Polska sieć supermarketów POLOmarket, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów uruchomiła płatności bezgotówkowe BLIK. Od 26 czerwca br. (środa) we wszystkich sklepach POLOmarket za zakupy można płacić za pomocą smartfona i zainstalowanej na nim aplikacji jednego z 11 banków, które udostępniają BLIKA.
Od środy 26 czerwca br. we wszystkich sklepach z logo POLOmarket można zapłacić bezgotówkowo za pomocą BLIKA. Jest to polski system płatności mobilnych, który umożliwia użytkownikom smartfonów m.in. dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach, a także realizowanie przelewów natychmiastowych na numer telefonu. BLIK poszerza tym samym dotychczasowy wachlarz możliwości płatniczych w POLOmarkecie oraz umożliwia robienie zakupów bez portfela.
- Z naszych obserwacji wynika, że klienci coraz częściej wybierają formę płatności bezgotówkowej. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom rozszerzyliśmy metody dokonywania płatności o BLIKA. To jedna z nowocześniejszych i, co warte podkreślenia, bezpiecznych metod płacenia. Eliminuje ona konieczność noszenia ze sobą nie tylko gotówki, ale i karty płatniczej. Wystarczy smartfon i aplikacja mobilna banku, aby zapłacić za zakupy. Cała operacja jest bardzo wygodna i nie trwa dłużej niż kilka sekund – podkreśla Anita Tołysz, dyrektor administracji i compliance, pełnomocnik ds. bezpieczeństwa w sieci POLOmarket.
W podejmowanych przez sieć POLOmarket działaniach coraz mocniej stawia się na innowacyjność i korzystanie z nowoczesnych technologii. Taką strategią firma kierowała się także ponad trzy lata temu, wprowadzając program lojalnościowy POLOkarta, do którego można przystąpić poprzez wprowadzenie na terminalu płatniczym jedynie numeru telefonu.
- Komfort naszych klientów jest dla nas kwestią priorytetową. Płatności BLIKIEM to kolejny krok do tego, by wizyty i zakupy w POLOmarkecie były jeszcze bardziej wygodne i przystępne dla klientów. Cieszy nas to, że udało nam się wprowadzić BLIKA do naszych placówek w całej Polsce – dodaje Anita Tołysz.
Z funkcji mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji banków, które udostępniają BLIKA. Współpracujące banki to: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Getin Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, BNP Paribas, Credit Agricole i Bank Pekao S.A. Tylko w pierwszym kwartale 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali prawie 40 milionów transakcji. To blisko 3 razy tyle co rok temu (14 mln.).
- BLIK systematycznie staje się powszechną metodą płatności w Polsce. Użytkownicy coraz chętniej z niego korzystają wszędzie tam, gdzie jest dostępny. POLOmarket jest jedną z największych i najdłużej działających sieci detalicznych w Polsce, w której kładzie się duży nacisk na wykorzystanie technologii mobilnych. Dlatego jestem przekonany, że umożliwienie płacenia BLIKIEM zostanie bardzo dobrze odebrane przez klientów sieci – mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży z Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.