Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wywiad z właścicielem i założycielem firmy Gzella

Kategorie produktów

Wywiad z właścicielem i założycielem firmy Gzella

Czwartek, 16 listopada 2017 HURT & DETAL Nr 11/141. Listopad 2017
Historia marki Gzella sięga 1985 roku. Jak na przestrzeni tych lat rozwijała się firma i jej wyroby?

Powstanie firmy Gzella wiąże się z trudnymi wyborami schyłkowego okresu PRL, gdy rozluźnienie rynku umożliwiło snucie wizji prowadzenia własnej działalności. W tym okresie posiadałem już doświadczenie w branży mięsnej, chociaż trudno pogodzić pracę na etacie z nieodpartym dążeniem do własnej wolności. Właśnie z tego względu pełen obaw, choć jednocześnie wiary i ekscytacji podjąłem decyzję o pokierowaniu własną przyszłością zakładając firmę Gzella. W początkowym okresie działalności była to niewielka, rodzinna firma oferująca na lokalnym rynku wędliny głównie podrobowe, gdyż na to zezwalał ówczesny ustrój polityczny. W niczym nie przypominała ona jednak obecnej – prężnie działającej korporacji zatrudniającej blisko 2 tysiące osób, która znajduje się w gronie największych pracodawców z regionu Borów Tucholskich. Na przestrzeni lat, które pozwoliły rozwinąć firmę do dzisiejszych rozmiarów, niejednokrotnie stawaliśmy przed trudnymi decyzjami, związanymi zarówno z inwestycjami oraz budową nowego zakładu produkcyjnego, jak również przeobrażeniami na rynku. Nie zmieniło się jednak nasze podejście, gdyż cały czas na pierwszym miejscu stawiamy jakość produktów oraz zadowolenie klientów, którym oferujemy wędliny takie, jakie sami chętnie widzimy na naszym stole. Początkowa oferta przez wiele lat ulegała zmianom, a na stoły klientów rokrocznie trafiały nowe propozycje smakowe. W chwili obecnej posiadamy ponad 200 różnorodnych produktów, choć cały czas z sentymentu, ale również ze względu na oczekiwania klientów posiadamy w ofercie te same metki i pasztety, od których zaczęła się historia smaku marki Gzella. Nie poprzestajemy jednak na aktualnych osiągnięciach i planujemy kolejne wielomilionowe inwestycje rozpoczynając tym samym kolejny etap rozwoju firmy Gzella.

Współczesny konsument jest wyedukowany, świadomy i wie czego szuka. No właśnie – czego? Jakie są trendy na rynku i jak odpowiada na nie firma?

Przez lata obserwacji rynku wędliniarskiego widzimy, że prawdziwy boom w zmianie nawyków żywieniowych jest w dużej mierze związany z rozwojem internetu. Klienci coraz więcej i chętniej poszukują w sieci porad, nowych przepisów, czy też stają się świadomi w kwestii składów produktów, dzięki czemu z rozwagą podejmują decyzje zakupowe. Aktualnie częściej wybierane są produkty z możliwie najkrótszą etykietą, pozycjonowane jako bardziej naturalne i zdrowsze. Mnogość różnorodnych publikacji internetowych spowodowała również wzrost świadomości w kwestii występowania alergii, czy chorób pokarmowych z najbardziej medialną w ostatnich latach celiakią na czele. Specjalnie dla tej grupy klientów firma Gzella stworzyła całą linię dedykowanych produktów bezglutenowych, aby mogli cieszyć się doskonałym smakiem wędlin bez obaw o swoje zdrowie.

W portfolio Gzella są wędliny, mięsa, wyroby bezglutenowe, bez dodatku E… Proszę przybliżyć naszym Czytelnikom pełną ofertę oraz nowości, które pojawiły się na polskim rynku. Jak odebrali je konsumenci?

Ostatnie kilka lat w branży mięsnej to okres nieustannych przeobrażeń, zarówno w kwestii oczekiwań klientów, jak i zmiany modelu zakupowego. Coraz chętniej dokonują oni zakupów w sieciach handlowych, które oferują szeroki asortyment w atrakcyjnych cenach i godziny otwarcia dużo dłuższe w stosunku do sklepów tradycyjnych. Na zmianę modelu zakupowego duży wpływ mają również pojawiające się prozdrowotne trendy żywieniowe, m.in. żywność ekologiczna, pozbawiona dodatków, czy bezglutenowa. Konsumenci spożywają również coraz mniejsze porcje jednego produktu, różnicują zaś swoją dietę różnymi smakami. Wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom i z tego względu oferujemy także wędliny paczkowane, w niewielkich gramaturach, jak np. Pasztetowa z Borowikami 200 g firmy Gzella dostępna w największych krajowych sieciach handlowych. W ostatnim czasie do gustu klientów przypadły również wędliny z linii produktów bezglutenowych, jak i absolutna nowość w postaci linii bez dodatku E. Wchodzące w jej skład Kiełbasa, Schab i Szynka odpowiadają oczekiwaniom klientów poszukujących produktów z prostym składem, jednak posiadających smak znany z dawnych czasów.

Czym wyróżniają się Wędliny z Borów Tucholskich spośród innych dostępnych na rynku?

Wyróżnikiem produktów firmy Gzella od samego początku jej działalności są przede wszystkim – wysoka mięsność oraz niezmiennie doskonały smak. Doceniane przez klientów wyroby podrobowe, aromatyczne szynki i schaby, czy doskonałe kiełbasy laskowe od lat trafiają w gusta milionów klientów. Warto wspomnieć, że cały czas powstają produkty nowe lub w nowych odsłonach cechujące się między innymi mniejszą formą pakowania, czy innym wariantem smakowym. Rokrocznie w okresie Świąt Bożego Narodzenia dużą popularnością cieszy się na przykład Szynka Pieczona na Miodzie Mini z lekką nutą słodyczy, dzięki zawartości naturalnego miodu. W branży mięsnej silnie widoczna jest sezonowość, z tego też względu każdy okres roku ma swoje absolutne hity sprzedażowe. Znana z reklam radiowych Kiszka Ziemniaczana jest najbardziej popularna w okresie grillowym, natomiast bezglutenowa Biała Surowa to obowiązkowa pozycja nie tylko na wielkanocnym stole, gdyż obserwujemy także duży wzrost sprzedaży w okresie Świąt Bożego Narodzenia.

Proszę opowiedzieć więcej także o społecznej odpowiedzialności sektora biznesowego.

Z racji wyjątkowo urokliwej lokalizacji naszego zakładu od początków firmy Gzella jesteśmy świadomi konieczności dbania o wspólne dobro jakim są Bory Tucholskie. Jednym z przejawów troski o środowisko jest dążenie i końcowo wprowadzenie nieobowiązkowego Systemu Zarządzania Środowiskowego ISO 14001:2004. Wpłynął on na zwiększenie wydajności procesu produkcyjnego, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii elektrycznej, czy zanieczyszczeń. Troska o środowisko to jednak nie tylko zmiany wewnętrzne, ale również budowa świadomości wśród pracowników i lokalnej społeczności odnośnie delikatnego ekosystemu jakim są Bory Tucholskie. Wspólnie z pracownikami i Nadleśnictwem Osie realizowaliśmy w tym roku projekt zalesiania kilku hektarów lasu, który był doskonałą okazją do zrozumienia jego roli w środowisku, jak i wspólnej zabawy całych rodzin z dziećmi przy ważnym społecznie zadaniu.

Cudze chwalcie, swego nie znacie… Kampania Smaki Regionu to podróż kulinarna, w którą zabrała nas Gzella w ubiegłbym roku. Projekt ma nawet swoich bohaterów. Jaki był odzew z rynku?

Głównym założeniem projektu Smaki Regionu było przybliżenie odbiorcom bogactwa tradycyjnej polskiej kuchni, głównie dzięki niecodziennym i rzadko spotykanym już przepisom kulinarnym. Współpraca z naszym kucharzem i godziny spędzone na wybieraniu potraw zaowocowały powstaniem wyśmienitych dań, które niejednokrotnie zaskakiwały nas samych, a ich korzenie sięgały nawet czasów szlacheckich uczt. Ukazaliśmy, że różnorodne odsłony pierogów, łączenie smaków ryb i mięsa lub proste i pożywne zupy to niejednokrotnie dania równie wykwintne, co uznane potrawy kuchni włoskiej, hiszpańskiej czy azjatyckiej. Bohaterowie stworzeni na potrzeby kampanii spodobali się przede wszystkim dzieciom, które od razu kojarzyły je z naszą marką, chociaż wśród entuzjastów nie zabrakło również osób dorosłych. To właśnie od nich zebraliśmy wiele pochlebnych opinii, dotyczących nie tylko stworzonych postaci, ale odkrywania tajemnic polskiej sztuki kulinarnej.

Obecnie posiadacie ponad 200 Delikatesów Mięsnych Gzella, jak rozwija się sieć, sprzedaż? Czy planujecie nowe otwarcia?

Rozwijana od kilkunastu lat sieć Delikatesów Mięsnych Gzella to niezmiennie jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży produktów naszej marki, posiadający silną rozpoznawalność, szczególnie w północnych rejonach kraju. Nieustannie poszukujemy kolejnych lokalizacji i przeprowadzamy remodelingi już istniejących sklepów, których w chwili obecnej posiadamy już ponad 200. Rozwój naszej sieci jest związany nie tylko z rosnącym zapotrzebowaniem klientów na wysokojakościowe produkty, ale również z oferowanym szerokim asortymentem usług dodatkowych i możliwości dokonania kompleksowych zakupów spożywczych. W Delikatesach Mięsnych jest obecnie możliwość zamówienia ciepłego dania z pieca, złożenia zamówienia telefonicznego i odbioru produktów w dogodnych dla siebie godzinach, czy wakowania, stikerowania i mielenia mięsa na życzenie klientów.

2016 rok to dla firmy Gzella rekordowy wzrost obrotów. Powoli dobiega końca rok 2017. Czy będzie można zaliczyć go do równie udanych? Prosimy o wstępne podsumowanie.

Wszystko wskazuje na to, że kończący się 2017 rok będzie najlepszym rokiem finansowym w historii firmy, gdyż już w pierwszym jego półroczu zwiększyliśmy przychody o 60% względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Duży rozwój jest związany przede wszystkim z coraz szerszą dostępnością produktów w największych krajowych sieciach handlowych oraz ideą zrównoważonego rozwoju na wielu płaszczyznach. Pomimo obecności w nowoczesnym kanale sprzedaży dbamy, aby nieustannie rozwijać także kanał sprzedaży tradycyjnej oraz własnych Delikatesów Mięsnych będące równie istotnymi źródłami przychodów korporacji Gzella. Duże zapotrzebowanie na Wędliny z Borów Tucholskich w kończącym się roku skutkuje także poważnymi planami inwestycyjnymi, opiewającymi na wiele milionów złotych. Na chwilę obecną podjęliśmy decyzję o rozbudowie zakładu oraz modernizacji parku maszynowego, aby sprostać wymogom każdego z rozwijanych kanałów sprzedaży. Jak dobry będzie kończący się rok pokaże dopiero ostateczne jego podsumowanie, jednak jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to niewątpliwie możemy mówić o wielkim sukcesie naszej firmy w 2017 roku.

Przed nami Święta Bożego Narodzenia. Jakie wędliny polecacie na ten okres?

Wielka doniosłość obchodów Świąt Bożego Narodzenia, wiąże się bardzo mocno ze skłonnością do wystawnego ucztowania i spędzania czasu głównie przy rodzinnym stole. Z tego względu klienci chętnie sięgają po produkty nietypowe, rzadko pojawiające się w codziennej diecie. Dużą popularnością w tym okresie cieszy się na przykład ciągle mało istotna w naszym kraju wołowina, będąca m.in. głównym składnikiem zrazów, czy różnych gulaszy. Na te święta szczególnie polecamy produkty z linii bez dodatków E – Kiełbasę, Schab i Szynkę, które oferują doskonały smak znany z wędlin takich jak dawniej, a jednocześnie wspaniały wygląd dzięki stylizowanym zawieszkom i przewiązaniu naturalną przędzą. Miłośnicy innych smaków także odnajdą w naszej szerokiej ofercie coś dla siebie, dzięki czemu nawet najbardziej wymagający klienci mogą skomponować świąteczny stół pełen szlachetnego smaku.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka




tagi: rynek wędliniarski , rozwój firmy , Bory Tucholskie , Mirosław Gzella ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51