„Dzięki stworzeniu Grupy Kapitałowej Bomi poprzez połączenie z Rast S.A. oraz zakup Rabat Pomorze S.A. udało nam się oprzeć negatywnym skutkom kryzysu oraz poprawić warunki handlowe na skutek wykorzystania efektu skali. Wyniki Grupy Bomi pokazują, iż nasza strategia rozwojowa zmierza we właściwym kierunku. Oprócz wzrostu wynikającego z przejęć rozwijamy się również organicznie. Przychody detaliczne z wyłączeniem miękkiej franszyzy po pierwszym półroczu są bowiem wyższe o 3,1 proc. od przychodów jakie wszystkie trzy firmy wchodzące w skład Grupy Bomi zanotowały w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku ubiegłego" - tłumaczy Andrzej Wojciechowicz, Prezes Zarządu Bomi S.A.
Bomi jako jedna z nielicznych firm notowanych na GPW podała w tym roku prognozy wyników. Zakładają one osiągnięcie w całym 2009 roku przychodów ze sprzedaży w wysokości 1 639,7 mln zł, a także zysku netto na poziomie 43,8 mln zł. Na dzień 30 czerwca prognoza w zakresie przychodów została zrealizowana w 44,7 proc., natomiast w zakresie zysków w 52,7 proc.
„Podtrzymujemy nasze prognozy na 2009 rok. Co prawda w przypadku przychodów nie osiągnęliśmy jeszcze 50 proc. realizacji jednak należy pamiętać, iż przed nami ciągle IV kwartał, który jest tradycyjnie najlepszym okresem w branży handlowej. Pragnę zwrócić uwagę, iż w naszej prognozie zakładaliśmy osiągnięcie na koniec roku rentowności netto na poziomie 2,7 proc., a po pierwszym półroczu jest ona o blisko 0,5 punktu procentowego wyższa" - mówi Andrzej Kraszewski, Wiceprezes Zarządu Bomi S.A.
Grupa Bomi umacnia swoją pozycję na krajowym rynku handlu FMCG, zarówno poprzez rozwój organiczny, jak i konsolidację rynku. Pod koniec lipca bieżącego roku spółka Rabat Pomorze, wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Bomi, podpisała list intencyjny w sprawie połączenia z firmą Bać-Pol zajmującą się dystrybucją artykułów spożywczych.
„Połączenie potencjałów obu spółek doprowadzi do powstania firmy dystrybucyjnej o ogólnopolskim zasięgu, która będzie idealnie pasować do struktury Grupy Bomi. Liczymy także, iż fuzja ta przyspieszy rozwój naszej sieci franszyzowej. Połączenie z Bać-Pol jest kolejnym krokiem w realizowanej przez nas konsekwentnie strategii budowy silnego podmiotu w polskim handlu FMCG" - dodaje Andrzej Wojciechowicz.
(maj)
tagi: Bomi ,
W maju br. kawa mielona zdrożała rdr. w sklepach o 25,1%, a...
Z dumą informujemy, że HELIO S.A. została uhonorowana...
Mutti, włoska firma rodzinna i europejski lider na rynku...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów...
Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc...
Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników...