Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wielkie pranie

Kategorie produktów

Wielkie pranie

Piątek, 30 marca 2018 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 03/145. Marzec 2018
Rynek produktów do prania to z jednej strony tradycja, z proszkami i płynami, a z drugiej bardzo rozwojowy i innowacyjny kierunek dostarczający konsumentom kapsułki, perły, chusteczki chroniące przed zafarbowaniem oraz wiele, wiele innych. Sprawdzamy co obecnie jest na topie wśród konsumentów, a co oferują w kategorii producenci.
 Branża, w której działają producenci detergentów jest bardzo rozwojowa. Wymogi rynku powodują, że co chwila wprowadzane są nowości, a firmy rozszerzają potfolio, nie tylko pod kątem zupełnie nowych produktów, ale też większej liczby dostępnych formatów.

Polski rynek

„Środki piorące stanowią jedną z największych kategorii na rynku chemii gospodarczej. Rynek ten charakteryzuje się wyjątkowo szerokim i różnorodnym asortymentem, dużą ilością wprowadzanych nowości i innowacji” – zaznacza Joanna Gerus-Nowacka, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w PCC Consumer Products Kosmet.

„Wartości rynków poszczególnych kategorii rozwijają się w różnym tempie. W przypadku proszków do prania rynek jak potwierdza Nielsen kurczy się najbardziej, wzrosty zaś notuje segment płynów do prania oraz zmiękczaczy. Jeszcze bardziej dynamicznie rozwija się segment kapsuł do prania. Prognozy rynku środków piorących w Polsce są optymistyczne dla tej kategorii. Z roku na rok badania rynkowe rejestrują rosnący wzrost sprzedaży. Pamiętajmy, że środki do prania są produktami tzw. pierwszej potrzeby, dlatego ich sprzedaż nie powinna być zagrożona” – tłumaczy ekspertka.

Sprzedaż i preferencje Polaków

A jakich środków do prania najczęściej używają polskie rodziny? Kantar Millward Brown przeprowadził badanie w tej kwestii pytając o preferencje gospodarstw domowych. Przede wszystkim polskie rodziny zdecydowanie preferują robienie prania przy użyciu detergentów 2-3 razy w tygodniu. Takie przyzwyczajenie zadeklarowało ponad 55% respondentów. Wśród tej kategorii największe znaczenie mają marki Persil, Ariel i Vizir. Badane przez instytut rodziny wskazywały te marki jako najczęściej używane. W odpowiedziach często wymieniane były też: E, Bryza, Perwoll, Bonux, Dosia i Perła.

W przypadku płynów do płukania tkanin, respondenci badania Kantar Millward Brown wskazywali, że najchętniej wybierają Lenor. Marka ta była wymieniana dwa razy częściej niż kolejna wskazywana przez badane rodziny. Mimo to bardzo duże znaczenie ma też Silan, który wskazywany był na pierwszym miejscu przez prawie 1/5 polskich gospodarstw domowych. W badaniu duże znaczenie miały też płyny: E, K, FF, Lovela, Jelp i Sofin Global. Znaczące wyniki uzyskały też Biały Jeleń, Booster i Yplon.

Kolejną ważną kategorią są odplamiacze. 50% zbadanych rodzin wskazywało, że najczęściej używa produkty marki Vanish. Duże znaczenie ma też Ace. Kilkuprocentowe wyniki uzyskały też: Bielinka, Ariel Professional, Dr. Beckmann, Clorox, Booster, a także Flesz, Tytan, Sofin Global i Yplon.

Kierunki rozwoju

Już dwa lata temu GfK przeprowadziło badanie wskazujące na to, że rozwój kategorii produktów do prania idzie w stronę produktów innowacyjnych i wygodnych w użyciu. Wyniki wskazywały na dynamiczne wzrosty w tej kategorii, które nie słabną. Kapsułki do prania notowały rok do roku wzrost wartości o kilkanaście procent.

„Rynek produktów do prania rozwija się w kierunku produktów innowacyjnych, coraz bardziej wyspecjalizowanych, wychodzących na przeciw coraz większym oczekiwaniom bardziej świadomych klientów. Producenci wprowadzają coraz to nowsze formuły, zapachy czy dodatkowe właściwości. Obserwujemy również proces kompaktyzacji środków do prania zmieniające zasady dozowania. Środki do prania oferowane są w skoncentrowanej formie, która ma redukować ilość używanych surowców chemicznych i materiałów opakowaniowych, ale także dbać o ochronę środowiska.

Z badań wynika, że dla polskiego konsumenta najistotniejsze walory, jakie powinien posiadać środek do prania to skuteczność usuwania plam, wybielanie, zmiękczanie oraz ładny, świeży zapach. Konsumenci wybierając produkt z tej kategorii kierują się również stosunkiem jakości do ceny. Bardzo często właśnie te produkty kupowane są przez polskich konsumentów w okresie promocji” – informuje Joanna Gerus-Nowacka, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w PCC Consumer Products Kosmet.

W sklepie detalicznym

Wielkość dostępnej w pojedynczej placówce handlowej oferty produktów do prania jest zazwyczaj uzależniona od powierzchni sprzedaży. Detaliści inwestują w znane marki wysokiej jakości, nie zapominając o asortymencie najtańszym. W sklepach małoformatowych zwykle ogranicza się ofertę dużych worków proszków do prania, ze względu na to, że placówki te mają zazwyczaj charakter osiedlowy, gdzie problematycznym staje się przetransportowanie do domu tak dużych produktów, bo klienci przychodzą tam pieszo. Z kolei coraz bardziej rozbudowana jest półka produktów skoncentrowanych, jak kapsułki. Mimo wyższej ceny jednostkowej segment się rozwija, bo konsumenci coraz bardziej doceniają wygodę użytkowania tych środków.

W sklepie Eden w Górze Kalwarii półka, na której występują detergenty do prania jest skomponowana pod kątem preferencji klientów. Małgorzata Skoczek, kierowniczka placówki opowiada, że stawiają na znane marki, ale też lubiany przez cześć klientów najtańszy asortyment, ponieważ on rotuje najlepiej.

„Mamy wszystkiego po trochu. Kategorią schodzącą na bieżąco są odplamiacze – niezastąpione w tego typu sklepie jak nasz. Produktu tego zazwyczaj potrzeba „na już”, a nie każdy robi sobie zapas. Mamy kilka rodzajów, ale króluje Vanish” – opowiada kierowniczka. Zaznacza, że rewelacyjne rotują odplamiacze w saszetkach. Mały format w tym przypadku powoduje, że klienci mają do dyspozycji taką ilość produktu jakiej akurat potrzebują, i to w rozsądnej cenie.

Duży wybór

Klienci Edenu cenią sobie szeroką ofertę sklepu. A taka dostępna jest w każdym segmencie detergentów.

„Ariel, Vizir, Dosia, Persil, E czy Rex, Bryza, Help, tak! i Dzidziuś – taki wybór mamy wśród proszków do prania. Sprowadzamy kilka rodzajów większych opakowań, ale maksymalnie do 1,5 kg. Większość oferty mamy jednak w małych pojemnościach – ok. 300 g. Te bowiem najlepiej rotują. Nikomu nie chce się dźwigać wielkich worków, a jeśli takich potrzebuje, to woli pojechać do marketu, gdzie ma możliwość podjechania wózkiem tuż pod bagażnik samochodu” – podkreśla Małgorzata Skoczek.

Bardzo duże zainteresowanie dotyczy z kolei kapsułek do prania. W ofercie sklepu znajdziemy produkty Perlux, Persil i Ariel. Wśród tej kategorii jest bardzo duża rotacja. Klienci doceniają wygodę tego rozwiązania, bo środki te są bardzo kompaktowe – nie tylko łatwo je przenieść do domu, ale też nie zajmują dużo miejsca w mieszkaniu.

Znacznie większy wybór jest wśród płynów do prania i płukania. Wśród tych pierwszych na półce znajdziemy m.in. Woolite, tak!, Wirek, Ventin czy Persil. „Wszystkie dostępne u nas płyny bardzo dobrze rotują. Jednak muszę przyznać, że ilościowo najwięcej sprzedajemy produktów z najniższej półki cenowej. Osoby, które są w stanie zapłacić więcej za detergenty – kupują kapsułki, które w ich ocenie są wygodniejsze” – podkreśla kierownicza Edenu.

Inaczej kwestia wygląda w przypadku płynów do płukania. Nad ich wyborem klienci spędzają zdecydowanie najwięcej czasu. Dlaczego? Pani Małgorzata tłumaczy, że kupujący bardzo duzą uwagę przykładają do tego, żeby produkt ładnie pachniał i, coraz częściej, był delikatny nie tylko dla ubrań, ale i po późniejszym ich kontakcie ze skórą. Kierowniczka opowiada, że osób uczulonych na środki chemiczne jest coraz więcej, stąd ta dbałość o ich skład. W ofercie płynów do płukania w Edenie znajdziemy m.in. E, Perlux, Silan, Lenor czy tak! A wszystkie w co najmniej kilku wersjach zapachowych.

Małgorzata Skoczek zaznacza, że istotnym uzupełnieniem oferty są sznury do bielizny i klamerki. Mimo, że ich sprzedaż rośnie najbardziej w miesiącach letnich, to w sklepie można je dostać już od marca.

Półka z produktami do prania powinna być przede wszystkim kompletna – zawierająca nie tylko podstawowe środki w postaci proszku, ale też płyny, odplamiacze czy poszukiwane szczególnie latem – sznury i klamerki. Nie można zapominać o produktach coraz bardziej lubianych przez Polaków w postaci kapsułek i pereł do prania. Dobrze skomponowana oferta może wpłynąć na większe zyski na półce chemicznej sklepu.

Joanna Kowalska


tagi: pranie , proszki , płyny ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51