Analitycy biorąc pod uwagę wpływ kryzysu na różne branże sądzili, że sektor spożywczy zostanie nienaruszony. Okazuje się, że częściowo jest inaczej, gdyż jak podaje GUS nastąpił znaczny spadek sprzedaży wieprzowiny (-11 proc. w porównaniu z I kw. 2008 r.), mięsa drobiowego (-6 proc.), czekolady i wyrobów czekoladowych (-10), wódki (-7 proc.) czy piwa (-10). Wzrosła natomiast produkcja wołowiny (17 proc.), jogurtów (13 proc.), mąki (około 30 proc.) i makaronów (9 proc.).
Mimo spadku sprzedaży wyrobów czekoladowych, producenci nie mają czego się obawiać. W tym sektorze nie ma żadnego ryzyka, gdyż Polacy zawsze z chęcią będą sięgać po czekoladowe smakołyki.
(MN)
04.05.2009
tagi: kryzys , branża spożywcza , mięso , słodycze ,
Marka HELIO została uhonorowana prestiżowym Laurem Konsumenta...
W maju we wszystkich analizowanych typach sklepów ruch był...
Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży...
Uderza ona w krajową branżę transportową...
Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...