W dniu 24 czerwca marka spod znaku Biscione skończyła 108 lat: pierwszy samochód mający na chłodnicy logo A.L.F.A., 24 HP, został zaprojektowany nawet przed oficjalnym powstaniem firmy Anonima Lombarda Fabbrica, założonej 24 czerwca 1910, a jego wersja „Corsa" od razu uzyskała doskonałe wyniki w licznych wyścigach.
108 lat historii Alfy Romeo wyróżnia DNA stworzone z rajdów i wyścigów, które dzisiaj odzwierciedlają serie specjalne o limitowanej liczbie egzemplarzy Nürburgring Edition Giulia Quadrifoglio "NRING" i Stelvio Quadrifoglio "NRING". To dwa niezwykłe samochody, wyprodukowane w 108 egzemplarzach dla uczczenia 108 lat istnienia Alfy Romeo, stanowią doskonałość marki pod względem dokonań technicznych, osiągów i stylu. Do tych elementów dołącza się wyjątkowe customer experience, zaprojektowane dla kolekcjonerów i najwierniejszych klientów, którzy zasiądą za kierownicą tych niezwykłych samochodów, które są kwintesencją niesamowitych osiągnięć i doskonałości technologicznej.
Niesamowity silnik 2.9 V6 Bi-Turbo benzyna o mocy 510 KM pulsujący pod maską Giulii i Stelvio Quadrifoglio jest obecnie najmocniejszym silnikiem Alfa Romeo świetnie sprawującym się zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym: nieprzypadkowo Stelvio Quadrifoglio zdobył tytuł najszybszego SUV-a świata, ustanawiając nowy rekord kategorii na legendarnym niemieckim torze Nürburgring, na którym Alfa Romeo zapisała liczne karty swojej długiej i pełnej sukcesów historii. Stelvio, wykorzystując 600 Nm momentu obrotowego zapewnia maksymalną prędkość 283 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, pokonując 20.832 km toru Nordschleife w 7 minut, 51 sekund i 7 setnych sekundy.
Nie tylko Nürburgring: w tym sezonie Alfa Romeo powróciła na tory wyścigowe Formuły 1, a na obchodach, które odbyły się w Muzeum Historii w Arese przewidziany był również prezent dla fanów "sportowych osiągów Alfy". Z tej okazji, w siedzibie "Wehikułu czasu", prezentowany był showcar C37 Alfa Romeo Sauber F1 Team, podkreślający więź między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością marki. W Arese na stałej ekspozycji prezentowana była „Alfetta" 158, za kierownicą której Nino Farina zdobył w 1950 roku Puchar Formula 1, oraz 159, za kierownicą której rok później Juan Manuel Fangio powtórzył ten sukces.
To miejsce tak bogate w historię przez jeden dzień zmieniło się w trybunę, na której kibice, dzięki współpracy Sky Sport, mogli obejrzeć francuskie Gran Premio Formuły 1 „Pirelli", Wyjątkową atmosferę stworzyło nie tylko zaprezentowanie fascynującego bolidu C37, ale także oryginalnych kombinezonów, w których oficjalni kierowcy wyścigowi zespołu Alfa Romeo Sauber F1 Team, Charles Leclerc i Marcus Ericsson, ścigali się w pierwszych zawodach Mistrzostw F1 w sezonie 2018, podpisane przez tych kierowców.
24 czerwca 2015 został zaprezentowany model stanowiący nowy wzorzec marki Alfa Romeo, a uczestnicy mogli obejrzeć transmisje na żywo z toru Le Castellet. Wzorzec cieszący się wyjątkowym sukcesem: Alfa Romeo Giulia, została ostatnio zwycięzcą XXV edycji konkursu "Compasso d'Oro ADI", najbardziej prestiżowej na świecie nagrody w dziedzinie wzornictwa, wręczanej przez komisję, w skład której wchodzą eksperci, projektanci, krytycy, historycy oraz branżowi dziennikarze, którzy rok po roku zbierają informacje, oceniają i wybierają najlepsze produkty pod kątem designu. Nagroda ta będzie prezentowana w Muzeum Historii Alfy Romeo.
Jak każdy samochód Alfy Romeo, także Giulia wywodzi się z doskonałej równowagi pomiędzy tradycją, osiągami, szybkością i pięknem, dzięki którym stała się najwyższym wyrazem włoskiego stylu w dziedzinie motoryzacji. Jest mieszanką kanonów piękna charakteryzujących włoski styl i wyjątkowość Alfy Romeo już od 108 lat, czyli doskonałego wyczucia proporcji, prostoty i dbałości o jakość, których efektem jest innowacyjny, wyjątkowy design, dochowujący jednak wierności niezwykle bogatej i cenionej tradycji.
źródło: newseria.pl