Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wakacje pełne pokus

Kategorie produktów

Wakacje pełne pokus

Środa, 17 czerwca 2015 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 06/112. Czerwiec 2015
Jak wyglądają zakupy latem? Na paragonach dominują napoje, lody i lekkie alkohole – czyli wszystko to, co nas ochłodzi, orzeźwi, a także odświeży. Sprawdzamy na co jeszcze stawiają polscy kupcy.
Jemy lżej, pijemy więcej i ochładzamy się jak tylko to możliwe. Sklepy odwiedzają przede wszystkim spragnieni klienci, którzy zaraz po wejściu, kierują się w stronę lodówki z napojami bądź lodami. Każdy sklep musi być odpowiednio przygotowany na natarcie wakacyjnych klientów. Czy to w dużym mieście czy małej miejscowości rekreacyjnej – warto zadbać o odpowiedni asortyment.

Zakupy na lato

Lato i okres wakacyjny to czas różnorodnych zakupów. Na pewno rośnie rotacja w obrębie kategorii takich jak napoje, szczególnie woda oraz piwo i lekkie trunki, a także lody oraz napoje mleczne fermentowane.
„Wśród napojów numerem jeden jest woda mineralna. Prym wiodą marki takie jak Cisowianka, Żywiec Zdrój i Muszynianka. Bardzo dobrze sprzedają się także Kubuś Waterrr – uwielbiają go szczególnie dzieci. Jeżeli chodzi o napoje gazowane niezastąpiona jest zimna Coca-Cola i Nestea (zwłaszcza zielona herbata). W segmencie soków – najchętniej kupowane są te prawdziwe – 100% sok marek Hortex i Tymbark” – mówi Katarzyna Deptuła, zastępca kierownika Stokrotki w Warszawie.
Alkohole latem to głównie zimne piwo z lodówki. Jak przyznaje pani Katarzyna – zarówno tradycyjne, jak i smakowe. W warszawskiej Stokrotce najlepiej rotuje Harnaś, Żubr, Żywiec, Królewskie i Kasztelan. Wśród smakowych numerem jeden Redd’s, drugie miejsce zajmuje Somersby. Dobrze rotują także cydry.
Kategorią, która odnotowuje stały obrót są wina. Wina – białe, lekkie, musujące oraz wermuty są szczególnie kojarzone z letnią porą. W tej kategorii króluje Martini, Cin&Cin, Totino, Cinzano. „Wśród win są to marki Carlo Rossi i Coty” – mówi detalistka.
„W kategorii wódki dobrze sprzedają się zarówno czyste, które są komponentem wakacyjnych drinków, jak i kolorowe – smakowe. Tutaj ulubionymi są cytrynówka i miętówka. Wśród marek króluje Wyborowa, Absolwent, Żubrówka oraz  Żołądkowa Gorzka” – dodaje zastępca kierownika.
Jak przyznaje pani Katarzyna, do drinków chętnie kupowane są także alkohole z segmentu brown spirits. Tutaj królują: Ballantine’s, Johnnie Walker i Jack Daniel’s.
Jak przyznaje pani Deptuła – w upalne dni odnotowywana jest także zwiększona sprzedaż wśród napojów mlecznych fermentowanych. Maślanki, kefiry, zsiadłe mleko i jogurty – szczególnie pitne – idealnie gaszą pragnienie. Jeżeli chodzi o najlepiej rotujące marki to należy tu wymienić – Krasnystaw, Piątnicę, Mlekovitę i Bakomę.
Lato to także, a może i przede wszystkim lody. „Szczególnie te impulsowe od Algidy i Koral” – dodaje.  
Nic dodać nic ująć – podczas letnich zakupów szukamy przede wszystkim ochłody, orzeźwienia i zawsze… najlepszego produktu.

W poszukiwaniu orzeźwienia

„W naszym sklepie lato i wakacje kojarzą się przede wszystkim z lekkimi zakupami. A mam tu na myśli najprostsze produkty, jak woda mineralna” – mówi Agnieszka Glapińska z osiedlowego sklepu w Warszawie.
Cisowianka, Żywiec Zdrój, Muszynianka, Kropla Beskidu – zazwyczaj niegazowane o pojemności 1,5 l – to jak przyznaje pani Agnieszka – najlepiej rotujące produkty w tej kategorii. Dla najmłodszych na upalne dni kupowane są napoje jak Kubuś Watterrr  w różnych smakach czy Frugo.
Wśród soków popularny jest DrWitt, Hortex i Tymbark. „Klienci szukają produktów jak najbardziej naturalnych. Ulubionymi smakami są pomarańczowy, wiśniowy, a także wieloowocowy” – dodaje kierownik sklepu. W drugiej kolejności, poza napojami, prym wiodą lody impulsowe. Algida i Koral to zdecydowani faworyci w sklepie Jacek w Warszawie. Jak opowiada pani Agnieszka, dzieci uwielbiają lody wodne, osoby dorosłe chętnie wybierają śmietankowe w czekoladzie na patyku oraz w rożku. Latem powodzeniem cieszą się także sorbety Grycan oraz wszystkie nowe smaki, jakie pojawiają się w ofercie tej marki.
„Zsiadłe mleko Krasnystaw to letni hit. Klienci kupują je do obiadu. Jako alternatywę wybierają maślankę Mrągowską Mlekpol i kefir Robico.  Dobrą sprzedażą charakteryzują się także jogurty pitne, zarówno naturalne, jak również owocowe – Danone, Bakoma oraz Zott” – dodaje detalistka.
W okresie wakacyjnym w sklepie „Jacek” rzadziej sprzedają się słodycze czekoladowye, za to na topie są odświeżające cukierki, zarówno miętowe, jak i owocowe. „W strefie przykasowej mamy to, co rotuje najlepiej w kategoriach odświeżenia – Halls, gumy Orbit oraz Airwaves” – mówi pani kierownik.
Letnie miesiące to także duża sprzedaż zimnego piwa. „Piwo z lodówki to podstawa. Zresztą wszystkie chłodzone napoje sprzedają się lepiej podczas upalnych dni. W kategorii piw najchętniej kupowane są Królewskie, Kasztelan, Żywiec, Lech, Tyskie, Namysłów Pils, Okocim oraz Żubr. Wśród smakowych królują wszystkie radlery oraz smaki Okocim i Somersby. Zauważyłam, że w tym segmencie klienci bardzo lubią nowe smaki, czasem im bardziej zaskakujące i niespotykane – tym lepiej” – mówi detalistka.
Na drugiej pozycji jeżeli chodzi o sprzedaż alkoholi jest czysta wódka. Wśród marek, które charakteryzują się najwyższą rotacją, pani Agnieszka wymienia Żubrówkę Białą, Wyborową, Krupnik i Stock. „Smakowe wódki są zdecydowanie na dalszym planie. Mamy w ofercie smaki Absolwent, Krupnik oraz Wyborowa” – podsumowuje pani Glapińska.

Imprezowe wakacje

„Mój sklep znajduje się w miejscowości rekreacyjnej, gdzie w okresie wakacyjnym mamy wielu gości. W związku z tym, latem rośnie rotacja produktów imprezowych – głównie alkoholi”  – mówi Zofia Kaczmarczyk, właścicielka sklepu we Wrzosowie. Numerem jeden jest piwo. Wśród marek klienci najchętniej wybierają Harnaś, Żywiec, Perła, Tatra, Łomża, Tyskie, Warka, Żubr oraz Kasztelan. Panie najchętniej kupują wersje smakowe jak Redd’s, Somersby czy Okocim oraz bezalkoholowe Karmi. Niezastąpione są także cydry oraz wermuty, które idealnie pasują do lekkich drinków. Martini i Cin&Cin cieszą się największym powodzeniem. Wśród wódek czystych króluje Żubrówka Biała,  jeżeli chodzi o kolorowe niezastąpiony jest smak cytrynowy Lubelskiej, ale jak przyznaje pani Zofia, klienci wyrażają zainteresowanie  także nowościami. Absolwent, Wyborowa to jedne z lepiej rotujących marek.  W kategorii win na pierwszym miejscu jest Carlo Rossi, latem chętniej kupowane jest w wersji białej.
Letnie imprezy na świeżym powietrzu to także czas grillowania. Jak przyznaje pani Kaczmarczyk, niezastąpiony jest szeroki wybór mięs i kiełbas na grilla oraz przypraw.
„Wraz z alkoholem i asortymentem na grilla klienci sklepu we Wrzosowie najczęściej wybierają napoje – od wody, przez soki po napoje gazowane – dobrze sprzedaje się wszystko, zwłaszcza jeżeli jest w lodówce – dodaje pani Zosia.
Przez cały okres słoneczny w sklepie pani Kaczmarczyk najszybciej rotują lody. „Na patyku – Big Milk i Magnum, w rożku oraz kubeczku od firmy Koral – to te produkty są najchętniej kupowane” – dodaje.
Jak zauważa detalistka, ochłodzenie i orzeźwienie to nie tylko zimne napoje i lody, to także miętowe cukierki, takie jak Halls, czy odświeżające gumy jak Orbit czy Winterfresh.
Uzupełniając wakacyjny asortyment – pani Zofia nie zapomina o zwiększonej ilości zsiadłego mleka, kefirów i maślanek, a także jogurtów. To produkty, które są kupowane bardzo chętnie przez klientów jej sklepu.
„W moim sklepie klient powinien kupić wszystko czego potrzebuje. W związku z tym, że jest to mały sklep w niewielkiej miejscowości wypoczynkowej – staram się sprostać wymaganiom – nie tylko stałego klienta, ale także tego przyjezdnego, który na co dzień odwiedza większe sklepy czy markety w miastach. Dlatego też na okres wakacyjny często zamawiam to, czego nie ma u mnie poza miesiącami letnimi. Stawiam na sprawdzone i popularne marki, takie które pokazują swoje produkty w reklamach telewizyjnych” – podsumowuje detalistka.

Świeżość latem

Zarówno latem jak i zimą w sklepie powinien panować porządek. Klienci przywiązują do tego niezwykle dużą wagę. Podstawą jest czystość urządzeń, np. lodówek i zamrażarek, ale także schludność personelu.
Oddzielnie powinny leżeć produkty spożywane bezpośrednio, czyli wędliny, sery czy pieczywo i artykuły, które myjemy przed jedzeniem, np. mięso, warzywa i owoce. Pamiętajmy, że świeże owoce i warzywa, które najchętniej kupowane są właśnie latem, powinny mieć jędrną konsystencję, żywe kolory, i nie mieć uszkodzeń.
Klient kupując lody zwraca uwagę także na ich opakowanie, a zwłaszcza na to, aby nie były zdeformowane. W przypadku np. lodów na patyku kupujący może ręką wyczuć, czy mają odpowiednią formę. Zniekształcenie oznacza, że się rozmroziły i znowu zamroziły. A na to nie może pozwolić sobie żaden polski kupiec. Zawiedziony klient – prędko nie wróci na zakupy do takiego sklepu.
Sprostać oczekiwaniom wakacyjnego klienta? To nic trudnego. Wystarczy mieć listę najlepiej rotujących produktów, jedną bądź więcej lodówek z napojami, górę lodów, ulubione jogurty i zsiadłe mleko, a także wyśmienite alkohole oraz wszystko, co dodaje nam wakacyjnego luzu i ochłody.

Monika Dawiec


tagi: zakupy , lato , napoje , lody ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51