Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Komfort, wygoda i dyskrecja

Kategorie produktów

Komfort, wygoda i dyskrecja

Piątek, 17 kwietnia 2015 Autor: Kasia Ogonowska, HURT & DETAL Nr 04/110. Kwiecień 2015
Rynek artykułów higienicznych dla kobiet charakteryzuje niezwykle szeroka gama produktów. Różne przedziały cenowe, zróżnicowane właściwości i walory – kierowane są do konsumentek we wszystkich grupach wiekowych. Jaki więc asortyment powinien znaleźć się na kobiecej półce, które marki rotują najlepiej i zapewniają oczekiwane zyski dla sklepu?
Jak mawiają – ile kobiet, tyle światów. Jedne stale szukają swoich ulubionych i sprawdzonych produktów, a inne chętniej sięgają po higieniczne nowinki. Warto więc przyjrzeć się klientkom swojego sklepu, poznać ich preferencje oraz przyzwyczajenia, tak by według tych danych organizować i planować zawartość kobiecej półki.

Nowości czy przyzwyczajenie

Jak potwierdza Tomasz Cieślak z Rossmanna – kobiety to taka grupa kliencka, której nie da się zaszufladkować. „Nasze hasło reklamowe „Pragnienia i potrzeby” to dwa słowa, które chyba nieźle to charakteryzują. Bo z jednej strony kobiety przychodzą do Rossmanna zrealizować potrzeby – kupując produkty, których używają na co dzień, te które im odpowiadają, do których są przyzwyczajone, z drugiej zaś stale poszukują nowości, lepszych, ciekawszych. My staramy się  zatem zapewniać kobietom produkty z obu grup” – deklaruje Tomasz Cieślak. Również w sklepie Freshmarket Ewy Migali w Gdańsku kobieca półka pielęgnacyjna zawiera produkty z każdej kategorii, przede wszystkim peelingi i maseczki oraz różnego rodzaju kremy pielęgnacyjne. Jak zauważa pani Ewa – z tych ostatnich największym zainteresowaniem wśród młodszych klientek cieszą się kosmetyki, marki znane wszystkim od lat. Jeśli chodzi natomiast o sektor higieniczny, we Freshmarkecie w Gdańsku zdecydowanie przeważa sprzedaż podpasek Always, Naturella i Bella, oraz wkładek higienicznych – tutaj prym wiedzie przede wszystkim marka Naturella, wymienia właścicielka sklepu. Udziały poszczególnych kategorii w rynku higienicznym potwierdzają tę regułę. Według danych Millward Brown w kategorii najczęściej używanych podpasek prym wiodą produkty marki Bella, wkładek higienicznych – Bella Panty, a w kategorii tamponów – zdecydowanie przeważa marka OB.
„Każda z moich klientek ma swoje ulubione produkty i marki i to właśnie po nie sięga najczęściej. Młodsze panie, które bardziej interesują się nowościami, często uzależniają swoje zakupy od tego, co akurat jest reklamowane. Natomiast klientki w starszym wieku mają swoje przyzwyczajenia i zwykle zaopatrują się od lat w te same, wypróbowane produkty” – podkreśla Ewa Migala, właścicielka sklepu Freshmarket w Gdańsku. Z kolei klientki sklepu ABC w Redzie, prowadzonego przez Roberta Grzenkowicza, są raczej przywiązane do tradycji. „W takich sklepach jak mój, zlokalizowanych w mniejszych miejscowościach, zaopatrujemy półkę głównie pod oczekiwania klientki i jej stałe przyzwyczajenia. W moim sklepie Panie kupują raczej na pamięć i wypełniają koszyki produktami, których używają od lat” – informuje Robert Grzenkowicz, właściciel sklepu ABC w Redzie.
Producenci kierujący swoją ofertę do kobiet stale zaskakują nowościami, a na rynek wprowadzają coraz bardziej innowacyjne i ulepszone produkty. Firma TZMO pod znakiem Bella oferuje szeroką gamę produktów: podpaski, wkładki higieniczne, tampony czy kosmetyki do higieny intymnej. Obserwując rynek widać, że Bella wciąż ewoluuje, zmienia się tak, jak na przestrzeni lat zmieniały się kobiety – ich gusta, potrzeby i styl życia. Jednak jednocześnie od lat pozostaje synonimem pewności, komfortu i bezpieczeństwa. W ostatnim czasie linia supercienkich podpasek higienicznych Bella Perfecta została rozszerzona o nowy rodzaj podpasek na noc – Bella Perfecta Night, które dostępne są w opakowaniach 7 oraz  14  sztuk. „Nowe podpaski szczególnie zadowolą kobiety, które poszukują wyrobów chłonnych, a  jednocześnie pokrytych miękką i delikatną włókniną. Wprowadzeniu  nowego  produktu towarzyszyć będą  intensywne  działania  reklamowe  w  telewizji,  prasie kobiecej, internecie oraz radio” – zapewnia Agnieszka Andrzejewska, Specjalista ds. promocji Dział Marketingu ds. Rynku Polskiego TZMO.
Jednak w przypadku placówek o mniejszej powierzchni handlowej nie zawsze istnieje możliwość rozbudowania kobiecej półki, w taki sposób, by zawierała wszystkie rodzaje produktów. Warto więc śledzić na bieżąco trendy rynkowe, które mogą stanowić swojego rodzaju podpowiedź  przy komponowaniu kobiecej półki. Ostatnie badanie Millward Brown pokazuje, że aż 61,19% konsumentek deklaruje używanie podpasek, na drugim miejscu znajdują się wkładki higieniczne: 54,01% kobiet potwierdza ich stosowanie, dalej z 23,15% wynikiem wymieniane są tampony. „By panie chętnie dokonywały zakupu, należy przede wszystkim zadbać o odpowiedni asortyment. Na półce nie powinno być zbyt wiele produktów, warto więc postawić na bestsellery – produkty cieszące się największym zainteresowaniem. Dzięki temu panie będą miały możliwość podjęcia szybkiej decyzji” – doradza Mariola Mirek, ekspert z firmy Procter & Gamble. Jak również podkreśla, ważną kwestią jest także odpowiednie ulokowanie produktów na półkach. „Artykuły tej samej kategorii należy umieścić obok siebie i zastosować metodę tzw. cross merchandisingu, czyli ustawić obok siebie produkty z tej samej kategorii, np. podpaski i wkładki higieniczne. Artykuły powinny znajdować się na wysokości wzroku klienta, a ceny powinny być wyraźne i czytelne” – dodaje Mariola Mirek.

Sezonowe hity

Uwzględnienie zmieniających się pór roku i dostosowanie tych zależności do oferty sklepu również ma niebagatelne znaczenie. Odpowiednie przygotowanie do sezonu, zatowarowanie w produkty, na które popyt latem i wiosną jest zdecydowanie większy, pomoże w realizacji  oczekiwanych planów sprzedażowych. W tym czasie wzrasta zapotrzebowanie na tampony czy wkładki higieniczne. Maciej Redlicki, Customer Marketing Coordinator Sales & Marketing Poland SCA Hygiene z uwagi na zbliżający się okres letni szczególnie poleca wkładki Libresse String 30. W okresie letnim klientki z pewnością poszukiwać będą również chusteczek nawilżonych do higieny intymnej, dzięki którym możliwe jest odświeżenie o każdej porze dnia, i oczywiście maszynek do golenia. Jak przyznaje Agnieszka Jarzyna, Trade & Category Specialist Poland CEE Visibility Coordinator, Energizer Group Polska w zeszłym roku, w okresie wiosenno-letnim, sprzedaż wartościowa damskich produktów do golenia wzrosła o ponad 80%. Agnieszka Jarzyna potwierdza, że warto więc pochylić się nad doborem asortymentu na nadchodzący sezon. Na co zwrócić uwagę przy doborze asortymentu do golenia? „Kluczowe są liczba ostrzy i pielęgnacja. Im więcej ostrzy, tym szybsze i dokładniejsze jest golenie, a skóra – zdecydowanie mniej podrażniona. Jej stan poprawiają również paski nawilżające z substancjami łagodzącymi i odżywczymi” – mówi Agnieszka Jarzyna.
Stałe uzupełnianie półki nie tylko o produkty, do których są przyzwyczajone klientki, lecz także śledzenie nowości i miarę możliwości uwzględnianie ich w ofercie sklepu – to pewnego rodzaju konieczność. Takie działanie pozwala zyskać lojalność klientek, a co za tym idzie generować oczekiwany obrót produktami kierowanymi do płci pięknej.

Katarzyna Ogonowska

tagi: Komfort , wygoda , dyskrecja , kobieca półka ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51