Nowe flagowe modele Opla — Insignia Grand Sport i Insignia Sports Tourer — właśnie miały światową premierę w Genewie, ale duo marzeń wkrótce stanie się triumfującym trio. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, Insignia będzie dostępna także w wersji dla poszukiwaczy przygód — z napędem na wszystkie koła oraz w off‑roadowej stylizacji, jako nowy Opel Insignia Country Tourer. Samochód pojawi się u dealerów wkrótce po debiucie na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie (IAA, 14–24 września), ale przyjmowanie zamówień rozpocznie się już w czerwcu. Wszechstronny model to idealna propozycja dla entuzjastów sportów zimowych i wyjazdów poza miasto, a także dla każdego, kto ceni bardzo indywidualny styl.
Nowy Opel Insignia Country Tourer imponuje tymi samymi cechami, co Grand Sport i kombi Sports Tourer — dzięki zupełnie nowej architekturze jest przestronny i znacznie lżejszy od Insignii pierwszej generacji. Jak przystało na model flagowy, jest również wyposażony w liczne innowacyjne rozwiązania. Ponadto samochód przyciąga uwagę niepowtarzalnym urokiem w stylu country: czarne panele ochronne wokół całego nadwozia oraz srebrne osłony przedniej i tylnej części podwozia podkreślają surowy uterenowiony wizerunek tej rynkowej nowości. Klienci poszukujący jeszcze większej indywidualizacji mogą skorzystać z programu Opel Exclusive, przykładowo wybierając swój ulubiony kolor.
Gotowy na przygodę: czołowe rozwiązania w zakresie napędu i konstrukcji podwozia
Szeroka oferta zespołów napędowych — w tym zupełnie nowy flagowy silnik wysokoprężny — jest gwarancją znakomitych osiągów Opla Insignii Country Tourer. Nowość rynkowa będzie także dostępna z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną i przełomowym napędem na wszystkie koła. 20 milimetrów dodatkowego prześwitu oraz innowacyjny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, a także nowe pięciowahaczowe tylne zawieszenie pozwolą spełnić marzenie o opuszczeniu asfaltowych dróg. System zastosowany w Insignii Country Tourer charakteryzuje się najwyższą kulturą pracy w swojej klasie. Zamiast tradycyjnego tylnego mechanizmu różnicowego, który przenosi jednakową ilość momentu obrotowego na każde z tylnych kół, w Oplu Insignii Country Tourer zastosowano dwa elektrycznie sterowane sprzęgła wielotarczowe, które umożliwiają bardziej indywidualne i precyzyjne przekazywanie mocy na poszczególne koła, niezależnie od warunków drogowych i pogodowych. Aby przeciwdziałać tendencji do podsterowności w ciasnych zakrętach pokonywanych z dużą prędkością, system przekazuje więcej momentu obrotowego na koło po zewnętrznej stronie łuku, uwzględniając położenie pedału przyspieszenia i kierownicy. Dzieje się to w ułamkach sekundy i nie wymaga żadnej interwencji ze strony kierowcy. Funkcja ta wspomaga stabilizację pojazdu. Ponadto Insignia skręca z większą precyzją i bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Skutkuje to neutralną charakterystyką pojazdu, a więc poprawą stabilności i podporządkowaniem się poleceniom kierowcy dotyczącym kierunku jazdy bez względu na sytuację.
Zawieszenie FlexRide, w którym wprowadzono kolejne udoskonalenia, zapewnia zoptymalizowane i dostosowane do sytuacji właściwości jezdne. System FlexRide koryguje charakterystykę amortyzatorów, przekładni kierowniczej, przepustnicy oraz punkt zmiany przełożeń (w przypadku skrzyni automatycznej) — niezależnie lub według jednego z trzech trybów wybieranych przez kierowcę: Standard, Sport i Tour. Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego. Jego zadaniem jest nieprzerwane analizowanie danych pochodzących z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznawanie stylu jazdy danego kierowcy.
„Country Tourer jest doskonałą propozycją dla tych, którzy chcą korzystać z ultranowoczesnych opcji łączności i systemów wspomagających kierowcę w przestronnym wnętrzu nowej Insignii, wyróżniającej się indywidualnym stylem i terenowymi możliwościami. Kombi o wyglądzie zachęcającym do poszukiwania przygód to idealny samochód dla fanów Insignii uprawiających sport i gustujących w bardziej surowym wzornictwie” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.
Surowe nadwozie, przestronne wnętrze: Insignia dla fanów wypraw poza miasto
Nowa Insignia Sports Tourer prezentuje się świetnie już w tradycyjnej wersji: w zinterpretowanej na nowo koncepcji stylistycznej Opla połączenie elementów sportowych z elegancją przyniosło oszałamiający efekt. Jednym z fundamentów imponujących osiągów i zwrotności jest zupełnie nowa, lekka architektura pojazdu. Country Tourer ma te wszystkie cechy i wiele innych. Surowszy i bardziej indywidualny urok sprawia, że zajmuje ona najwyższe miejsce w hierarchii dostępnych wersji modelu. Projektanci i inżynierowie pracujący nad trzecią odmianą Insignii od samego początku starali się nadać jej wyrazisty charakter.
Przedni pas nowej Insignii Country Tourer prezentuje się jeszcze okazalej niż w przypadku Sports Tourer. Wydatna panoramiczna osłona chłodnicy i wąskie reflektory optycznie poszerzają przód samochodu, a srebrna płyta osłaniająca podwozie obniża sylwetkę i podkreśla jej stabilność. Surowości dodają również plastikowe czarne panele ochronne w dolnej części przodu i boków nadwozia oraz na nadkolach. W podobnym stylu przygody utrzymany jest tył samochodu — srebrna osłona podwozia i oprawy końcówek tłumika sprawiają, że nadwozie wydaje się jeszcze niższe i szersze niż w rzeczywistości.
„Chcieliśmy, aby nowa Insignia Sports Tourer prezentowała się masywnie i solidnie pod każdym względem, zachowując jednocześnie elegancję wynikającą z charakterystycznej dla Opla zasady łączenia rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania. „Estetyce typowej dla flagowego modelu towarzyszy atletyczna sylwetka wzmocniona surowymi off‑roadowymi detalami”.
Klienci zainteresowani nadaniem Insignii jeszcze bardziej unikatowych cech wkrótce będą mieli do dyspozycji niezliczoną paletę opcji w ramach programu Opel Exclusive uruchamianego wraz z premierą Insignii Country Tourer. Oprócz standardowych kolorów w ofercie pojawi się 15 dodatkowych lakierów dostępnych tylko w programie Exclusive. To jednak nie wszystko. Eksperci Opel Exclusive mogą odtworzyć dowolny odcień na podstawie próbki lub zdjęcia dostarczonych przez klienta. Kolejne opcje ekskluzywnej personalizacji to dodatkowe wzory obręczy kół i wersje skórzanej tapicerki.
Nowa Insignia Country Tourer jest surowa i wszechstronna, ale przede wszystkim niezwykle praktyczna. Została ona wyposażona w system bezkluczykowego otwierania samochodu i uruchamiania silnika. Ogromnym ułatwieniem przy załadunku jest także funkcja otwierania klapy bagażnika ruchem stopy, bez dotykania samochodu. Wystarczy wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem, żeby klapa bagażnika sama się uniosła (sylwetka pojazdu wyświetlana na podłożu wskazuje miejsce, w którym należy to zrobić). Powtórzenie tego ruchu spowoduje zamknięcie klapy. W celu zwiększenia pojemności bagażnika do 1665 litrów, tj. o dodatkowe 130 litrów w porównaniu z dotychczasowym modelem, nowa Insignia Country Tourer została wyposażona w opcjonalną funkcję składania tylnej kanapy w proporcji 40/20/40, co umożliwia elastyczne powiększanie przestrzeni bagażowej. Zestaw tylnych siedzeń można złożyć za naciśnięciem przycisku znajdującego się w bagażniku. Standardowe relingi nie tylko podkreślają przygodowy charakter samochodu, ale także zwiększają funkcjonalność kombi, którego dach można obciążyć dodatkowymi 100 kilogramami bagażu.
Rozstaw osi wydłużony o 92 mm umożliwił uzyskanie jeszcze bardziej przestronnego wnętrza, zwłaszcza z perspektywy pasażerów podróżujących z tyłu. Dobremu samopoczuciu w podróży sprzyjają też takie rozwiązania, jak kokpit zwrócony ku kierowcy, luksusowe ergonomiczne przednie fotele z atestem Akcji na rzecz Zdrowych Pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.) oraz podgrzewane skrajne siedzenia z tyłu. Podgrzewana szyba czołowa zapewnia dobrą widoczność w chłodne dni, a podgrzewanie kierownicy przekazuje ciepło zmarzniętym dłoniom.
Znakomita technologia na pokładzie: bezpieczeństwo, komfort i doskonała łączność
Podobnie jak Grand Sport i Sports Tourer, również Insignia Country Tourer jest wyposażona w liczne bardzo nowoczesne technologie i systemy wspomagające kierowcę, które zapewniają szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. Jednym ze szczególnie zasługujących na wyróżnienie elementów wyposażenia jest druga generacja innowacyjnych i obsypanych nagrodami adaptacyjnych reflektorów matrycowych IntelliLux LED®. Matryca reflektora LED w Insignii składa się z 16 segmentów LED zintegrowanych w bardzo wąskim kloszu. System oferuje takie funkcje, jak innowacyjne aktywne doświetlanie zakrętów, a specjalny punktowy moduł LED ma zasięg do 400 metrów. Samochód jest też wyposażony w wyświetlacz projekcyjny (head‑up), system kamer 360°, adaptacyjny tempomat z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego, asystenta pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.
Znakomitą rozrywkę oraz kompleksową łączność zapewniają najnowsze systemy multimedialne IntelliLink z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Smartfon można sprawnie zintegrować z pokładowym systemem multimedialnym, a wbudowana ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie jego baterii[1]. Na pokładzie znajduje się także przełomowy osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar. Szeroka oferta funkcji systemu obejmuje między innymi automatyczne reagowanie na zderzenie i pomoc w odzyskaniu skradzionego pojazdu. Dwie nowe usługi w portfolio OnStar to pomoc przy rezerwacji pokoju hotelowego[2] oraz wyszukiwaniu miejsc do parkowania[3]. Obydwie usługi są realizowane za pośrednictwem doradców OnStar, którzy na życzenie mogą zarezerwować pokój w hotelu i wskazać dogodny parking.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna Insignii Country Tourer może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Dotyczy kompatybilnych telefonów, dostosowanych do ładowania bezprzewodowego.
[2] Przez Booking.com. Wymagane podanie adresu e-mail i numeru karty kredytowej.
[3] Przez serwis Parkopedia.