Przedstawiamy 3 innowacyjne urządzenia, które pomogą utrzymać należytą czystość w hurtowni lub sklepie.
W obiektach handlowych najczęściej spotkamy posadzki kamienne i elastyczne. Ich właściwości znacząco wpływają na metody czyszczenia i pielęgnacji.
Wśród kamiennych możemy wymienić naturalne i sztuczne. Kamienie z węglanem wapnia, takie jak marmur czy trawertyn, wymagają codziennego usuwania piasku na sucho i zastosowania środków czyszczących o neutralnym pH. W przypadku niezawierających wapnia kamieni, takich jak marmur, granit, łupek i gabro, powinno się unikać preparatów czyszczących zawierających alkohol.
Jeśli posadzka jest wykonana z kamienia sztucznego, należy za to unikać mydeł i wosków. Płytki ceramiczne należy czyścić specjalnymi, przeznaczonymi do tego środkami, a gdy są one matowe, zalecane są środki czyszczące o minimalnym napięciu powierzchniowym. Niezależnie od metody czyszczenia optymalnym rozwiązaniem będzie mikrowłókno.
Jeśli chodzi o posadzki elastyczne, najczęściej w powierzchniach handlowych i magazynowych spotykamy linoleum, PCV oraz kauczuk. W jaki sposób odróżnić linoleum od PCV? Jeśli podgrzejemy igłę przy pomocy zapalniczki i wbijemy ją w powierzchnię, linoleum nie będzie się topić. Jest ono wytarzane mechanicznie, a nie chemicznie. Linoleum samo w sobie jest materiałem dość kruchym i mniej elastycznym, a do tego chłonnym, jednak po odpowiednim zabezpieczeniu polimerem bardzo łatwo się czyści i jest odporne na zarysowania. W przypadku mycia posadzek elastycznych i zabezpieczonych bardzo ważne jest stosowanie środków chemicznych o neutralnym pH i rozpuszczalnych w zimnej wodzie. Mycie maszynowe powinno odbywać się z użyciem środków nieagresywnych.
Propozycje przydanych urządzeń czyszczących powierzchnie handlowe rozpocznijmy od prawdziwej innowacji w postaci odkurzacza parowego. Tego typu urządzenia pozwalają w jednym przejściu roboczym wykonać czyszczenie mocno zabrudzonych powierzchni i jednocześnie odessać wodę. Czyszczona przestrzeń pozostaje sucha i czysta higienicznie.
Dobrym przykładem takiego odkurzacza jest model SGV 8/5 proponowany przez firmę Kärcher. Urządzenie podgrzewa wodę do temperatury maksymalnej 175 st. Celsjusza i pracuje ze środkami czyszczącymi o wartościach pH w przedziale od 2 do 13. W ten sposób świetnie radzi sobie z zabrudzeniami o różnym charakterze, w tym tłuszczami, olejami czy powstającym na niektórych posadzkach kamieniem wapiennym. Poza tym korzystanie z profesjonalnego sprzętu to gwarancja ogromnej oszczędności czasu.
W powierzchniach handlowych często spotkamy zasilane bateryjnie specjalistyczne szorowarki pomagające w utrzymaniu czystości. Prowadzone ręcznie urządzenia świetnie sprawdzą się na małych i średnich powierzchniach, gdzie wymagana jest między innymi mobilność i zwrotność.
Do takich warunków pracy firma Kärcher oferuje między innymi BD 43/25 C Bp.
Szorowarka BD 43/25 C Bp zasilana bateryjnie doskonale sprawdza się w butikach, sklepach spożywczych i na stacjach benzynowych. Urządzenie idealnie nadaje się do czyszczenia małych pomieszczeń, gdzie konieczna jest łatwość manewrowania. Została wyposażona w panel sterowania EASY, co zapewnia łatwą obsługę oraz szybki czas nauki podstawowych funkcji urządzenia. Maszyna jest wyposażona w głowicę ze szczotką tarczową, która charakteryzuje się bardzo wysoką skutecznością czyszczenia równych i gładkich posadzek. Innym oferowanym przez firmę Kärcher modelem jest BR 40/10 C Adv. Prowadzona ręcznie, kompaktowa szorowarka wyposażona w dwie szczotki walcowe idealnie radzi sobie z usuwaniem uporczywych zabrudzeń z wszelkich wodoodpornych podłóg twardych. Głowica ze szczotkami walcowymi nie tylko wyjątkowo skutecznie czyści powierzchnie, które są nierówne i porowate, ale także wstępnie podmiata niewielkie zanieczyszczenia. Ta kompaktowa maszyna również sprawdzi się na mniejszych powierzchniach, mianowicie jej wydajność teoretyczna wynosi 400 m2/h.
Osobną kwestię stanowi oczyszczanie powietrza w obiektach handlowych. Gdy ta kwestia pozostaje zaniedbana, zagrożenie dla pracowników i klientów, w zależności od stanu obiektu i charakteru działalności, stanowią między innymi smog, kurz, pleśń, bakterie, wirusy i lotne związki organiczne. To źródła wielu chorób. Nie wolno także zapominać o alergenach. Poza tym do robienia zakupów może zniechęcać nieprzyjemny zapach.
To wystarczające powody, by w obiekcie handlowym umieścić automatyczny odświeżacz powietrza, taki jak AF 100 firmy Kärcher. Urządzenie zaspokoi wymagania pomieszczeń o powierzchni do 100 metrów kwadratowych. Jest wyposażone w laserowy czujnik jakości powierza, dzięki czemu może pracować w trybie automatycznym. Wewnątrz istnieje możliwość zamontowania 5 różnych rodzajów flirtów, które doskonale radzą sobie z konkretnymi zanieczyszczeniami. Co ważne AF 100 zabija niemal 99,98% wirusów znajdujących się w powietrzu, co znacznie ogranicza rozprzestrzenianie się chorób wywoływanych przez wirusy i bakterie.
tagi: karcher , czystość , sklep , bezpieczeństwo , urządzenia , innowacje ,
Z analizy sklepowej ekspozycji, przeprowadzonej przez spółkę...
Od 1 czerwca 2025 roku Adam Manikowski objął funkcję Chief...
Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać...
Inflacja napędza spiralę...
Absurdów podatkowych nie brakuje...
Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram...
Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek...