Doceniany przez konsumentów na całym świecie, zyskuje sobie ich przychylność właśnie jakością i smakiem produktów tworzonych ze starannie wyselekcjonowanych, najwyższej jakości surowców: kakao, orzechów laskowych i mleka. Dodatkowo Ferrero należy do największych przetwórców orzechów laskowych na świecie.
Wartości lidera
Niewątpliwy sukces od lat producent zawdzięcza także sprawnym procesom zaopatrywania, przechowywania i przetwarzania surowców oraz nowoczesnej technologii produkcji. Jednak przede wszystkim podstawą jest dbałość o klienta. Producent określa stosunek z klientem jako zaufanie oparte na wzajemnym poznaniu, doświadczeniu, intuicji i porozumieniu, to trwała i wzajemna wierność.
I rzeczywiście produkty tego producenta nie są szablonowe, a klienci to zauważają. Jeżeli czekoladowe jajko z niespodzianką to tylko Kinder Niespodzianka od Ferrero, jeżeli krem orzechowo-czekoladowy to tylko Nutella – takie właśnie są wybory konsumentów. Jak wiadomo są to tylko nieliczne produkty pod markami tego producenta. Wśród szerokiej oferty znajdują się batoniki, produkty schłodzone, pastylki Tic Tac, a także bombonierki.
O to, jak wygląda sprzedaż produktów Ferrero oraz jak szeroki asortyment jest dostępny w sklepach detalicznych? – zapytaliśmy samych detalistów.
Oferta u detalistów
W sklepie KGK w Lublinie produktem z oferty Ferrero, który najlepiej się sprzedaje niewątpliwie jest Kinder Niespodzianki. Kolejne, osiągające wysoką sprzedaż, to Nutella, Kinder Bueno oraz Kinder Chocolate. „Produkty tego producenta są lubiane i cieszą się największym zainteresowaniem wśród słodyczy w moim sklepie. Liderem jest Kinder Niespodzianka, która schodzi niemal jak świeże bułeczki” – informuje Krystyna Kołtunik. Właścicielka zaznacza również, że świetnym krokiem producenta było rozróżnienie Kinder Niespodzianek dla dziewczynek i dla chłopców.
W asortymencie sklepu KGK nie brakuje również produktów takich jak Raffaello oraz Ferrero Rocher. „Raffaello jest produktem, który jest kupowany zarówno na specjalną okazję jak i na co dzień. Natomiast Ferrero Rocher to produkt odpowiedni na święta, imieniny, dzień kobiet i inne wyjątkowe dni” – przyznaje pani Krystyna.
„Kinder Bueno w białej czekoladzie, ewentualnie tradycyjne – to produkty, które sama lubię najbardziej. Chętnie sięgam również po Raffaello oraz Ferrero Rocher” – dodaje detalistka. Ulubieńców produktów Ferrero przyciąga kuszący smak, wysoka jakość produktów oraz ładne opakowanie. Dopasowanie szaty graficznej do okazji również jest jednym z argumentów przemawiających za wyborem tych produktów.
Leszek Przechodzeń w swoim sklepie w Ostrołęce posiada większość produktów Ferrero. Od batoników takich jak: Kinder Bueno, Duplo, Kinder Delice, Kinder Chocolate Maxi, poprzez jajka czekoladowe: Kinder Niespodzianka, Kinder Schoko-Bons, Kinder Czekolady i produkty schłodzone: Mleczna Kanapka, Kinder Pingui, Maxi King i w końcu bombonierki: Raffaello, Ferrero Rocher oraz Mon Cheri. „Nutella jest produktem, który bardzo dobrze się sprzedaje i można zauważyć, że klienci częściej sięgają po mniejsze opakowania” – informuje pan Leszek.
Produkty tego producenta, które najczęściej są kupowane to Kinder Bueno, Kinder Czekolada i Kinder Niespodzianki. Oczywiście Tic Tac to produkt ustawiony w strefie kasy i klienci po niego sięgają niemal rutynowo. Bombonierki natomiast są kupowane najczęściej z okazji, popularnych imienin, dnia kobiet czy święta. Są to okresy, w których rotacja tych produktów jest największa. Detalista potwierdza uznanie marki wśród konsumentów. „Marka znana i ceniona od lat, produkty tego producenta poza smakiem i jakością odznaczają się ładnym opakowaniem. Klienci podczas zakupu tych produktów nie zwracają uwagi na cenę” – dodaje właściciel.
Osobiście Pan Leszek spośród produktów Ferrero najbardziej lubi Kinder Czekoladę. „Doskonała, słodka przekąska, która swoim smakiem sprawia odrobinę przyjemności w ciągu dnia” – podsumowuje.
Ewa Dobrzyńska wymienia trzy produkty Ferrero, które najlepiej sprzedają się w sklepie w Białymstoku i są to: Tic Tac, Kinder Niespodzianka oraz Kinder Kanapka. W Markecie Deli również jest dostęp do większości produktów z logo Ferrero. „Ofertę w sklepie uzupełniamy podobnymi produktami innych producentów, jednak nie zdarzyło się tak, żeby na rzecz tańszego produktu klienci rezygnowali z kupna produktów Ferrero. Polecane inne ciekawe nowości są również odrzucane na rzecz właśnie tych znanych i lubianych produktów” – informuje kierownik. Na półkach sklepowych widnieją jajka czekoladowe innych producentów, jednak rodzice jak i same dzieci wolą Kinder Niespodzianki ze względu na jakość czekolady czy fajne zabawki w środku.
Jeśli chodzi o bombonierki: Raffaello, Ferrero Rocher, Mon Cheri – są kupowane ze względu na jakość. Klienci przy zakupie bardzo często sugerują się też wyglądem. Bombonierki najlepiej się sprzedają w okresie świąt, jak również z okazji dnia nauczyciela czy dnia kobiet. Raffaello jest produktem, który niekiedy jest kupowany również na co dzień. Sprzedaż produktów wspierana jest reklamami, które jak potwierdza kierownik, mają wpływ na wzrost sprzedaży. Osobiście pani Ewa uwielbia Nutellę, ceni jej smak oraz konsystencję, która jest niezastąpiona do smarowania pieczywa.
Tak szeroka oferta Ferrero jest skierowana do szerokiego grona odbiorców zarówno dla młodszych jak i starszych. Kinder Niespodzianka to produkt typowy dla dzieci, Raffaello, Mon Cheri, Ferrero Rocher, Ferrero Prestige, Ferrero Collection to produkty kupowane przez osoby dorosłe, młodzież korzysta z szerokiej oferty batoników i Kinder Czekolady jednym słowem – dla każdego coś dobrego!
Monika Kociubińska
tagi: Ferrero , Mon Cheri , Nutella , Raffaello , Tic Tac , Kinder Niespodzianka , słodycze ,
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku...
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób –...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...