Do akcji włączyli się również pracownicy Centrali Grupy Muszkieterów w Polsce. Oddając krew chcemy dać przykład i zachęcić naszych klientów oraz właścicieli i pracowników sklepów do wzięcia udziału w akcji - powiedziała Eliza Orepiuk, kierownik Działu Komunikacji i Informacji. Do 11 października do akcji będą mogli dołączyć jeszcze mieszkańcy 85 miejscowości. Przy tej okazji odbędzie się także ogólnopolska kampania promująca honorowe krwiodawstwo.Do akcji włączyli się również pracownicy Centrali Grupy Muszkieterów w Polsce. Oddając krew chcemy dać przykład i zachęcić naszych klientów oraz właścicieli i pracowników sklepów do wzięcia udziału w akcji - powiedziała Eliza Orepiuk, kierownik Działu Komunikacji i Informacji. Do 11 października do akcji będą mogli dołączyć jeszcze mieszkańcy 85 miejscowości. Przy tej okazji odbędzie się także ogólnopolska kampania promująca honorowe krwiodawstwo.
Inicjatywa związana z oddawaniem krwi, podjęta we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, to odpowiedź na wzrastające potrzeby zgłaszane przez banki krwi w całej Polsce. 96 akcji poboru krwi oraz promujących krwiodawstwo, przeprowadzonych przez Grupę Muszkieterów i PCK, pomoże zaspokoić coraz większe potrzeby polskich szpitali i wesprze służbę zdrowia w ratowaniu życia.
Co tydzień w piątki, soboty i niedziele na parkingach przed sklepami Intermarché i Bricomarché mieszkańcy mogą nie tylko oddać krew ale również zobaczyć pokazy pierwszej pomocy przeprowadzane przez wolontariuszy PCK i strażaków czy wziąć udział w licznych konkursach i atrakcjach.
Wszyscy chętni do oddania krwi przy sklepie Intermarché lub Bricomarché w swojej miejscowości mogą sprawdzić terminy akcji na stronie internetowej muszkieterowie.pl, PCK.org.pl i oddajkrew.pl
Poprzez akcję KONWÓJ MUSZKIETERÓW ODDAJ KREW - URATUJ ŻYCIE Polski Czerwony Krzyż oraz Muszkieterowie chcą promować ideę krwiodawstwa w społecznościach lokalnych, w których działają.
Potrzeby polskich szpitali są ogromne, dlatego tak ważne jest regularne dostarczenie im krwi. Cieszymy się, że wspólnie z właścicielami sklepów Intermarché i Bricomarché możemy przekonać kolejnych Polaków do idei honorowego krwiodawstwa. Satysfakcja z możliwości ratowania zdrowia i życia jest ogromna, a wymaga tak niewiele czasu i zaangażowania. - powiedziała Elżbieta Śmietanka, dyrektor generalny Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
W Polsce co minutę potrzebny jest litr krwi. Nasz wspólny wysiłek pozwoli nie tylko zaspokoić najpilniejsze potrzeby w tym zakresie, ale także, poprzez szeroką kampanię informacyjną, przyczyni się do wzrostu świadomości społecznej i promocji idei krwiodawstwa w przyszłości. - powiedzieli Marek Feruga, rzecznik prasowy Grupy Muszkieterów w Polsce oraz Elżbieta Śmietanka, dyrektor generalny Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Grupa Muszkieterów i PCK, oprócz ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej i zbiórki krwi przeprowadzają także serię akcji promujących honorowe krwiodawstwo. W czasie ich trwania klienci sklepów poznają m.in. zasady udzielania pierwszej pomocy. Dodatkowo wszyscy mieszkańcy miast gdzie znajdują się supermarkety Intermarché i Bricomarché mogą zaczerpnąć informacji na temat idei krwiodawstwa i terminów poboru krwi przy swoim sklepie z plakatów i ulotek. Akcja jest nagłaśniania również w lokalnych mediach i działającym na terenie sklepów, Radiu Muszkieterów. PCK informuje o akcji KONWÓJ MUSZKIETERÓW ODDAJ KREW - URATUJ ŻYCIE" w biuletynie „Troszczymy się" i materiałach dotyczących kampanii „Wakacyjna Kropla Krwi".
Oddanie krwi wraz z niezbędnym badaniem i odpoczynkiem zajmuje tylko 30 minut. Dla dorosłego człowieka 450 ml to niewielki ubytek, ale dla kogoś, komu krew zostanie przetoczona - szansa na ocalenie życia. Jeśli poprzez nasze zaangażowanie choćby jedno życie zostanie ocalone, nasz cel zostanie osiągnięty
- powiedział Sławomir Kaczyński, przewodniczący Krajowej Rady HDK PCK, który w swoim życiu oddał ponad 40 litrów krwi.
tagi: Muszkieterowie , Brocomarche , intermerache , krew , zbieranie krwi ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...