Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Ekspozycja baterii w sklepie

Kategorie produktów

Ekspozycja baterii w sklepie

Środa, 16 października 2019 Autor: Anna Pańczyk, HURT & DETAL Nr 10/164. Październik 2019
Baterie – tak ważne a niemal niewidoczne, choć używamy ich przecież każdego dnia. Zabawki dla dzieci, piloty, pady, zegary... Wszystko co elektroniczne potrzebuje źródła zasilania. Okres świąteczny to szczególnie ważny czas dla tej kategorii produktów, co zatem zrobić aby odpowiednio je wyeksponować w sklepie?
Odpowiednia ekspozycja baterii w sklepie spożywczym zdecydowanie poprawia ich sprzedaż, a co za tym idzie – generuje zysk. Zgodnie z danymi Kantar Polska (kwiecień 2018 – marzec 2019) ponad 45% respondentów w ciągu ostatnich 12 miesięcy nabyło baterie. Blisko co drugi ankietowany zadeklarował zakup od 6 do 13 baterii w przeciągu ostatnich 6 miesięcy. To nic dziwnego, w końcu w prawie każdym gospodarstwie domowym znajdziemy przynajmniej kilka urządzeń zasilanych bateriami. Dlatego też ekspozycja tego produktu jest szczególne ważna, a stosowanie się do kilku kluczowych zasad może sprawić, że wiele paragonów wydłuży się o tę pozycję. Czym kierować się przy eksponowaniu baterii?

Ekspozycja okiem eksperta

Jak podkreśla Paweł Waśko – ekspert ASM Sales Force Agency (spółki należącej do ASM Group S.A.) – baterie są kategorią, która ma bardzo duży potencjał i dynamicznie się rozwija. „W ujęciu wartościowym jest to ponad 10-procentowy wzrost rok do roku. Kategoria rośnie nieco wolniej, jeśli chodzi o ujęcie ilościowe – wynika to z faktu, że lepiej sprzedają się opakowania z większą liczbą sztuk” – wyjaśnia ekspert.

Odpowiednia ekspozycja towaru może okazać się najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży. „Baterie są produktem z natury impulsowym. Zazwyczaj nie idziemy do sklepu z zamiarem ich kupna. Tak naprawdę przypominamy sobie o potrzebie ich nabycia przy okazji innych zakupów, najczęściej dopiero przy kasie. Stąd ekspozycje przykasowe stanowią podstawę sprzedaży produktów z tej kategorii w danej placówce” – zaznacza Paweł Waśko. „Około 80% sprzedaży baterii w punkcie handlowym dokonywane jest właśnie w tej strefie. Dlatego też w pierwszej kolejności należy zadbać o stojaki czy zawieszki przy kasach – to one przypominają klientowi o konieczności zakupu baterii” – dodaje ekspert. Jednak, w zależności od wielkości placówki, warto zadbać również o miejsce, gdzie dodatkowo możemy wyeksponować baterie. „W sklepach wielkopowierzchniowych dobrym miejscem na umieszczenie stojaków czy blistrów jest dział z zabawkami czy z elektroniką – to tam znajdują się produkty, które do działania wymagają zakupu baterii. Konsument najczęściej przypomina sobie o potrzebie ich nabycia dokonując zakupów tego typu” – przyznaje ekspert ASM Sales Force Agency (ASM Group).

„Wyróżniamy trzy główne warianty cenowe, czyli baterie premium, standard i produkty tańsze. Warto zadbać o dostępność wszystkich segmentów. Oczywiście głównie należy eksponować to, na czym mamy największą marżę, czyli blistry – bez gratisów czy opakowań z dużą liczbą sztuk. Przy kasach powinny więc znaleźć się baterie w podstawowych czteropakach. Najlepiej też, by nie były to produkty najtańsze, ale z kategorii tych droższych, na których sklep ma największą marżę. Klient, który o potrzebie zakupu baterii przypomni sobie przy kasie, najczęściej nie będzie wracał w głąb sklepu w poszukiwaniu tańszych odpowiedników. Korzystając z okazji weźmie to, co ma w zasięgu ręki tuż przed sfinalizowaniem zakupu” – dodaje ekspert ASM.

Ekspozycja w praktyce, czyli baterie w sklepie pani Barbary

W Delikatesach Centrum w Wielgolasie Brzezińskim baterie eksponowane są na stojaku, zawsze przy kasie. „Baterie są produktem, który jest nieduży i dobrze prezentuje się przy kasie a ponadto przypomina o potrzebie zakupu, z której klient nie zawsze zdaje sobie sprawy. Sprzedawca ma za zadanie doradzić jaki rodzaj baterii będzie odpowiednio dostosowany do wymagań klienta. Zazwyczaj wybierane są produkty lepsze jakościowo, cena odgrywa drugoplanową rolę” – przyznaje pani Barbara Cichocka, kierownik sklepu.

Klienci sklepu w Wielgasie mają do wyboru baterie trzech marek: Varta, Duracell i Energizer. „Mamy baterie po kilka rodzajów w różnych rozmiarach. Klienci decydują się przeważnie na paluszki (baterie typu AA) oraz małe paluszki (AAA). Najchętniej sięgają po baterie alkaiczne – są one droższe, jednak dłuższa trwałość przekonuje konsumentów” – informuje kierowniczka.

Baterie przydają się w każdym domu na co dzień, jednak podczas okresów prezentowych sprzedaż tego produktu szybuje w górę – dzieje się tak, ponieważ klienci przypominają sobie o potrzebie ich zakupu à propos innych produktów. „Zdecydowanie więcej baterii sprzedajemy przed świętami, myślę że jest to nawet różnica do 40% w zestawieniu z pozostałą częścią roku. Klienci najczęściej dokupują baterie do prezentów, dlatego przed Bożym Narodzeniem szczególnie dbamy o ich ekspozycję. Wiemy, że sprzeda się ich więcej a są to produkty, na których jest dobra marża” – przyznaje pani Barbara.

Baterie są szczególną kategorią produktów. W ich przypadku o dobrej sprzedaży w dużej mierze decyduje to, w jaki sposób zostaną wyeksponowane w sklepie. Strefa przykasowa to miejsce, którego nie pominie żaden klient, dlatego w pierwszej kolejności warto zadbać o tą przestrzeń.

Anna Pańczyk
Redaktor


tagi: ASM Sales Force Agency , ASM Group S.A. , ekspozycja , baterie , sprzedaż , konsument , marketing ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51