kosz

Kategorie produktów

Słodyczy pełen kosz

Środa, 15 października 2014 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 10 (104) / 2014 (Październik)
Zbliża się najlepszy sezon dla producentów słodyczy a konsumenci na święta coraz częściej wybierają produkty z wyższej półki, o wyszukanym smaku i elegancko zapakowane. Dobrze rotują także produkty z dodatkiem czekolady, pierniki oraz ciastka korzenne. W myśl zasady – musi być słodko!


Producenci walczą o swoich konsumentów atrakcyjnymi opakowaniami, metodą ekspozycji oraz smakami przygotowanymi specjalnie na sezon świąteczny.

Oferta produktów bożonarodzeniowych chętnie konsumowana jest wspólnie przy świątecznym stole, dorzucana do świątecznych paczek lub wykorzystywana jako dekoracje, także choinkowe.

Komponując asortyment w kategorii słodyczy, detaliści szczególną uwagę powinni zwrócić na zróżnicowanie oferty pod kątem poszczególnych grup odbiorców, jakimi są dzieci, dorośli, a także osoby starsze. Dlatego w okresie świąt wielu producentów przygotowuje oferty sezonowe – jeśli nie są to zupełnie nowe propozycje, to są to sprawdzone produkty w odświętnym, przyciągającym uwagę opakowaniu. Liczy się kształt, kolor i designe. Żaden konsument nie zapomina także o smaku i jakości kupowanych produktów. W okresie przedświątecznym chętniej niż na co dzień wybiera produkty premium, często nie przywiązując uwagi do wyższej ceny.

Rynkowe prognozy

Według prognoz, do 2018 r. wartość rynku słodyczy w Polsce wzrośnie z obecnych 12,7 mld do 13,9 mld zł. W porównaniu z Europą Zachodnią polski rynek posiada jeszcze duży potencjał rozwoju. Najważniejszym, a zarazem najdynamiczniej rozwijającym się segmentem polskiego rynku słodyczy są wyroby czekoladowe. W 2013 r. segment ten stanowił ponad 50% wartości całego rynku. Przewiduje się, że wartość segmentu wyrobów czekoladowych zwiększy się o ponad 17% do 2018 roku, podczas gdy w tym samym okresie rynek słodyczy jako całość wzrośnie jedynie o 9%.

Rynek słodyczy w Polsce charakteryzuje się wciąż znacznym rozdrobnieniem. Obecnie funkcjonuje na nim kilkaset podmiotów, przy czym dominująca pozycja należy do przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym. Jednocześnie sektor ten podlega intensywnym procesom konsolidacyjnym, którym sprzyja rosnące zainteresowanie rynkiem ze strony zagranicznych inwestorów oraz wzrost cen surowców wykorzystywanych przez producentów słodyczy w procesach produkcyjnych (w szczególności cukru i kakao). Eksperci zauważają, że rosnąca presja na ceny sprawia, iż część mniejszych producentów, w celu zachowania konkurencyjności, poddaje się procesom konsolidacji, inni zaś szukają atrakcyjnych nisz na rynku (wg raportu przygotowanego przez Grant Thornton).

Wybory Polaków

Według danych TGI, kupowanie wyrobów czekoladowych pakowanych deklaruje niespełna połowa respondentów w wieku 15-75 lat. Ponad 30% badanych przyznaje, że kupuje mieszanki, bombonierki  2-3 razy do roku. 29,36% – raz w miesiącu, 22,63% – 2-3 razy w miesiącu, 11,44% raz w roku lub rzadziej, 6,37% raz w tygodniu lub częściej. Wśród marek produktów w kategorii czekoladowych wyrobów pakowanych respondenci deklarują kupowanie Wedlowskiego Ptasiego Mleczka, Mieszanki Wedlowskiej, Rafaello, Merci, Toffifee, Alpejskiego Mleczka Milka, Mieszanki Krakowskiej Wawel, Michałków Zamkowych Wawel, Kinder Niespodzianki Ferrero, Michałków z Hanki, Michaszków Mieszko, Śliwek w czekoladzie Goplana, Tiki Taki Wawel, Śliwki Nałęczowskiej Solidarność, Rajskiego Mleczka Goplana.

Z danych CMR

Kompletując zestaw prezentów dla najbliższych z pewnością sięgniemy po słodycze. Jak przyznaje Lidia Zaręba, według danych CMR na rynku czekolad w handlu tradycyjnym najpopularniejszą marką pozostaje Milka (Mondelez Polska), która razem z marką Wedel odpowiadała w sierpniu za ponad połowę wartości sprzedaży czekolad w sklepach osiedlowych. Do wariantów czekolad o najwyższych udziałach wartościowych w sierpniu zaliczyć można wedlowską Czekoladę Gorzką 100 g i Czekoladę Mleczną 100 g oraz Milka Alpine Milk w folii 100 g, natomiast najlepiej rotowała Alpen Gold Nussbeisser z całymi orzechami, pudełko 100 g. Wielbiciele tabliczek od kilku miesięcy cieszyć się mogą nowościami wprowadzonymi na rynek, w tym czekoladą mleczną z wafelkami orzechowymi od Wedla, a od Milki Czekoladami Nadziewanymi mlecznymi Milka Lu z herbatnikami Lu oraz Milka Tuc z krakersami.

„Na rynku pralin w sierpniu najmocniejszą pozycją poszczycić się mogły marki Rafaello Ferrero, Toffifee (Storck) oraz Merci (Storck), na które łącznie  konsumenci wydali niemal co drugą złotówkę przeznaczoną na zakup pralin. Wśród galaretek w czekoladzie w sierpniu najlepiej rotowały Wawel Mieszanka Krakowska w torebce 280 g oraz Mella Galaretki od Jutrzenki wiśniowe w pudełku 190 g” – dodaje ekspert z CMR.

Propozycje liderów

Z okazji świąt marka Wedel przygotowała dla swoich konsumentów zróżnicowaną ofertę, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Wśród bożonarodzeniowych produktów znalazły się m.in. ulubione czekolady Polaków: gorzka, mleczna i z nadzieniem truskawkowym oraz limitowana edycja mlecznych tabliczek z trzema zimowymi obrazkami odciśniętymi w czekoladzie. Dodatkowo marka Wedel przygotowała dla swoich miłośników nową czekoladę mleczną o smaku grzańca. Specjalnie z myślą o wielbicielach kultowego przysmaku Wedla na sklepowych półkach pojawi się także Ptasie Mleczko® Dwuwarstwowe Waniliowo-Czekoladowe, dostępne w limitowanej edycji tylko na święta.  „Ponadto, w tym wyjątkowym czasie doskonale sprawdzi się Torcik Wedlowski z ręcznie wykonaną zimową dekoracją, a Mieszanka Wedlowska w świątecznej odsłonie sprawi, że maluchy jeszcze bardziej nie będą mogły doczekać się otwierania prezentów” – mówi Magdalena Kołodziejska, Rzecznik Prasowy LOTTE Wedel. Wszystkie wedlowskie produkty ze świątecznego portfolio otrzymały nowe, bożonarodzeniowe opakowania. Świąteczne elementy będą doskonale komponować się na sklepowych półkach, między innymi dzięki motywom choinki, która łączy się w jeden wzór przy ekspozycji całej serii produktów.

W świątecznej propozycji firmy Wawel nie mogło zabraknąć całej gamy wyjątkowych czekolad w odświętnych opakowaniach. Wśród nich: Mlecznej oraz Gorzkiej Krakowskiej, a także trio Malaga, Tiki Taki i Kasztanki. Na najmłodszych czeka mleczna czekolada Krówkowa ze słodkim karmelowym nadzieniem. W bożonarodzeniowej propozycji firmy Wawel znajduje się też sporo owocowych smaków. Galaretki Fresh & Fruity, czyli podwójna moc owocu dostępne są w atrakcyjnym, kolorowym opakowaniu ze świątecznymi motywami. W ofercie jest także Mieszanka Krakowska, czyli galaretka oblana pyszną, deserową czekoladą, jak również suszona śliwka w czekoladzie w ozdobnej bombce i metalowej puszce – w sam raz na prezent dla bliskiej osoby. „W ofercie bożonarodzeniowej nie zabraknie także znanych pralinek z Wawelu. Bombonierki Kasztanki, Malaga, Tiki Taki czy Michałki Klasyczne, Białe i Kokosowe to zawsze doskonały słodki prezent, idealny do świątecznej paczki. Wśród świątecznych propozycji dużo jest czekoladowych cukierków m.in. Bakaliowe, Trufle, Michałki – w torebkach po 350 g. Na dzieci czekają kolorowe, okrągłe, prezentowe opakowania pełne Mlecznych Krówek i Mieszanki Krakowskiej” – mówi Dorota Piwowarska, Communication Manager firmy Wawel. Wszystkie produkty zapakowane zostały w ozdobne owijki, pełne gwiazdek i choinek. Oferta skierowana jest do wszystkich dystrybutorów. W zależności  od możliwości powierzchniowych sklepu Wawel oferuje różne opcje ekspozycji.

W tym roku ciekawe świąteczne propozycje przygotowała dla konsumentów także firma Storck. Merci Finest Selection, praliny od lat wybierane jako prezent na specjalne okazje, będą dostępne w nowych świątecznych opakowaniach, które swoją elegancją i nowoczesnym designem doskonale wpiszą się w świąteczną atmosferę i zdobędą serca nawet tych najbardziej wymagających. Do wyboru 4 wyjątkowe kolekcje – Merci czerwone z miksem czekoladowych smaków, Merci zielone z migdałowymi pralinami, Merci niebieskie ze specjałami z czekolady mlecznej i Merci brązowe z wyselekcjonowanymi czekoladkami z czekolady deserowej. Poza pralinami o wadze 250 i 400 g na sklepowe półki trafią też wyjątkowe świąteczne figurki Merci – pełnomleczne Mikołaje, nadziewane bombki w 3 smakach do wyboru oraz pyszne czekoladowe serca. Marka Merci w okresie przedświątecznym będzie silnie wspierana kampanią TV, a także dodatkowymi miejscami ekspozycyjnymi w sklepach. „Nie tylko dla najmłodszych, ale dla wszystkich tych, którzy lubią dzielić się radością i zabawą przygotowaliśmy natomiast Toffifee w wesołej, świątecznej szacie graficznej. Do wyboru różne wzory i gramatury.  Produkty Toffifee będzie można znaleźć zarówno na sklepowych półkach, jak i na specjalnych standach promocyjnych wpisujących się w świąteczny klimat” – mówi Elżbieta Anczykowska, Junior Brand Manager, Storck.

 „Święta od lat są wyjątkowo dobrym okresem dla naszej branży, wzrost sprzedaży produktów czekoladowych w grudniu jest bardzo wyraźny w porównaniu do pozostałych miesięcy” – mówi Piotr Pieron, Junior Brand Manager Milka Tablets, Mondelez Polska. W tym okresie Polacy wybierają marki, które dobrze znają i które od lat stanowią nieodłączny element świąt. Jak przyznaje Piotr Pieron – Milka zdaje sobie sprawę z wysokich oczekiwań konsumentów  i co roku przygotowuje na tę okazję specjalną ofertę. W tym sezonie proponuje: Praliny Alpejskie Mleczko w kształcie gwiazdek, o smaku pomarańczowym 225 g, Tabliczkę Milka Sweet Winter, będącą smakowitym połączeniem białej i mlecznej czekolady z kostkami w kształcie choinek 100 g.

Spółka Colian, z myślą o magicznym czasie Świąt Bożego Narodzenia, przygotowała specjalną ofertę słodyczy. Bożonarodzeniowa propozycja obfituje w znane i lubiane produkty w opakowaniach ze świątecznym motywem, a także w standardowej szacie graficznej. Obejmuje szeroki wachlarz czekolad, pralin, czekoladek, cukierków, trufli, galaretek, bakalii w czekoladzie, ciastek oraz figurek, które łączy wysoka jakość i wyborny smak.

Świąteczną ofertę dla dorosłych tworzą cenione praliny, w tym Śliwka Nałęczowska w czekoladzie i Wiśnie w likierze. Nie zabrakło w niej wyśmienitych czekoladek z aksamitnymi, alkoholizowanymi nadzieniami, m.in.: Czekoladowe Tajemnice, Czekoladki z Klasą, Złote Czekoladowe Kreacje, Pistachio, Złota Malaga, Caffe i  Chocolate Creations. Kolejną propozycję stanowią puszyste pianki Rajskie Mleczko o smaku waniliowym, cukierki Toffino i galaretki w czekoladzie Mella, oferowane w czterech owocowych smakach. Opakowania produktów zyskały specjalną grafikę z motywem złotej bombki. Dzięki eleganckiej szacie graficznej będą stanowiły efektowną ozdobę świątecznego stołu.

Bożonarodzeniowa propozycja dla dzieci obejmuje czekolady marki Goplana: Alpejską i Truskawkową, figurki z nadzieniem karmelowym: Mikołaj, Renifer i Bałwanek, czekoladki L’Amour, galaretki Jolly Baby z nadzieniem oraz cukierki Krówka Mleczna i Mister Ron. Opakowania produktów dedykowanych dzieciom zdobią świąteczno-zimowe akcenty, z dominującym wizerunkiem Mikołaja i renifera.

Ofertę świąteczną uzupełniają słodycze wpisujące się w wyjątkowy czas świąt Bożego Narodzenia: kultowe czekolady Oryginalna Mleczna i Klasyczna Gorzka Goplana, unikatowe ciastka Jeżyki oraz bakalie w czekoladzie Jutrzenka. Na wagę dostępne są czekoladki: Świątecznie Zakręcone, Trufle Świąteczne, Gwiazdkowy Mister Ron i Trufla Choinkowa.

Na świąteczne upominki idealnym pomysłem będą także bombonierki Mieszko, przyozdobione - jak co roku o tej porze - w świąteczne aplikacje. Firma oferuje szeroką gamę pralin, wśród których wyróżniają się eleganckie pudełka Trufli Francuskiej z delikatnymi pralinami obsypanymi aromatycznym sypkim kakao. To propozycja na mały prezent dla siebie i swoich bliskich. W nowym atrakcyjnym opakowaniu pojawiły się także czekoladki Muuuu! To ciekawe połączenie nadzienia krówkowego oblanego czekoladą, dostępne w formacie poręcznego familijnego pudełka może znaleźć zastosowanie jako niezobowiązujący prezent dla małego łasucha, ale także jako produkt do świątecznego podjadania w gronie rodzinnym. Mieszko oferuje także duży wybór czekoladek, wśród których warto pamiętać o lubianych przez Polaków Michaszakach, zarówno klasycznych z nadzieniem z orzechów arachidowych oblanych ciemną czekoladą, jak również Białych Michaszkach oblanych białą czekoladą oraz Michaszkach Duo z dwuwarstwowym nadzieniem z orzechów.

Szeroką ofertę produktów gwiazdkowych oferuje również Firma Millano, wśród których poleca kultową bombonierkę Baron Excellent „Kocie Języczki”. W ofercie dostępne są także m.in.: Bombonierka Merry Christmas, Sweet Obsession, czy Bombonierka Zimowe Zabawy zawierająca zabawne figurki z mlecznej czekolady. Powodzeniem cieszą się także Kalendarze Adwentowe zawierające 24 figurki czekoladowe, z którymi odliczanie do świąt będzie słodkie i przyjemne. Dla najmłodszych łasuchów idealnie sprawdzą się mleczne czekolady w kolorowych świątecznych opakowaniach. Oferta świąteczna dostępna jest także w portfolio marki Pomorzanka, Hibbi i Elitchoco.

W sklepach sezon zaczyna się już w listopadzie i trwa aż do samych świąt. Najchętniej kupowane są produkty czekoladowe – praliny, czekolady, świąteczne figurki i cukierki. Rosnącą sprzedaż odnotowują zwłaszcza produkty premium, o których wyborze decyduje wysoka jakość, znana marka oraz efektowne opakowanie. Rynek słodyczy w Polsce jest rozdrobniony, konkurencja silna, dlatego też producenci przebijają się świątecznymi propozycjami. Ważne jest zróżnicowanie półki i dostosowanie oferty do profilu stałego klienta. Nie zapominajmy o ofercie świątecznej liderów rynku słodyczy, ale pamiętajmy także o ciekawych propozycjach mniejszych firm.

tagi: słodycze , święta , raport , czekolada , praliny , ciastka ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51