Wprowadzenie znaku „Żyj odpowiedzialnie" to dobrowolna inicjatywa Kompanii Piwowarskiej, która jest dopełnieniem realizowanej przez firmę długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz wynikiem realizacji zasad Polityki Komunikacji Marketingowej obowiązującej w KP.
Jest to również kontynuacja działań branżowych prowadzonych przez producentów piwa zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. W ubiegłym roku na butelkach i puszkach piwa produkowanych przez członków ZPPP pojawił się znak „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu", a od lipca br. reklamy telewizyjne i kinowe opatrzone są hasłem: „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich".
„Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy oprócz zamieszczania oznaczeń odpowiedzialnościowych na opakowaniach piwa i w reklamach telewizyjnych rozszerzyć zakres działań edukacyjnych na inne materiały promocyjne naszych marek" - mówi Paweł Kwiatkowski - dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. - „Znak ten będzie stałym elementem pojawiającym się m.in. w reklamach prasowych, Internecie, czy w punktach sprzedaży, na materiałach produkowanych po 1 września 2009r. i stanie się wkrótce znakiem rozpoznawczym działań promujących odpowiedzialne spożywanie alkoholu prowadzonych przez Kompanię Piwowarską."
Wszystkie te działania to konsekwentne realizowanie przez Kompanię Piwowarską programów mających na celu edukowanie konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, które są od lat jednym z najważniejszych priorytetów koncernu SABMiller, którego Kompania Piwowarska jest częścią. Oprócz przestrzegania lokalnego prawa i zarządzeń, SABMiller wymaga od firm wchodzących w skład grupy stosowania się do Polityki Komunikacji Marketingowej, która wyznacza spójne standardy działań marketingowych dla marek na całym świecie.
W roku 2008 firma odświeżyła Politykę Komunikacji Marketingowej, wprowadzoną w roku 2004. W ramach zobowiązań jako członka Europejskiego Forum ds. Alkoholu i Zdrowia, SABMiller Europa przeprowadził szkolenia dla ponad 4 500 pracowników działu sprzedaży i marketingu, których zadaniem jest dopilnować zgodności wszelkiej komunikacji marketingowej z duchem i literą odnowionej Polityki. Zawiera ona standardy dotyczące zarówno treści jak i wyboru mediów oraz zupełnie nową część dotyczącą promocji sprzedaży. Polityka odwołuje się do konkretnych tematów takich jak zapobieganie promowania alkoholu wśród nieletnich, odpowiedzialne spożycie, wpływ alkoholu na funkcjonowanie, zawartość alkoholu, aspekty zdrowotne, przemoc oraz zachowania aspołeczne, powodzenie społeczne/seksualne, strony internetowe, informacje o odpowiedzialnym spożyciu oraz nazwy marek.
(maj)
tagi: Kompania Piwowarska ,
Mutti, włoska firma rodzinna i europejski lider na rynku...
Od 16 lat Sylwia Władyko budowała Polską Grupę Sklepów...
Ponad 3000 sklepów ABC, Groszek i Euro Sklep zyskało nowy...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów...
Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc...
Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników...