Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wywiad z Bartłomiejem Kubackim, PepsiCo

Kategorie produktów

Wywiad z Bartłomiejem Kubackim, PepsiCo

Wtorek, 14 listopada 2017 HURT & DETAL Nr 11/141. Listopad 2017
O najważniejszych akcjach marketingowych, flagowych produktach, a także działaniach prowadzonych w zakresie odpowiedzialności społecznej rozmawiamy z Bartłomiejem Kubackim, Senior Sales Activation Managerem, PepsiCo.
Jak ocenia Pan sprzedaż napojów butelkowanych w 2017 roku? Jak zmieniał się rynek i preferencje konsumentów?

Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży naszych marek napojowych w Polsce w 2017 r. Konsumenci chętnie sięgali po napoje gazowane, w tym nasze flagowe marki Pepsi, Mirinda i 7UP. Powodzeniem cieszyły się też napoje na bazie herbaty Lipton Ice Tea. Coraz więcej zwolenników zyskuje również napój energetyczny Mountain Dew.

W PepsiCo uważnie śledzimy trendy rynkowe i wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów, dlatego przeprowadzamy reformulacje naszych napojów. Dzięki temu Polacy mogą wybierać spośród bezcukrowych wariantów Pepsi – nowej Pepsi bez kalorii oraz Pepsi Light/Lemon, napojów Lipton Ice Tea na bazie herbaty o obniżonej zawartości cukru, napoju izotonicznego Gatorade, a także wody Krystaliczne Źródło i soków owocowych Toma.

Jak można podsumować mijający rok 2017 dla PepsiCo?

Rok 2017 był dla nas pełen wyzwań. Przeprowadziliśmy wiele udanych aktywacji marketingowych, a nasze flagowe marki zapewniły konsumentom wiele rozrywki: Wyzwanie Smaku Pepsi czy promocja konsumencka Pepsi i Lay’s z udziałem Kuby Błaszczykowskiego w ramach sponsoringu UEFA Champions League. W nadchodzącym roku wiodące marki PepsiCo, czyli Lay’s, Pepsi i Lipton Ice Tea zapewnią konsumentom wiele wspólnej zabawy i radości.

Firma PepsiCo drugi rok z rzędu została sklasyfikowana na 1. miejscu przez działające w Polsce sieci handlowe pod względem satysfakcji współpracy z dostawcami produktów z kategorii dóbr szybkozbywalnych. W czym tkwi tajemnica tego sukcesu?

Zgodnie z filozofią PepsiCo „Działanie ze świadomością celu”, oferta produktowa PepsiCo jest dostosowana do różnorodnych potrzeb polskich konsumentów. Znajdują się w niej stałe hity sprzedażowe, jak również nowości produktowe lub edycje limitowane, które cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. W PepsiCo wierzymy, że osiąganie przez nas wysokich wyników rynkowych jest możliwe wyłącznie w ścisłej współpracy z naszymi zadowolonymi partnerami handlowymi. Dlatego gwarantujemy sieciom handlowym terminowe dostawy produktów PepsiCo, łatwość współpracy (m.in. dzięki naszym profesjonalnym przedstawicielom) oraz świetną obsługę. W PepsiCo doskonale rozumiemy i wspieramy realizację ich strategii rynkowych. W ostatnich 2 latach w znaczący sposób zwiększyliśmy nakłady na obsługę naszych klientów. Zreorganizowaliśmy Dział Obsługi Klienta tak, aby być jak najbliżej naszych partnerów handlowych i móc jak najszybciej reagować na ich potrzeby. Modernizujemy obszary Customer Service & Logistics m.in. magazynowanie i transport, aby zwiększyć naszą elastyczność przy jednoczesnej poprawie efektywności łańcucha dostaw. Są to rozwiązania systemowe (narzędzia do prognozowania, planowania i obsługi bazy danych oraz raportowania), a także strukturalne, zmierzające do optymalizacji zasobów i wykorzystania outsourcingu w celu podnoszenia jakości naszego serwisu.

Firma PepsiCo prowadzi także wiele działań z zakresu odpowiedzialności społecznej. Z których są Państwo szczególnie dumni?

W PepsiCo uważnie śledzimy trendy rynkowe i wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów, dlatego oferujemy odbiorcom szeroki wybór różnych produktów żywnościowych i napojów. Przeprowadzamy reformulacje naszych napojów i przekąsek, dzięki czemu możemy oferować konsumentom produkty o obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Wiele z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy. Na przykład w napojach herbacianych Lipton Ice Tea obniżyliśmy zawartość cukru o 33%, natomiast chipsy Lay’s z Pieca zawierają 50% mniej tłuszczu niż tradycyjne chipsy.

Dbamy też o środowisko naturalne. W czterech polskich zakładach produkcyjnych PepsiCo obniżyliśmy zużycie energii i wody średnio o ¼, a ponad 99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu. Z kolei dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce, samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie. Oznacza to zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

W ramach Programu Agrarnego od wielu już lat współpracujemy z polskimi  producentami ziemniaków przemysłowych. Bardzo cieszymy się z tej owocnej kooperacji. Od ponad 50 polskich rolników odbieramy ponad 197 000 ton ziemniaków przemysłowych rocznie na potrzeby produkcji chipsów Lay’s.

Ponadto wspieramy działania charytatywne na rzecz dzieci. Od lat wspomagamy Fundację Bez Tajemnic i Dom Dziecka w Człuchowie.

„Wyzwanie Smaku” jak co roku przyciągnęło wielu zainteresowanych. Tego lata testowana była także nowa Pepsi bez kalorii. Proszę o krótkie podsumowanie całej akcji.

„Wyzwanie Smaku” to legendarna kampania naszej flagowej marki Pepsi, w której konsumenci mają okazję spróbować Pepsi i innego napoju typu cola z nieoznaczonych kubków i zdecydować, który smak bardziej im odpowiada. Oba napoje są nalewane z nowo otwartych puszek i schłodzone do tej samej temperatury. Ponieważ nie wiadomo, który napój znajduje się w którym kubku, uczestnik kieruje się wyłącznie smakiem. W tym roku na specjalnej Plaży Pepsi w Gdańsku Jelitkowie do podjęcia wyzwania i wspólnej zabawy zachęcał ambasador tegorocznej akcji – przebojowy prezenter telewizyjny Filip Chajzer. Ponadto w ramach tegorocznego „Wyzwania Smaku” konsumenci mogli porównać smak zupełnie nowej Pepsi bez kalorii z innym bezcukrowym napojem typu cola. W „Wyzwaniu Smaku” Pepsi wzięło już udział pół miliona konsumentów i aż 59% wybrało smak Pepsi.

A jak rynek przyjął Pepsi bez kalorii?

Konsumenci dbający o linię lubią delektować się smakiem napojów bezcukrowych. To właśnie dla nich przeznaczona jest Pepsi bez kalorii oraz Pepsi Light/Lemon. Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie konsumentów napojami z tej kategorii.

Kampanie reklamowe PepsiCo to gwiazdy dużego formatu. Czy firma planuje jeszcze czymś zaskoczyć konsumentów?

PepsiCo regularnie przygotowuje dla konsumentów dużo atrakcji, w których mają szansę wygrać atrakcyjne nagrody. Tegoroczna promocja konsumencka marek Pepsi i Lay’s z udziałem Kuby Błaszczykowskiego i nagrodami nawiązującymi do Ligi Mistrzów, której PepsiCo jest sponsorem, była olbrzymim sukcesem.

Podobnie jak dotychczas, w 2018 roku PepsiCo z pewnością zapewni konsumentom wiele wspólnej zabawy i radości.

Czy w najbliższym czasie przygotowujecie wsparcie sprzedaży bezpośrednio w sklepach?

W okresie świątecznym planujemy przede wszystkim akcje sprzedażowe we współpracy z naszymi partnerami detalicznymi. W tym czasie szczególnie zwracamy uwagę na dywersyfikację naszej oferty promocyjnej. Ponieważ wzrasta ilość spotkań rodzinnych, planujemy promocje adresujące potrzebę większego zakupu jednostkowego, czyli oferujące zakup kilku butelek w promocji cenowej lub z niespodzianką w postaci gadżetu. Konsumenci bardzo lubią również angażujące działania promocyjne, do których marki zapraszają ich m.in. w mediach społecznościowych.

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Jak wówczas zmieniają się nawyki zakupowe konsumentów? Napoje PepsiCo mają swoje stałe miejsce na świątecznych stołach.

Święta to tradycyjnie czas spotkań przy rodzinnym stole. Naszym konsumentom zależy, aby podkreślić specjalny charakter tych okazji. Dlatego w tym okresie rośnie sprzedaż produktów typu premium, do których zaliczają się marki naszych napojów. Widać to również w wyborze napojów na świąteczny stół – konsumenci szczególnie chętnie wybierają Pepsi oraz inne napoje znanych i lubianych marek. W okresie świąt rośnie więc również popularność Mirindy, 7UP, Mountain Dew czy Lipton Ice Tea.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka



tagi: Bartłomiej Kubacki , PepsiCo ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51