Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Pizza, kebab a może owoce morza – ile wydajemy w restauracjach
Pizza, kebab a może owoce morza – ile wydajemy w restauracjach
Wtorek, 21 sierpnia 2018
Jak pokazują wyniki najnowszego badania „Polska na Talerzu 2018”, Polacy chętnie odwiedzają różnego rodzaju restauracje, w których zostawiają coraz więcej pieniędzy. Liczy się smak potraw i chęć poznawania nowych smaków, za które jesteśmy w stanie zapłacić od 10 od 70 złotych.
Największą popularnością wśród badanych cieszą się zdecydowanie pizzerie (69%), lokale typu fast food (59%) oraz restauracje (53%) – te trzy rodzaje lokali pozostają w ścisłej czołówce od lat. Wysoko w rankingu utrzymują się także miejsca serwujące kebaby, lokalne bary i puby, nie obserwujemy natomiast wzrostu zainteresowania food truckami, sushi barami czy targami śniadaniowymi i nocnymi. Można wysunąć wniosek, że preferencje Polaków co do rodzajów odwiedzanych lokali nie ulegają zmianie.
Czynnikiem decydującym o powrocie do lokalu jest smak (66% respondentów wskazało taką odpowiedź) i ceny (49%). Do obsługi w lokalu wagę przywiązuje 29% badanych, a do lokalizacji – 22%. Niewielkie znaczenie ma także wystrój i klimat lokalu, urozmaicone menu czy osoba szefa kuchni.
Ponad 60% badanych odwiedza restauracje w tygodniu i w weekendy. Zauważam, że w ten sposób rekompensujemy sobie po części czas spędzony w pracy, poświęcony na nasze obowiązki. To jest właśnie moment, w którym chcemy skorzystać z tego wszystkiego, co oferują nam restauracje – Robert Ciechomski, Manager Grupy Klientów HoReCa, MAKRO Polska.
Wyniki ósmej edycji badania przeprowadzonego przez MAKRO wskazują również, że najwięcej badanych (28%) odwiedza lokale gastronomiczne 2-3 razy w miesiącu. 22% respondentów robi to raz na miesiąc, a 21% – raz na 2-3 miesiące. Większość badanych odwiedza lokale gastronomiczne zarówno w dni robocze, jak i w weekendy (61%). Internauci wydają mniej na posiłki w lokalach i restauracjach w ciągu tygodnia roboczego niż w weekend. W tygodniu 68% respondentów płaci za posiłek miedzy 11 a 40 zł, podczas gdy w weekendy wydatki rzadko wynoszą mniej niż 20 zł, a 65% badanych wydaje między 21 a 70 zł. Posiłki w ciągu tygodnia mają zapewne przede wszystkim zaspokoić głód, podczas gdy w weekendy mają charakter również towarzyski, co może motywować do przeznaczenia na nie większych kwot.
Jak wynika z raportu przygotowanego przez MAKRO, w Polsce wydajemy między 10 a 40 zł na posiłek. Wiele zależy od regionu, restauracji, budżetu, ale też od pory dnia – np. tanie oferty lunchowe. Więcej wydajemy w weekend, średnio 10 zł więcej na osobę i podejrzewam, że ma to związek z weekendowym piciem alkoholu – mówi Newsrm.tv Maciej Żakowski, Restaurant Week.
W badaniu „Polska na Talerzu 2018” zapytano również o najchętniej wybierane rodzaje kuchni. Na pierwszym miejscu znalazła się kuchnia polska (79%), a na drugim – kuchnia włoska, która zanotowała jednak duży spadek (56% w 2018 roku versus 81% w roku 2017). Na popularności w stosunku do 2017 roku straciły także kuchnia arabska (28% vs 51%) i amerykańska (34% vs 63%). Niewielkim zainteresowaniem cieszą się również dania wegetariańskie i wegańskie.
Głównym powodem wyboru danej kuchni jest smak potraw (58%), rzadziej chęć poznania nowych smaków (33%), dostępność danej kuchni (26%) czy ceny potraw (25%). Tylko 8% badanych odpowiedziało, że ważne są aspekty zdrowotne posiłków (np. to, że są bezglutenowe czy wegetariańskie).
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.