Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Wyzwania branży retail
Branża retail stawia przed operatorami logistycznymi bardzo złożony zestaw wymagań – począwszy od potrzeby ogromnej elastyczności aż po konieczność specjalizacji. Jak w praktyce wygląda obsługa tego sektora opowiada Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions.
Branża retail charakteryzuje się przede wszystkim częstą zmiennością, wymagającą dużej dynamiki operacji. Standardem na polskim rynku jest nierównomierne rozłożenie wolumenów oraz konieczność bardzo wysokiej elastyczności. W przypadku tej branży dodatkowo należy wziąć pod uwagę nieregularnie sezonowe szczyty, które często pojawiają się w oderwaniu od standardowego schematu oraz typowe dla tego rodzaju operacji dzienne zmiany wydawanych asortymentów. Dodatkowo należy pamiętać o praktycznie dowolnej konfiguracji wydań i konieczności codziennej modyfikacji towarów do wydania. Jeśli do tego zestawu dołączymy ilości SKU sięgające często kilkunastu tysięcy, otrzymujemy pakiet wyzwań, które niewątpliwie wymagają dedykowanych kompetencji.
Obsługa branży retail zmienia się także wraz z ewolucją potrzeb sieci handlowych względem operatorów logistycznych. Ci z kolei stoją przed nie lada wyzwaniem. Szybko zmieniające się wymagania, stale rozszerzająca się skala elastyczności oraz nieustająca presja cenowa i optymalizacyjna to zestaw, z którym mogą mierzyć się wyłącznie eksperci logistyczni wyspecjalizowani w sektorze retail.
Z drugiej jednak strony świadomość kompetencji po stronie klientów otwiera przed operatorami szereg dodatkowych możliwości. Standardem staje się obecnie możliwość połączenia funkcji magazynu centralnego z szeroko zakrojonym serwisem przepakowań, czy też tworzenia dedykowanych rozwiązań. Często wykraczają one też poza tradycyjny pakiet rozwiązań logistycznych, takich jak choćby aplikacje mobilne, pozwalające na podgląd zapasu. Dodatkowo, co bardzo istotne, wieloletnie doświadczenie pozwala przewidywać wiele ruchów klienta, a ścisła współpraca z działami sprzedaży tworzy znacznie bardziej zaawansowany model współpracy.
Warto w tym miejscu wspomnieć także o dynamicznie rozwijającej się obsłudze kanałów sprzedaży online, będących naturalną konsekwencją rozwoju m.in. sieci handlowych. Każdy podmiot realizujący sprzedaż w pewnym momencie poszukuje rozwiązań wspierających odbiorcę online. Przewagą operatorów wyspecjalizowanych w sektorze retail jest z całą pewnością duże doświadczenie w regularnej obsłudze, które chociaż w części jest w stanie wspomagać projektowanie sprawnego rozwiązania dla kanałów elektronicznych.
Podsumowując – branża retail stawia przed operatorami logistycznymi cały szereg wyzwań. W ramach tej grupy klientów warto zauważyć całkowicie odmienne wymagania i specyfikę, co potwierdza jedynie, że współcześni operatorzy muszą posiadać szeroki zakres kompetencji i na podstawie własnych, różnorodnych doświadczeń dostosowywać rozwiązania do potrzeb konkretnego projektu.
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.