Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /__handel2/config/functions.inc.php on line 609
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Majówka oczami Polaka
Majówka już za pasem w związku z tym agencja badawcza Nielsen sprawdziła, co podczas długiego weekendu robią Polacy. Konsultanci z Nielsena zbadali, które produkty najszybciej znikają ze sklepowych półek, w jaki sposób grillujemy, a także co oglądamy w telewizji i kto ją najczęściej konsumuje podczas majowego wypoczynku.
Majówkowe otwarcie sezonu grillowego
Polacy podczas majówki chętnie spożywają potrawy, które można w łatwy sposób przyrządzić na grillu, albo podać jako zdrowy dodatek do świeżo grillowanego mięsa. Majówka to bez wątpienia czas wzrostu sprzedaży paczkowanych kiełbas tradycyjnych. Sprzedaż tego segmentu zaczyna rosnąć już w kwietniu, notując największe sprzedaże w okresie maj-sierpień. Na te cztery miesiące przypada ponad 40% rocznej sprzedaży – komentuje Monika Dyrda, Client Director z Nielsen Polska.
Kiełbaski bardzo lubimy konsumować wraz z sałatką, dlatego nie dziwi fakt, że w maju następuje również wzrost sprzedaży sosów sałatkowych w torebkach. Dodatkowo przepadamy wprost za dressingami. Silne wzrosty sprzedaży wartościowej dressingów notowane są na początku sezonu grillowego. Kategoria sprzedaje się głównie w sklepach wielkoformatowych. Ponadto w okresie sezonowego wzrostu sprzedaży (kwiecień-czerwiec) obserwujemy wzrost znaczenia dyskontów w tej kategorii – dodaje Agnieszka Panufnik z Nielsen.
Czy istnieje alternatywa dla kiełbaski?
Polacy coraz częściej poszukują ciekawych alternatyw dla produktów z grilla. W okresie od maja do września na rynku dostępne są sery camembert przeznaczone do grillowania.
W ostatnim okresie sezonu grillowego (maj-wrzesień 2017) produkty tego typu sprzedały się w liczbie 1,1 miliona opakowań (z wykluczeniem marek własnych sieci detalicznych), co oznacza 7% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku – wyjaśnia Marta Wieczorek z Nielsen. Mówiąc o grillu nie można zapominać o przyprawach, które nadają wyjątkowego smaku serwowanym potrawom. – W maju możemy zaobserwować wyraźny wzrost sprzedaży dla segmentu przypraw grillowych (wraz z marynatami), który utrzymuje się aż do końca sierpnia. W tym okresie sprzedaje się około 70% całej rocznej sprzedaży wartościowej tych przypraw – zaznacza Katarzyna Parkot z Nielsen.
Bezalkoholowe piwo dla ochłody
Ciepły maj i zakupy na zapas przed drugim długim weekendem (31 maja wypada w Boże Ciało) mogą przyczynić się do wzrostów sprzedaży piwa w maju 2018 w porównaniu do roku ubiegłego. Czy w maju możemy spodziewać się szczególnych trendów, dotyczących złotego trunku? – W maju utrzymują się trendy sprzedażowe obserwowane w pozostałych miesiącach roku. Polacy coraz częściej kupują piwa bezalkoholowe (do zawartości alkoholu 0,5%) oraz piwa pszeniczne. W 2017 r. wydaliśmy w sklepach detalicznych o 3,4 mln PLN więcej na piwa bezalkoholowe i o 3,8 mln PLN na pszeniczne niż w roku 2016 – wyjaśnia Bartłomiej Skorupa, konsultant w Nielsenie. Warto wspomnieć, że piwo, jako kategoria sezonowa najwyższą sprzedaż notuje w miesiącach wakacyjnych. Zaś maj jest czwartym miesiącem pod względem sprzedaży piwa w Polsce.
Dobra passa dla soków i nektarów
Napoje w większości należą do kategorii sezonowych, które odnotowują stopniowy wzrost sprzedaży od wczesnej wiosny aż do końca lata. Maj oraz czerwiec to okres, w którym najczęściej rozpoczyna się letni wzrost sprzedaży tych kategorii. Dotyczy to kategorii takich jak: woda mineralna, napoje gazowane, herbata mrożona czy napoje izotoniczne i energetyzujące. Oczywiście, sezonowe wzrosty sprzedaży tych kategorii są silnie zależne od pogody i średniej temperatury. Maj 2017 to trzeci pod względem wartości sprzedaży miesiąc w całym roku w kategorii soki, nektary, napoje. Wyższe sprzedaże notują tylko miesiące świąteczne – okres wielkanocny i Świąt Bożego Narodzenia – podkreśla Dominika Biszczanik z Nielsen.
TV wciąż popularnym wyborem w majówkowym czasie
Pomimo wyjazdowego charakteru majówki czas spędzany przed telewizorem wzrasta dla wszystkich grup docelowych. Największy wzrost występuje wśród dzieci w wieku 13-15 lat (+27%). Nastolatki podczas majówki siedzą średnio prawie 2,5 godziny dziennie przed odbiornikiem. Grupa +65 odnotowuje najmniejszy wzrost w okresie weekendu majowego – wynosi on jedynie 1%. Wynika to z faktu, że osoby w tym wieku generalnie spędzają dużo, bo średnio 6 godzin i 19 minut dziennie przed TV – komentuje Aleksandra Boczkowska, konsultantka z Nielsen.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.