Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
FMCG 2016 okiem producenta

Kategorie produktów

FMCG 2016 okiem producenta

Poniedziałek, 16 stycznia 2017 HURT & DETAL Nr 01/131. Styczeń 2017
Plany, cele, założenia na rok 2016 – czy zostały spełnione? Czy przedstawiciele branży FMCG sprostali wszystkim wyzwaniom? Prezentujemy II część podsumowania minionego roku.

2.jpgDariusz Polak,
Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu i Eksportu, Henkell & Co. Polska


Wiosną 2016 r. wystartowaliśmy z kampanią zorientowaną na budowanie włoskiej marki Mionetto Prosecco. Ekspozycje w handlu, obecność w gastronomii i komunikacja w digitalu zaowocowały pozycją lidera dla marki Mionetto na rynku prosecco  (wg CMR, 01-09.2016).

U progu sezonu letniego  sprzedażowym hitem w linii aperitifów Totino okazała się edycja orzeźwiających koktajli – Totino Music Edition. 3 egzotyczne smaki Mojito, Mango i Granat spotkały się z tak dużym entuzjazmem konsumentów, że w ciągu kolejnych dwóch miesięcy (w okresie czerwiec – sierpień 2016) marka Totino wyprzedziła dotychczasowych konkurentów stając się nr 1 w kategorii aperitifów (CMR  06-08.2016).

We wrześniu 2016 r. swego rodzaju metamorfozę przeszła nasza strategiczna marka Nalewka Babuni. Duży potencjał brandu oraz przywiązanie lojalnych konsumentów skłoniło nas do rozszerzenia  marki Babuni na pokrewne kategorie alkoholowe, takie jak Wino Babuni czy Okowita Babuni.

Wino Babuni z prawdziwych owoców o tradycyjnych, polskich smakach wiśni, truskawki czy gruszki nie zawiera dodatku sztucznych barwników i aromatów, i z pewnością usatysfakcjonuje najbardziej wymagającego konsumenta. Innowacyjna Okowita Babuni wytwarzana na bazie destylatów z naturalnych owoców, dostępna w 3 wersjach smakowych (śliwka, gruszka Williamsa i morela) dedykowana jest koneserom poszukującym naturalności oraz produktów nawiązujących do staropolskiej tradycji mocnych destylatów owocowych (zaw. alk. 45%).

Istotne znaczenie w naszym portfolio odgrywają również likiery pod marką Dalkowski oraz Canari. Od lat cieszymy się w grupie Henkell & Co. renomą najbardziej kompetentnego producenta tych alkoholi. W roku 2016 udało nam się wypracować z likierami pod marką Dalkowski pozycję lidera na rynku polskim. Potwierdzeniem wysokiej jakości naszych likierów niech będzie również fakt, że są one eksportowane do kilkunastu krajów na świecie.


6.jpgKonrad Mickiewicz,
Prezes, ZPC Bałtyk


Rok 2016 to przede wszystkim znaczne wzmocnienie potencjału „Bałtyku”. Wszystkie spółki, które do tej pory funkcjonowały w obrębie naszej grupy kapitałowej skonsolidowaliśmy w ramach Zakładów Przemysłu Cukierniczego „Bałtyk” w jedną, spójną firmę ze 100-procentowym polskim kapitałem. Dzięki temu możemy skuteczniej wykorzystać nasze możliwości produkcyjne konkurując z największymi koncernami zagranicznymi i krajowymi.

Tę konkurencję utrudniała jednak sytuacja, która widoczna była na rynku w 2016 roku. Chodzi mi o napływ produktów ukraińskich na polski rynek. Konkurują one przede wszystkim ceną (Ukraina nie będąc w UE, ma dostęp do niższych cen cukru) oraz niższymi kosztami pracy. Było to dla nas sporym wyzwaniem, aby utrzymać trend wzrostu i nadal móc się rozwijać.

Rok 2016 to także konsekwentna realizacja naszej strategii, aby budować markę „Bałtyk” zarówno w oparciu o tradycję jak i wykorzystując nowatorskie pomysły. Powróciliśmy np. do produkcji Michałków Bałtyk wytwarzanych tradycyjną metodą według receptur sprzed lat co zostało entuzjastycznie przyjęte przez naszych sympatyków. W tym samym czasie swoją premierę miały innowacyjne cukierki Dulio, które zaskoczyły zarówno funkcjonalnością (witaminy i magnez), jak i wyglądem w kształcie kanapki łączącej w sobie tropikalne smaki. A do tego, na koniec roku przygotowaliśmy specjalną serię czekolad gorzkich i mlecznych dla Gdańskiej Organizacji Turystycznej pt. „Smak Tradycji”, które weszły w skład tzw. „gdańskiej linii słodyczy”.


3.jpgDominika Rąba,
Wiceprezes Zarządu, ZM Henryk Kania


2016 rok był pełen niełatwych wyzwań dla branży mięsnej. Przeszkody traktowaliśmy jednak jako wyzwania, którym trzeba sprostać. I jak pokazują wyniki finansowe naszej spółki, podejmowane przez nas decyzje i konsekwentna realizacja strategii biznesowej były właściwe. Efektem jest w pełni zrealizowany plan na 2016 rok dający mocne podstawy do dalszego rozwoju.

Podsumowując 2016 rok szczególną uwagę należy zwrócić na nowości asortymentowe, które wprowadziliśmy do oferty oraz ich promocję. Były to chociażby kabanoski Maestro w innowacyjnym opakowaniu „otwórz-zamknij”, czy też kabanosy pieczone pakowane w eleganckie kartoniki. Przez cały rok realizowaliśmy też kampanie promocyjne w czołowych ogólnopolskich mediach, które skutecznie zwiększały rozpoznawalność naszych brandów. Efektem były m.in. nagrody w niemal wszystkich ważniejszych konkursach branżowych. Wyróżnienia, które otrzymaliśmy często przyznawane były przez samych konsumentów, co jest dla nas tym większym powodem do radości.

Nie zapominaliśmy też o społecznej działalności, czego wynikiem było podpisanie umowy ze Śląskim Bankiem Żywności. Staliśmy się tym samym pierwszym w Polsce producentem z branży, który nawiązał stałą współpracę z którymkolwiek z oddziałów banku. Dzięki temu uczestniczymy w dożywianiu ok. 50 tys. potrzebujących na terenie woj. śląskiego.

W 2017 roku zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać gamę oferowanych produktów oraz wprowadzać całkowicie nowe linie produktowe. Z pewnością nieraz pozytywnie zaskoczymy naszych klientów.


4.jpgIwona German,
Dyrektor Marketingu, McCormick Polska


2016 był bardzo intensywnym rokiem dla McCormick Polska. Marka Kamis świętowała swoje 25-lecie. Z tej okazji przygotowaliśmy specjalną platformę promocyjną pod nazwą „Smaki 25-lecia”, która była aktywna przez cały rok 2016. Odświeżyliśmy logo Kamis i zmieniliśmy wygląd opakowań. Na rynek trafiły nowe młynki do przypraw, które zastąpiły stare, kwadratowe młynki, znane od lat Polakom. Wprowadziliśmy na rynek blisko 40 nowości produktowych, w tym wiele produktów grillowych i nowe sosy kanapkowe.

 Kontynuowaliśmy też charytatywną współpracę z Federacją Banków Żywności poprzez warsztaty „Kulinarnie Mocni”. Od marca jesteśmy też obecni w TV, z programem o nazwie „Wysmakowani”, nadawanym w telewizji Polsat w poniedziałki o godzinie 20.

Rynek przypraw w Polsce rośnie, a Kamis jest jego liderem pod względem wartości sprzedaży. Sprzyjają nam trendy. Gotowanie jest modne, a zdrowe odżywanie to dominujący trend. Konsumenci jedzą coraz ostrożniej i stają się coraz bardziej świadomi: czytają opakowania i składy produktów. Wegetariańskie i bezglutenowe odżywianie są coraz ważniejsze, zarówno dla konsumentów, jak i producentów żywności. To wszystko sprawia, ze konsumenci więcej gotują w domach i używają więcej przypraw. Dzięki temu wzrost McCormick Polska wyprzedza tempo, w którym rośnie rynek.


7.jpgLeszek Plichta,
Dyrektor Departamentu Sprzedaży Prepaid Polkomtel


Rok 2016 był dla telefonii komórkowej jednym z najciekawszych w perspektywie ostatnich lat.  W lipcu weszła w życie ustawa o działaniach antyterrorystycznych, która dotyczy klientów usług na kartę i to zarówno tych chcących dopiero rozpocząć korzystanie z nich, jak i obecnych użytkowników, i nakazuje im rejestrowanie swoich numerów.

Rejestracja nie wiąże się z żadnym kosztami dla klientów. Wręcz przeciwnie, Plus zachęca do tego atrakcyjnymi bonusami takimi jak 500 zł, 50 GB oraz Roczna Ważność Konta.

W trzecim i czwartym kwartale Dział Sprzedaży Plusa koncentrował się na rozwoju sieci punktów realizujących rejestrację i sprzedaż starterów tak, aby umożliwić klientom najwygodniejszy sposób ich nabycia i zarejestrowania. Zaczęliśmy od własnych salonów, ale  szybko podpisaliśmy umowy o współpracy z takimi dużymi partnerami jak Poczta Polska, In Medio, Relay, One Minute, RUCH, Statoil, BP, Neonet, Kolporter oraz umożliwiliśmy rejestrację bez wychodzenia z domu za pomocą SMSów i bankowych serwisów transakcyjnych.

Nadal pracujemy nad rozwojem  jak najszerszej sieci punktów detalicznych, m.in. sklepów spożywczych czy kiosków, proponując im akcję „Rejestracja z Plusem”. Właściciele POS/Uczestnicy, którzy zdecydują się na rejestrację starterów naszej sieci, mogą w ramach tej akcji liczyć na premie pieniężne za każdy poprawnie zarejestrowany starter Plusa i Plusha. Punktom, które nie mają narzędzi do rejestracji  zapewniamy możliwość skorzystania ze specjalnie przygotowanej przez nas aplikacji – Rejestrator.

Po prostu dbamy o to, aby nasi klienci mogli się rejestrować dosłownie na każdym rogu.


10.jpgMarcin Grabowski,
Dyrektor Sprzedaży, Velvet CARE


Rok 2016 był bardzo dobrym rokiem dla Velvet CARE. Nie znaczy to absolutnie, że był on rokiem łatwym. Wręcz odwrotnie – był to kolejny bardzo trudny rok, co związane jest z dużym nasyceniem polskiego rynku zarówno jeżeli chodzi o działające tu sieci handlowe, jak i o producentów produktów papierowych. Na tym trudnym rynku zanotowaliśmy po raz kolejny kilkunastoprocentowe wzrosty we wszystkich naszych kategoriach.

Jednym z głównych czynników, które miały wpływ na tak dobry wynik, jest podwojenie naszego biznesu w produktach marek własnych. Jest to bardzo duży sukces, biorąc pod uwagę, że trzy lata temu, kiedy ogłaszaliśmy powstanie Velvet CARE, mieliśmy duże ambicje, jeśli chodzi o produkcję marek własnych, natomiast nie mieliśmy wtedy żadnych udziałów w tym rynku. Teraz jesteśmy liczącym się dostawcą dla największych sieci w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

Drugą częścią tegorocznego sukcesu są bardzo dobre wyniki marki Velvet. Dzięki licznym innowacjom, konsekwentnemu realizowaniu strategii dostarczania konsumentom produktów najwyższej jakości, a także wykorzystaniu potencjału nowych kategorii, takich jak np. nawilżany papier toaletowy, jesteśmy zdecydowanym liderem markowego rynku papieru higienicznego w Polsce. Jesteśmy z tego szczególnie dumni, zwłaszcza, że w roku 2017 obchodzić będziemy 20. rocznicę wprowadzenia na polski rynek marki Velvet. Była to pierwsza marka, która po latach szarych i szorstkich produktów higienicznych zaoferowała Polakom miękkie, celulozowe produkty ze wszystkich kategorii higienicznych. Wtedy byliśmy pierwsi i do dziś jesteśmy najlepsi!


8.jpgMateusz Orkisz,
Batteries Business Unit Director Spectrum Brands Poland


Z ogromną dumą możemy podsumować miniony rok w VARTA Consumer Batteries Polska jako udany. Nie zabrakło nowych wyzwań i projektów, nie obyło się bez codziennej, niełatwej, ale jakże satysfakcjonującej pracy. Byliśmy obecni w całym kraju – powiększając jeszcze bardziej dystrybucję naszych produktów i wspierając ich odsprzedaż poprzez liczne akcje promocyjne oraz działalność reklamową. Dalej dywersyfikowaliśmy portfolio naszych produktów – VARTA coraz częściej nie jest kojarzona już tylko z bateriami, ale także z serią Niezniszczalnych latarek czy nowoczesnych Power Banków. Wstawialiśmy do sklepów nasze stojaki, pomagaliśmy budować półki, aby jak najlepiej oddziaływały na konsumentów. Służyliśmy radą i naszym 130-letnim doświadczeniem w branży bateryjnej. Ubiegłoroczny wynik VARTA to efekt nie tylko zespołowego wysiłku naszych pracowników w lokalnym oddziale i wsparcia udzielanego nam przez naszą centralę. Nie byłby on możliwy do osiągnięcia bez zaufania, jakim darzą nas nasi Klienci. Relacje z nimi były dla nas od zawsze priorytetowe i dlatego w naszych kontaktach najważniejsze było i jest partnerstwo. To zaufanie i wieloletnie współprace cieszą zwłaszcza teraz, gdy sytuacja na rynku tradycyjnym staje się trudna.

Za pośrednictwem Hurtu i Detalu chcę niniejszym podziękować wszystkim naszym klientom za rok pełen wspaniałych doświadczeń i wspólnych wyzwań. Wierzę, że  2017 r. będzie okazją do wielu kolejnych, równie udanych transakcji, działań czy promocji. Życzę udanego roku.


9.jpgPrzemysław Libionka,
Dyrektor Rynku Polskiego Produktów Konsumentów, TZMO


Miniony rok był dla nas niezwykle intensywny i obfitujący w wydarzenia. Obchodziliśmy podwójny jubileusz – 65-lecie powstania firmy i 25-lecie spółki akcyjnej. Dlatego też rok 2016 był pełen podsumowań. Obfitował w nowe plany, pomysły, a także wyróżnienia. Wyjątkowo dumni jesteśmy z „gospodarczego Nobla”, którego otrzymaliśmy – mowa o Nagrodzie Gospodarczej Prezydenta RP, w kategorii „Odpowiedzialny Biznes”.

Za szczególne osiągnięcie sprzedażowe uznajemy wprowadzenie na polski rynek linii podpasek i wkładek higienicznych Bella Ideale. To absolutnie wyjątkowa linia na rynku produktów do higieny intymnej dla kobiet. W podpaskach Bella Ideale zastosowaliśmy innowacyjne i unikatowe na skalę europejską pokrycie Stay Drai™, które łączy w sobie cechy siateczki i włókniny. Zawiera ono włókna czystej bawełny, która sprawia, że produkt jest niezwykle delikatny w dotyku, a jednocześnie wyjątkowo chłonny. Postawiliśmy na szeroką promocję tego produktu we wszystkich kanałach komunikacji – telewizji, radiu, prasie, Internecie oraz w kinie.

W 2017 roku spodziewamy się agresywnej polityki cenowej dyskontów i wzrostu udziału w rynku marek własnych. Mamy jednak świadomość wartości naszych głównych brandów. Będziemy stawiać przede wszystkim na rozwój segmentu wkładek supercienkich Bella Panty, a także konsekwentnie wzmacniać pozycję lidera wśród podpasek ultracienkich. Wierzę, że podążając obraną przez nas drogą, jesteśmy w stanie sprostać wszelkim wyzwaniom roku 2017.


5.jpgKatarzyna Zawodzińska,
Kierownik kategorii kulinarnej Knorr, Unilever Polska


Rok 2016 okazał się niezwykle ważny dla kategorii kulinarnej, bo możemy mówić o kilku sukcesach marki Knorr. Było nim niewątpliwie wprowadzenie na rynek innowacyjnej linii Naturalnie Smaczne! Knorr. Produkty, których skład to w 100% naturalne składniki, w szybkim czasie zyskały uznanie konsumentów, co pokazują wzrastające udziały rynkowe oraz rosnąca penetracja w gospodarstwach domowych. Na rynku pojawiła się bowiem linia produktów, która spełnia oczekiwania konsumentów zwracających baczną uwagę na ich skład. Jednocześnie oferują one doskonały smak i są dla konsumentów inspiracją do przygotowywania codziennych posiłków dla rodziny.

W 2016 roku wspieraliśmy także kategorię standardowych fixów, edukując konsumentów w zakresie drogi powstawania produktów. Już teraz konsumenci znajdą na półkach fixy w nowych opakowaniach, które podkreślają ten aspekt.

W minionym roku dużo uwagi poświęciliśmy także kategorii przypraw, wspierając kluczowe warianty, jak Przyprawa do mięs i Przyprawa do złotego kurczaka, oraz wprowadzając nowe produkty, jak Przyprawa do wieprzowiny i Przyprawa do mięsa mielonego. Intensywnie wspieraliśmy kategorię w okresie grillowym. Prowadząc działania w miejscach sprzedaży oraz w digitalu, dostarczaliśmy konsumentom inspirujące przepisy na dania z grilla. Ponadto całe portfolio przypraw zyskało nowe opakowania.


1.jpgArtur Kowalczyk,
Dyrektor Handlowy TAGO


2016 dla firmy Tago był rokiem pełnym wyzwań i inwestycji. Wprowadziliśmy do oferty kilka nowych pozycji, m.in: chrupiące markizy z ciasta francuskiego, w dwóch wariantach smakowych: waniliowym i kakaowym. Absolutną nowością  są też kruche bezy przekładane kremem orzechowym – Japonais i z dodatkiem czekolady – Brasilia. Dla lubiących produkty czekoladowe wprowadziliśmy chrupiące kulki w czekoladzie mlecznej – Maltballs. 

Czynnie wspieraliśmy reprezentację Polski w piłce nożnej na Euro 2016 oferując produkty dedykowane specjalnie pod to wydarzenie.

By sprostać oczekiwaniom rynku i wyznaczać trendy, w 2016 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, zainwestowaliśmy w modernizację parku maszynowego i nowe technologie. Tym samym, już z początkiem 2017 roku, będziemy mogli zaoferować naszym klientom kolejne nowe produkty. Tak jak większość firm z branży spożywczej, tak i nas nie ominęły trudności spowodowane bardzo niestabilną sytuacją na rynku strategicznych surowców.

Rok 2016 zakończyliśmy realizacją założonych celów.


s.jpgRobert Kastell,
Dyrektor Zarządzający Barilla Poland


W roku 2016 zarówno rozpoznawalność marki, jak i sprzedaż zdecydowanie wzrosły, więc zaliczamy go do bardzo udanych. Możemy pochwalić się 50% wzrostem sprzedaży w kategorii makaronów oraz ok. 70% wzrostem w kategorii sosów (źródło: dane wewnętrzne firmy). Niewątpliwie do tego rezultatu przyczyniły się aktywności w mediach i działania promocyjne w punktach sprzedaży.

Rok 2016 upłynął pod znakiem kampanii promocyjnej „Gotuj jak Włosi” wspomaganej reklamą w Internecie i działaniami PR-owymi, a także kolejnej edycji Makaronowych Mistrzostw Barilla Cup. Po raz pierwszy do udziału zaprosiliśmy konsumentów. Pomysły i zaangażowanie konkursowiczów potwierdziło, że to była dobra decyzja i z pewnością zrealizujemy kolejną edycję w 2017 roku.

Byliśmy aktywni również w punktach sprzedaży, gdzie zorganizowaliśmy blisko 1000 dni degustacyjnych. Głównie w super- i hipermarketach. Potwierdzeniem trafności naszych działań w POS są widoczne wzrosty sprzedaży, które odnotowaliśmy w tych dniach. Wynoszą 400% i 800% odpowiednio w kategoriach makaronów i sosów. To naprawdę fantastyczne rezultaty (źródło: dane wewnętrzne firmy).

Dodatkowo, wciąż unowocześniamy i dopracowujemy szczegóły produktów. W 2016 roku wprowadziliśmy na sklepowe półki zmienione opakowania makaronów. Wróciliśmy do projektu pudełka z okienkiem, czyli przezroczystą wstawką. Dzięki temu konsumenci mogą przekonać się o jakości produktu jeszcze przed jego zakupem.


tagi: FMCG , producenci , produkcja , podsumowanie roku ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51