Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
PepsiCo wspiera polską gospodarkę

Kategorie produktów

PepsiCo wspiera polską gospodarkę

Poniedziałek, 11 lutego 2019 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 02/156. Luty 2019
O sukcesach na polskim rynku, planach inwestycyjnych oraz obszernych działaniach w zakresie społecznej odpowiedzialności rozmawiamy z Bartłomiejem Kubackim, Senior Sales Activation Managerem w PepsiCo.
Liczne kampanie, nowości, programy społeczne i lokalne czy wreszcie ogromne inwestycje – PepsiCo aktywnie działa na każdym polu. Jakie największe sukcesy osiągnęło PepsiCo w 2018 roku w Polsce?

Największym sukcesem 2018 roku było stałe budowanie udziałów rynkowych i dalszy wzrost sprzedaży, co byliśmy w stanie osiągać dzięki regularnemu dostosowywaniu produktów PepsiCo do potrzeb konsumentów. Prowadzimy silne kampanie konsumenckie, których celem jest tworzenie zaangażowania – w 2018 były to m. in. kampanie dla marki Lay’s, takie jak „Lato z Lay’s”, czy objęcie partnerstwem rozgrywek Ligii Mistrzów UEFA. W minionym roku wprowadziliśmy również na polski rynek nową markę Doritos (w kategorii tortilla chips), która z sukcesem zdobyła rzesze nowych fanów. W kategorii napojowej jesteśmy szczególnie dumni z dalszego wzrostu udziałów w segmencie herbat mrożonych, co było możliwe dzięki licznym działaniom ukierunkowanym na promocję marki Lipton Ice Tea. Warto przy okazji wspomnieć o ogromnym sukcesie, jakim zakończyła się kampania Pepsi Vintage, która pokazywała napój Pepsi jako wybór wielu pokoleń. W kampanii tej wykorzystaliśmy sześć różnych projektów graficznych opakowań Pepsi, pochodzących z różnych okresów historii marki. Podobnie do lat ubiegłych wszystkie nasze działania wspierane były bardzo silną ekspozycją materiałów POS w sklepach. Wszystko to przełożyło się na znaczące wzrosty sprzedaży, a tym samym umocnienie udziałów rynkowych.

Jaką pozycję na rynku polskim zajmuje PepsiCo w kategorii przekąsek, a jaką w napojach?

Rozgrywki piłkarskie, udane kampanie reklamowe oraz znakomita pogoda sprawiły, że rok 2018 był dla PepsiCo w Polsce rekordowy. Duży popyt sprawił, że zarówno w segmencie napojów jak i przekąsek odnotowaliśmy dwucyfrowe wzrosty wolumenów sprzedaży, tak w handlu zorganizowanym, jak i tradycyjnym. Tym samym marka Pepsi znacząco zbliżyła się do lidera rynku, a w kategorii przekąsek marka Lay’s umocniła pozycję lidera rynku w segmencie premium.

W 2019 roku nie planujemy zwalniać tempa, będziemy oferować nowe produkty, odpowiadające na aktualne zalecenia żywnościowe i oczekiwania konsumentów. Wprowadzamy do oferty produkty marki Quaker Oats, w szybkiej i wygodnej formie „on the go”. Konsumenci mogą spróbować już owsianki do samodzielnego zalania gorącą wodą, czy owsianki w formie ciastka – to idealne rozwiązanie na śniadanie w biegu. Od lutego na półki sklepowe trafił nowy napój typu cola o smaku imbirowym – Pepsi Ginger. To wyjątkowy na rynku smak, dostępny tylko i wyłącznie w bogatej ofercie produktowej PepsiCo. W segmencie przekąsek oprócz klasycznych smaków konsumenci coraz częściej poszukują unikalnych doznań. Stąd nasza nowa propozycja chipsów Lay’s w dwóch smakach: „Komediowych kurek w sosie” oraz „Sensacyjnie pikantnego kurczaka”. Nazwy przekąsek nawiązują wprost do gatunków filmowych, którymi pasjonują się Polacy. Naszym zdaniem przekąska plus ulubiony film to połączenie wprost idealne.

Jakie trendy funkcjonują w kategorii przekąsek? Jak wpisuje się w nie oferta PepsiCo? Czy planowane są nowości w związku z panującymi trendami?

W trendach konsumenckich w kategorii przekąsek, które z założenia cechują się pewną zmiennością, jesteśmy w stanie wyodrębnić pewne powtarzalne kierunki. Wśród nich jest na przykład stały wzrost zainteresowania produktami z kategorii health & wellnes. Konsumenci chcą odżywiać się zdrowiej, jednocześnie nie rezygnując ze smaku produktów, który jest kluczowy w kategoriach przyjemnościowych, jakimi niewątpliwie są słone przekąski. Odpowiedzią PepsiCo na ten trend jest linia Lay’s z Pieca, która zawiera o 50% mniej tłuszczu w porównaniu do standardowych chipsów.

Kolejnym trendem jest rosnące znaczenie dużych opakowań produktów na potrzeby wspólnej konsumpcji i dzielenia się przekąskami w większym grupach, takich jak rodzinne spotkania czy imprezy w gronie znajomych – wszystkie nasze kluczowe warianty i smaki dostępne są w dużych opakowaniach.

Jeszcze innym trendem jest poszukiwanie nowych wariantów przekąsek i poznawanie smaków. Tutaj możemy się pochwalić wprowadzeniem na polski rynek marki Doritos, a także zbudowaniem nowej kategorii chipsów produkowanych na bazie kukurydzy, w której Doritos jest liderem na świecie. Również w kategorii chrupek wprowadziliśmy całkowicie nowy smak i kształt wariantu dla marki Cheetos, czyli Mustache. Lay’s w minionym roku tradycyjnie kusił konsumentów sezonowymi wariantami, takimi jak Pesto i Mozzarella, Pikantne Skrzydełka, czy Szarpana Wieprzowina.

Jakie plany inwestycyjne ma PepsiCo w Polsce w tym roku?

W 2019 roku będziemy kontynuować inwestycje w rozwój naszych czterech zakładów produkcyjnych w Polsce. Skupimy się na automatyzacji sposobu pakowania produktów w zakładach produkujących przekąski, a także będziemy kontynuować modernizację fabryk produkujących napoje. Najważniejsze zmiany uwzględniają rozbudowę linii PET (w obu naszych zakładach w Michrowie i Żninie) oraz zakończenie modernizacji oczyszczalni ścieków (w Michrowie). Dodatkowo podejmujemy szereg działań w obszarze zmniejszania naszego wpływu na środowisko, takich jak uruchomienie systemu pełnego monitoringu mediów, który pozwoli na uzyskanie oszczędności prądu, gazu i wody.

Nie zapominamy przy tym o naszych pracownikach, dlatego inwestujemy także w rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pracy, w tym np. w modernizację rozdzielni elektrycznych, zabezpieczenia doków załadunkowych, czy stworzenie specjalnych platform dla pieszych.

Obecnie prowadzimy także duży projekt zmieniający system magazynowania towarów – tworzymy dodatkowe moce załadunkowe, które przełożą się na przyspieszenie załadunków; rozważamy też wdrożenie wózków bezzałogowych. Po jego zakończeniu udoskonalimy obsługę logistyczną, dzięki czemu nasze produkty jeszcze szybciej zostaną dostarczone do naszych partnerów biznesowych, a w rezultacie do konsumentów.

Zgodnie z naszą strategią „Działanie ze świadomością celu”, stale będziemy rozwijać proces reformulacji naszych produktów, koncentrując się na obniżaniu ilości dodawanego do nich cukru, soli i tłuszczów nasyconych, tak aby zapewnić konsumentom dostęp do produktów o korzystniejszym profilu żywieniowym, odpowiadając w ten sposób na aktualne trendy konsumenckie. Wspomniałem już wcześniej o chipsach Lay’s z pieca o obniżonej zawartości tłuszczów, zmieniamy oleje stosowane do smażenia chipsów, np. w chipsach Lay’s i nachosach Doritos, ale nie zapominamy o zupełnie nowych produktach. Od niedawna w sprzedaży są odżywcze soki typu smoothie marki Naked oraz wspomniane wcześniej produkty pod marką Quaker Oats, produkowane w 100% z pełnoziarnistego owsa. W 2019 roku na rynku pojawią się też kolejne produkty w różnych kategoriach – wierzymy, że zyskają przychylność konsumentów.

PepsiCo już od 25 lat wspiera aktywnie lokalne gospodarstwa kupując od rolników płody rolne jednocześnie wdrażając Inicjatywy Zrównoważonego Rolnictwa. Jakie działania wspierające lokalne środowisko będą towarzyszyły PepsiCo w najbliższych latach?

25 lat współpracy z polskimi rolnikami przyniosło wspaniałe efekty – w listopadzie 2018 roku wspólnie z nimi świętowaliśmy ćwierćwiecze wspólnych działań na rzecz rozwoju polskiego rolnictwa. Dzięki znaczącym inwestycjom PepsiCo, areał upraw wzrósł do 7000 ha, a wielkość kontraktowanych zamówień, pochodzących w 100% od polskich rolników, sięgnęła ok. 230 tys. ton ziemniaków rocznie. Tym samym PepsiCo umocniło pozycję największego odbiorcy ziemniaka chipsowego w Polsce. Aż 50% produkcji przeznaczane jest na eksport do 13 krajów w Europie.

W planach jest zwiększenie liczby współpracujących gospodarstw o 30% do 2025 roku oraz znaczące inwestycje w rozwijanie nowych odmian ziemniaków, programu sadzeniakowego opartego w 100% o polskie firmy nasienne, jak również poszerzenie przestrzeni komór przechowalniczych o 25 000 ton.

Systematycznie będziemy wdrażać ponadto Inicjatywę Zrównoważonego Rolnictwa, której celem jest zapewnienie ekologicznych warunków uprawy przy jednoczesnym zwiększaniu wydajności produkcji. Założenia te realizowane będą poprzez zmniejszanie emisji CO2, optymalizację procesu nawożenia oraz zastosowanie systemu Crop Track, który pozwala na monitorowanie opadów i odpowiednie dostosowanie dawek nawożenia, wspomagając decyzje plantatorów w zakresie agrotechniki. Naszym celem jest, aby do roku 2025 wszystkie gospodarstwa rolne współpracujące z PepsiCo były w 100% zgodne z wytycznymi Inicjatywy Zrównoważonego Rolnictwa.

Firma każdego roku prowadzi szereg działań w zakresie społecznej odpowiedzialności. Proszę opowiedzieć o najważniejszych planach w tym zakresie na 2019 rok.

W swojej strategii „Działanie ze świadomością celu” zobowiązaliśmy się dbać o naturalne zasoby poprzez wspieranie rozwoju nauki i innowacyjności, stale poszukując nowych sposobów na ograniczenie zużycia surowców naturalnych, w tym energii elektrycznej. Stąd decyzja o zawarciu kontraktu z PGE Obrót na lata 2019-2020, na podstawie którego całość zapotrzebowania PepsiCo Polska na prąd elektryczny, zarówno w siedzibie głównej w Warszawie, jak i w 4 zakładach produkcyjnych na terenie Polski, zostanie pokryte energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, głównie z wiatru.

Łączny wolumen dostarczanej do PepsiCo Polska w okresie dwóch lat energii elektrycznej wyniesie ok. 50 GWh, co stanowi wartość pozwalającą zapewnić energię elektryczną dla około 12 tys. gospodarstw domowych. Firma PepsiCo skorzystała ze specjalnej oferty PGE Obrót „Naturalnie, że energia” kierowanej do klientów, dla których dbanie o środowisko naturalne jest istotnym aspektem w ich działalności.

Zielona energia jest droższa od energii wytwarzanej w sposób tradycyjny, jednakże świadomie podjęliśmy decyzję o jej zakupie. Warto przypomnieć, że wśród wyznaczonych przez PepsiCo celów ekologicznych znajduje się m.in. zmniejszanie o 20% emisji gazów cieplarnianych, w tym dwutlenku węgla, powstałych na skutek działalności operacyjnej firmy do 2030 roku oraz poszanowanie i odpowiedzialne korzystanie z zasobów naturalnych. Podpisana umowa z PGE przybliża nas do realizacji tego celu.

W 2019 roku będziemy także kontynuować realizację projektu „Działaj z imPETem”, w ramach którego czterech producentów napojów podjęło wspólnie działania ukierunkowane na zwiększenie zbiórki i recyklingu butelek PET. Organizatorem przedsięwzięcia jest Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A., a partnerami podmioty gospodarujące odpadami w gminach. Projekt realizowany jest m. in. poprzez działania edukacyjne prowadzone w wybranych lokalizacjach na terenie kraju. W rezultacie zapewniony zostanie odzysk i recykling wprowadzanych na rynek opakowań z tworzyw sztucznych na poziomie przewyższającym ich wymagania prawne.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska


tagi: PepsiCo , Bartłomiej Kubacki , rynek , inwestycje , ekonomia ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51