Jaki był 2014 rok dla firmy Bielmar?
Rok 2014 można podzielić na dwa wyraźne okresy. Przez pierwsze sześć miesięcy staraliśmy się obserwować rynek rzepaku i przygotowywaliśmy szereg symulacji, w jakim kierunku kształtować politykę działania w zależności od ceny naszego podstawowego surowca. Koniunktura wśród producentów rolnych i ogólna sytuacja spowodowały, że optymistyczne prognozy okazały się trafne. Dzięki temu druga część roku jest dla nas zadowalająca i pozwala mieć nadzieję na dobry wynik z 12 miesięcy.
Jaką pozycję na polskim rynku tłuszczów do smarowania pieczywa i tłuszczów kulinarnych zajmuje dziś firma?
Od lat wiadomo, że Bielmar ma jedne z najmocniejszych marek na południu Polski. Potwierdzają to nasze dane sprzedażowe oraz Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia, który w województwach: dolnośląskim, opolskim, śląskim, małopolskim i podkarpackim wskazał następujące wyniki dla naszej Spółki w okresie styczeń-wrzesień 2014: w województwie podkarpackim odpowiadaliśmy za 39% wolumenu margaryn i miksów, a w małopolskim osiągnęliśmy 34% zakupów gospodarstw domowych i stawia nas to w pozycji lidera na tych obszarach. Na południu jesteśmy wiceliderem kategorii, natomiast w skali całego kraju plasujemy się na trzeciej pozycji w ujęciu ilościowym.
W tym roku wprowadziliście na rynek nowe marynaty na bazie oleju rzepakowego, margarynę Słoneczną w nowym opakowaniu, a także nowe opakowanie margaryny Zwykłej – jak te nowości przyjęły się na rynku?
Nowe marynaty w czterech smakach cechują się wysoką jakością i innowacyjną recepturą. Są zgodne z obecnymi trendami wygody użytkowania oraz naturalnych składników produktu. W połączeniu z brakiem konserwantów i atrakcyjnym dla oka oraz funkcjonalnym opakowaniem, zdobyły bardzo szybko uznanie klientów. Dla nas to wyraźny sygnał do wprowadzenia kolejnych innowacji w tej sferze. W naszych klasycznych markach: margarynie Słonecznej do smarowania pieczywa i Zwykłej do celów kulinarnych przeprowadziliśmy odświeżenie szaty graficznej opakowania. W obu przypadkach lojalni klienci docenili dynamiczny wygląd produktu, a nowi konsumenci zostali skuszeni wyróżniającym się opakowaniem na półce.
Czy odświeżone logo Bielmar zapowiada również zmiany w polityce prowadzonej działalności?
Zaryzykuję stwierdzenie, że jedyne co stałe, to zmiany! Nie wyobrażam sobie, aby we współczesnym, niezwykle dynamicznym świecie, nie podejmować odważnych decyzji i kroków. Myślę, że już w najbliższym okresie pięciu lat, do roku 2020, Spółka Bielmar udowodni swój potencjał w podejmowaniu nowych wyzwań.
Konsumenci dokonują dziś bardziej świadomych wyborów zakupowych. Co w przypadku produktów Bielmar ma większe znaczenie – cena czy brak konserwantów i niska zawartość tłuszczu w produkcie?
Jestem mile zaskoczony, jak z każdym rokiem rośnie świadomość konsumentów. Ogromna liczba osób czyta etykiety, świadomie wybiera marki i wie czego chce. Pokazują to badania, ale i indywidualne obserwacje zachowań zakupowych. W naszej branży wiemy, że obecne trendy skupiają się na naturalności, braku konserwantów, produktach prozdrowotnych o obniżonej kaloryczności. W tym kierunku musimy tworzyć nasze marki. Z drugiej strony Bielmar ma już od lat wielki zasób w rynku, jakim jest wierność konsumentów. Z taką legitymacją i potencjałem możemy optymistycznie prognozować przyszłość.
Jakich aktywności w zakresie nowych produktów Bielmar możemy spodziewać się w 2015 roku?
Rok 2015 rozpoczniemy z pokłosiem embarga rosyjskiego. Wiemy, że wpłynęło to na wiele gałęzi gospodarki, w tym nabiałowo-tłuszczową. Już teraz obserwujemy ogromny wzrost podaży masła, serków, wszelkich produktów do smarowania pieczywa, które nie znalazły odbiorców za wschodnią granicą. W konsekwencji przygotowujemy się do wzmocnienia komunikacji naszych marek, które już dziś są znakomitą alternatywą do konsumpcji bez konserwantów, blisko natury i z całym wachlarzem wartości odżywczych z tłuszczów roślinnych. Nasze siły sprzedażowe i technologia produkcji są do tego przygotowane.
tagi: Z.T. Bielmar , Palma , Sylwiusz Wlaźlak , plany ,
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku...
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób –...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...