Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Domowe zwierzaki

Kategorie produktów

Domowe zwierzaki

Czwartek, 17 listopada 2016 HURT & DETAL Nr 11/129. Listopad 2016
Przez ostatnie lata zmienił się trend panujący niegdyś wśród właścicieli czworonogów – ze zwierząt podwórkowych, stały się one prawdziwymi członkami rodziny. Dzięki temu posiadacze m.in. psów bądź kotów zaczęli zwracać dużą uwagę na dietę swoich podopiecznych.
Klienci szczególną uwagę kierują na jakość oraz upodobania swoich zwierząt. Producenci mają to na uwadze i dokładają wszelkich starań, aby zapewnić różnorodność i pewność swoich produktów.

Sprzedaż artykułów dla zwierząt stale rośnie

Rynek karm cechuje się ogromnym potencjałem – wynika to z faktu, iż oczekiwania klientów wobec produktów stale rosną. Potwierdza to wzrost sprzedaży, który z roku na rok nieprzerwanie odnotowuje skok zainteresowania gotowymi karmami. Klienci wydają więcej na karmę oraz przysmaki, coraz częściej sięgają również po marki premium. Polacy nie oszczędzają na swoich pupilach, a potwierdza to fakt, iż branża odnotowała w tym roku kolejne wzrosty, tak jak wyglądało to w latach poprzednich. Według Euromonitor International w 2014 r. rynek ten osiągnął wzrost sprzedaży o 8%. W 2015 r. branża ta odnotowała zwiększoną sprzedaż o około 5 punktów procentowych więcej, niż w roku poprzednim. W naszych domach obecnie żyje około 8 mln psów i ponad 6 mln kotów – daje to ogromny rynek zapotrzebowania i tym samym generuje on ogromne obroty, szacowane w ubiegłym roku na około 2,3 mld zł.

W sklepach spożywczych wysokim zainteresowaniem cieszą się karmy bytowe, czyli te produkty, które nadają się do długotrwałego i codziennego spożycia dla czworonogów. Producenci w swojej ofercie uwzględniają karmy suche, mokre oraz wszelakie przekąski, w których często zawarte są witaminy i minerały. Wspomagają one kondycję zdrowotną naszych czworonogów. Oczywiście detaliści przy tym zaopatrują się w karmy o różnych smakach i pojemnościach opakowań.

Które marki są chętnie wybierane przez detalistów? Otóż popularnością cieszy się firma Mars Polska, zrzeszająca marki: Kitekat, Whiskas oraz Chappi i Pedigree – produkty tych marek dostępne są w około 80% sklepów małoformatowych (do 300 mkw). Warto wyróżnić również markę Purina, należącą do firmy Nestlé. Wśród detalistów znaczącą rolę odgrywają również produkty od firmy Pupil Foods – w której skład wchodzą marki Teo i Pupil oraz firmę Butcher’s Pet Care, która w swojej ofercie ma artykuły sygnowane marką Butcher’s. Poza tym, w sklepach spotkać możemy nieco mniej znaną, lecz prężnie rozwijającą się markę Rafi od firmy ZM Łmeat-Łuków (Dolina Noteci) oraz produkty firmy Partner In Pet Food Polska, w sklepach występujące pod szyldem PreVital.

Karmy dla zwierząt okiem detalisty

W Częstochowie znajduję się sklep „Lewiatan”. Pracująca w nim pani Ania, na temat sprzedaży karm dla zwierząt wypowiada się w sposób bardo przychylny. „Nasz sklep zaopatruje się w szeroką gamę produktów. W ofercie posiadamy zarówno karmy suche jak i mokre dla psów, kotów oraz gryzoni. Na półkach widnieją takie marki jak Kitekat, Whiskas, Chappi, Pedigree, Felix, Purina (Gourmet oraz Friskies), Darling oraz karmy marki własnej Lewiatan. Spośród nich klienci najczęściej wybierają produkty od firmy Mars Polska, czyli Kitekat, Pedigree oraz Whiskas” – zaznacza ekspedientka. Pani Ania pracuje w branży detalicznej już ponad sześć lat i podkreśla, że klienci podczas wyboru odpowiedniej karmy dla swojego pupila kierują się w pierwszej kolejności znajomością marki i jakością, która za nią idzie. Następnie zaś przystępną ceną i upodobaniami swoich podopiecznych.

Karmy dla zwierząt stały się nieodzownym i znaczącym artykułem na półkach w sklepach małoformatowych. Potwierdza to Agnieszka Grochulska, ekspedientka w sklepie „Żabka” w Piotrkowie Trybunalskim. Detalistka zauważyła wysokie zainteresowanie produktami dla zwierząt. „Sprzedaż karm utrzymuje się na wysokim poziomie w naszym sklepie, odgrywają one tym samym znaczącą rolę na tle innych produktów. Klienci głównie zwracają uwagę na karmy suche, a największym zainteresowaniem cieszą się artykuły przeznaczone dla psów” – wyznaje pani Agnieszka. Sklep zaopatruje się  w marki Whiskas, Chappi, Kitekat, Pedigree, For Cat oraz Purina – Gourmet i Friskies. „Ciężko mi ocenić, która z tych marek jest wiodąca w naszym sklepie. Wynika to z faktu, iż sprzedaż tych artykułów rozciąga się mniej więcej na jednakowym poziomie. Mogę jednak wyróżnić produkty marki Chappi i Kitekat, ponieważ konsumenci chyba najczęściej interesują się właśnie nimi” – przyznaje detalistka. Podczas wyboru odpowiednich produktów klienci przede wszystkim kierują się upodobaniami i przyzwyczajeniami swoich pupili, według Pani Agnieszki odgrywa to kluczową rolę. W następnej kolejności zaś zwracają oni uwagę na przystępność ceny danego artykułu.

Dla zdrowia pupila

W podwarszawskim Piastowie wielu mieszkańców posiada psy i koty. Sylwia Wasilewska, właścicielka jednego z okolicznych sklepów opowiada, że karmy dla zwierząt domowych bardzo dobrze rotują w jej placówce.

„Wielu mieszkańców Piastowa trzyma w domach zwierzęta, ja również, dlatego produkty z tej kategorii obowiązkowo muszą znaleźć się na półce. U mnie w sklepie bardzo dobrze sprzedają się duże puszki mokrej karmy Pupil. Klienci ją chwalą i bardzo chętnie kupują, ponieważ psom bardzo smakuje. Świetnie rotują również 5-kilogramowe worki suchej karmy tej samej marki” – opowiada pani Sylwia.

W jej sklepie jest też dostępna karma PreVital. Jak opowiada właścicielka piastowskiego sklepu, sama kojarzyła wcześniej produkt ze sklepów zoologicznych, więc wśród posiadaczy kotów budzi bardzo dobre skojarzenia. Sama nazwa sugeruje dobre właściwości karmy. Dodatkową zaletą całej linii jest też to, że jest dostępnych wiele smaków produktu i właściciele mogą urozmaicać dietę swoich czworonogów. Z kolei jak pokazuje sprzedaż – zaufanie do marki przekłada się na zysk, ponieważ zarówno mokry jak i suchy pokarm, bardzo dobrze się sprzedają.

W sklepie muszą być też dostępne w sprzedaży Kitekat, Whiskas, Chappi i Teo, bo o te marki również klienci pytają.

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na skład karmy, którą podają swoim pupilom, a także na reakcje samych zwierząt. Każdy właściciel chce, by jego kot czy pies chętnie zjadał to, co mu podaje. Producenci mogą się cieszyć z takich tendencji rynkowych. Trzeba jednak brać pod uwagę, że sprzedaż będzie rosła tylko wraz z zaspokojonymi oczekiwaniami.

Michał Pańczyk


tagi: zwierzęta , karma , dieta , produkty ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51