Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Duże oszczędności dla firm dzięki właściwej obsłudze technicznej nieruchomości

Gospodarka

Duże oszczędności dla firm dzięki właściwej obsłudze technicznej nieruchomości

Poniedziałek, 04 lutego 2019
Kompleksowe zarządzanie budynkiem, czyli workplace management, może przynieść firmie szereg korzyści – od obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości, przez zwiększenie jej rynkowej wartości, po poprawę warunków świadczonych usług. Sodexo, jeden z liderów w tym obszarze, stworzył autorski system zarządzania i obsługi technicznej nieruchomości, który został wdrożony m.in. w zakładzie produkcyjnym P&G w Warszawie. Zewnętrzny audyt w obiekcie zaowocował przyznaniem pierwszego w Polsce certyfikatu jakości ISO 55001:2014.
– Facility management dzisiaj jest już znane bardziej jako workplace management. Polega głównie na tym, że łączymy zarządzanie zarówno ekonomiczne, jak i socjologiczne danego budynku, czyli wszystkie aspekty jego obsługi technicznej, utrzymania czystości etc. Natomiast mocno pochylamy się również nad tym, w jaki sposób żyje się ludziom w danym budynku i stąd workplace management. Sodexo czuje się liderem i ekspertem w tej dziedzinie i dokładnie taką pozycję mamy w Polsce – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marta Diop, Corporate Segment Director IFM Poland w Sodexo Polska.

Sodexo obsługuje ok. 240 nieruchomości w całym kraju oraz 2,2 tys. mniejszych jednostek. Firma projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowej obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych (Sodexo Benefits and Rewards Services).

– Sodexo jest liderem na rynku outsourcowania usług dla nieruchomości. Mamy około stu usług, tj. obsługa techniczna, usługa sprzątania, usługa cateringowa i wiele innych. Takie usługi warto outsourcować, niemniej nie może to być decyzja jednostkowa – musi powstać plan wynikających z tego korzyści. Outsourcowanie pojedynczych usług nigdy nie jest efektywne dla przedsiębiorstwa. Stawiamy jednak na oszczędności dla całego zakładu, które przynoszą realne kwoty, stąd zachęcamy do usług zintegrowanych – mówi ekspertka Sodexo Polska.

Sodexo Polska od czterech lat świadczy usługi z zakresu kompleksowej obsługi technicznej nieruchomości w zakładzie produkcyjnym P&G w Warszawie. Do obowiązków firmy należy obsługa techniczna urządzeń i instalacji ogólnobudynkowych z uwzględnieniem infrastruktury doprowadzającej media do części produkcyjnej.

Firma wdrożyła w obiekcie autorski system zarządzania AMS (Asset Management System), w ramach którego w zakładzie opracowano politykę, strategię i plan zarządzania zasobami fizycznymi jednostki (w tym m.in. proces zarządzania operacjami technicznymi, procedurę likwidacji i utylizacji zasobów, procedurę analiz awarii, proces zarządzania krytycznymi częściami zamiennymi), a także skupiono się na niematerialnych aktywach (m.in. usprawnieniu komunikacji w zespole, procesie monitorowania wymagań prawnych czy procesie zarządzania zmianą).

– AMS to ustandaryzowany, profesjonalny program, który pomaga w obsłudze technicznej nieruchomości. Jest to zbiór najlepszych praktyk z całego świata, zgodnych z międzynarodowym certyfikatem ISO 55001. Oparty jest na kole Deminga, który – przy wsparciu Maximo, programu informatycznego IBM – pomaga nam idealnie zarządzać obsługą techniczną w danej nieruchomości. Wszystkie dane zebrane przez miesiące przygotowań do wdrożenia programu są katalogowane, dzięki temu jesteśmy w stanie ocenić długość życia urządzeń i prewencyjną opiekę nad nimi. Dodatkowo pomaga nam to w dostarczaniu oszczędności dla klienta i realizowaniu jego strategii na miejscu – mówi Marta Diop.

Audyt przeprowadzony pod koniec 2018 roku w zakładzie produkcyjnym P&G na warszawskim Targówku wykazał najwyższy standard zarządzania według normy ISO 55001:2014. Ten certyfikat przyznany Sodexo jest jedynym jak do tej pory tego typu dokumentem wydanym przez zewnętrznego audytora BSI w Polsce.

– Ten certyfikat jest wysokiej klasy ogólnoświatowym osiągnięciem. Jego wyjątkowość polega na tym, że wyraża w praktyce bardzo ustandaryzowane, proaktywne zarządzanie nieruchomością – podkreśla Marta Diop.

Audyt, który ocenia standard zarządzania obiektem według normy ISO 55001:2014, wykazał zero nieprawidłowości, co zdarza się jedynie w 30 proc. audytowanych przez BSI jednostek, a w Polsce stanowi jedyny tego typu przypadek.

– Wdrożenie systemu AMS i uzyskanie certyfikatu trwało półtora roku, audyt zewnętrzny był jego uwieńczeniem – mówi Marta Diop.



źródło: newseria.pl


tagi: obsługa techniczna nieruchomości , facility management , Sodexo Polska , normy ISO , P&G Polska , outsourcing ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51