Według nieoficjalnych informacji, wchodząca w skład lubelskiego holdingu spółka Retail Service Poland (RSP) kończy właśnie prace nad koncepcją nowej marki sklepów. W trakcie wyboru jest także jej przyszła nazwa.
Fakt, że firma pracuje nad nowym projektem potwierdza Marek Wesołowski, dyrektor ds. działalności detalicznej w Emperia Holding, jednak według niego nowa sieć zadebiutuje o wiele później. - Otwarcie pierwszych sklepów w nowym formacie planujemy w I połowie 2009 r. - mówi Marek Wesołowski.
Nowa sieć powstanie na bazie spółki handlowej RSP, która zarządzała dotychczas franczyzową siecią 27 sklepów dyskontowych Globi. Emperia przejęła RSP jesienią ubiegłego roku od Carrefour Polska. Według zapowiedzi władz RSP spółka ma w planach otwieranie ok. 70 nowych punktów handlowych rocznie.
Spółka Retail Service Poland przygotowuje także dla nowego projektu koncepcję rozwoju asortymentu. Ok. 50 proc. oferty nowych sklepów stanowić będą produkty spod znaku tzw. private label. Marki własne mają trafić także do innych placówek holdingu.
Oznacza to dużą zmianę, ponieważ produkty sieciowe stanowiły dotąd tylko niewielki procent towarów sprzedawanych w placówkach należących do lubelskiej spółki.
Szansą na sukces nowego projektu lubelskiej spółki jest duża siła zakupowa firmy oraz dobrze zorganizowana dystrybucja. - Dzięki temu Emperia będzie mogła znacznie obniżyć ceny towarów w swoich placówkach - mówi Kamil Kliszcz, analityk Domu Inwestycyjnego BRE Banku SA.
Według przedstawiciela DI BRE Emperia obok systemu dystrybucyjnego dla sklepów Stokrotki będzie musiała stworzyć nowy system dostaw specjalnie na potrzeby sieci dyskontowej. - Centra dystrybucyjne mogą być te same, ale ze względu na różnice w wielkości asortymentu i tempie rotacji produktów, dostawy będą musiały być prowadzone oddzielnie - wyjaśnia Kamil Kliszcz.
Według analityka do problemów Plusa i Lidla na polskim rynku doprowadziła mała skala zakupów, która nie pozwalała im osiągnąć satysfakcjonującego poziomu cen.
Polski rynek dyskontowy rozwija się niezwykle dynamicznie. Działa na nim obecnie ok. 1,7 tys. sklepów pod pięcioma szyldami: Biedronka, Lidl, Plus, Netto, a od kilku tygodni także niemiecki Aldi. Kolejna, nowa sieć dyskontowa może mieć więc duże kłopoty ze zdobyciem większego udziału w rynku. Jak duża konkurencja panuje między dyskontami, pokazują ostatnie informacje o wycofaniu się z Polski sieci Plus i Lidl.
- Emperii będzie trudno wygrać z Biedronką, która ma swoje sklepy we wszystkich dogodnych lokalizacjach dla tego formatu. I nie sądzę aby zdecydowała się na otwartą wojnę o nowe lokalizacje - mówi analityk DI BRE Banku.
Emperia Holding S.A. jest jedną z największych, polskich firm handlowych prowadzących detaliczną i hurtową sprzedaż artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. W 2007 roku wartość sprzedaży spólki sięgnęła 4,6 mld zł. Według planów na ten rok ma ona wynieść co najmniej 5,8 mld zł. Kilka dni temu Emperia podwyższyła kapitał zakładowy spółki Retail Services Poland S.A. o 3 mln zł. (Łukasz Stępniak)
tagi: Emperia , Biedronka , Jeronimo ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...